Forum Onderwerp - Caravanverzekering bij stalling in Spanje (Gesloten voor reacties)

Jeanette 16.01.2006 20:44
Hallo,
Wij laten vanaf mei 2006 onze caravan achter in een Spaanse stalling. Het bedrag dat wij hiervoor betalen is incl. all-risk verzekering tijdens stalling. Onze caravan is 2 jaar oud en nu betalen wij voor een heel jaar onze eigen all-risk verzekering. Gedurende de stalling hebben we dus geen "eigen" verzekering meer nodig, maar wie heeft een oplossing voor de 3 weken dat we gebruik maken van de caravan op de camping. De caravan wordt door de stallingeigenaar gebracht en gehaald. Ik vind het zonde om voor 3 weken een heel jaarbedrag aan all-risk verzekering te moeten betalen.

Geplaatst door: monique 17.01.2006 09:07
is een bekend probleem, wij wilden ook graag onze caravan ( vorig jaar 2 jaar oud) in spanje achterlaten maar durfden dit uiteindelijk niet aan vanwege de weken dat je op de camping staat hij niet verzekerd is, je ziet daar veel mensen met een oud barrel van een caravan, maar weinig nieuwere is ons opgevallen , verzekeren via een verzekering in nederland is ons niet gelukt.
succes

Geplaatst door: kampeerder 17.01.2006 13:33
informeer eens bij de anwb. die heeft ook veel verzekeringen en is een bekende inhet buitenland.
succes

Geplaatst door: sandra 22.01.2007 21:28
hallo jeanette.
wij hebben onze nieuwe aanhanger met alles er op en aan van camping spullen bij de stalling staan wel overdekt is een oude kippen stal .caravanning emporda en dat bevalt ons goed.we rijden nu in 1 dag naar spanjeen halen onzeaanhanger op
de koelkast staat op de aanhanger net als de camping stoelen. dus het kan wel

Geplaatst door: ® karla 23.01.2007 13:57
Is het niet mogelijk om die all-risk verzekering uit te breiden tot een volledige dekking. Met een bijbetaling voor die drie weken buiten de stalling ? Informeer eens bij de maatschappij.

wil 24.01.2007 15:37
het is verzekerings technisch niet mogelijk een opject als zijnde je caravan in het buiten land te verzekeren op voorwaarden dat hij daar overwinterd.(nederlandse woorwaarden) (lees de kleine lettertjes maar eens)
ook de zogenaamde verzekering van de caravan stallingen laat te wensen over.
zo ben je niet verzekerd tegen ongedierten, muizen ratten en andere knaagdieren ook het neuswiel is niet gedekt bij beschadiging of diefstal net als de ramen en andere uitzonderingen.
je mag nooit een gasfles in de caravan laten staan, (wel eens aan gedacht??)zelfs niet een klein weggooi tankje. zijn de wind en waterschade gedekt? en is de caravan tijdens het vervoer achter een vreemde auto gedekt?
stel je voor dat zij een klapband krijgen tijdens de rit van of naar de stalling
het verdiend de aanbeveling je polisvoorwaarden nog eens goed door te lezen.
meestal gebeurt er niets tijden de winterstalling een stukje gemoeds rust.
maar als er (1 keer op de 100) wel wat gebeurt heb je geen poot om op te staan,
en gooi je niet alleen je vakantie weg.
nee mensen, als je een nieuwe caravan hebt kun je deze maar beter mee naar huis nemen en niet besparen op de verzekering.
voor oudere caravans is het wel eenoverweging waard.
fijne vakantie !!!

Geplaatst door: ® karla 24.01.2007 16:09
Wil heb de vraag van Jeanette wel goed gelezen ?

Geplaatst door: wil 25.01.2007 13:56
zeker Karla,en de info is ook de enige juiste info informeer meer bij elke verzekering

Geplaatst door: ® karla 25.01.2007 19:25
Jeanette heeft het over een SPAANSE verzekering die kan in niet lezen, ik weet ook niet of deze voorwaarden te vergelijken zijn met de Nederlandse verzekeringen. OP dit ogenblik betaalt ze namelijk twee verzekeringen een Spaanse en een Nederlandse. Vandaar mijn advies om de Spaanse voorwaarden aan te passen. De voorwaarden van een Nederlandse maatschappij zijn mij wel bekend.

Kees 07.02.2007 17:00
Kreeg zojuist het volgende van de ANWB (Unigarant) na mijn vraag over dekking bij stalling in het buitenland:

* Het moet een overdekte- en 24 uur bewaakte stalling zijn
* Op de stalling moet een harde dakbedekking zitten
* Vanaf buiten mag het niet zichtbaar zijn dat er caravans gestald zijn.

Een aparte verzekering van de stalling is dus een must, lijkt me.