Forum Onderwerp - Camping Las Dunas/la ballena alegre 2 (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Barbara 06.10.2009 19:15
Wij willen volgende zomer naar camping Las dunas of la ballena alegre 2 in Sant Pere Pescador. We zitten tussen deze 2 campings te twijfelen, maar we zien vanzelf wel wat we kiezen, want het zijn beide campings prachtig volgens mij. Wat ik me meer afvraag is hoe de omgeving is? Ik heb het idee dat het allemaal vlak is in de buurt en een beetje saaie omgeving is, klopt dit? Wat is er in de omgeving allemaal te doen en zijn er in de buurt veel gezellige plaatsjes waar je overdag, maar ook 's avonds gezellig overheen kunt lopen?!
Ik hoop dat mensen iets meer over de omgeving weten te vertellen.
Afgelopen zomer was ons eerste jaar in Spanje. Wij zaten toen op camping International de calonge in Platja d'aro en dit was een erg gezellig plaatsje waar je leuk wat kon drinken en ook de omgeving was erg mooi en niet vlak.

Geplaatst door: Bibi 06.10.2009 20:10
Kijk eens op zoover.nl daar staan bij de plaats foto's en ook bij de 2 genoemde campings staan foto's misschien als je het forum leest dat je er uit op kan maken of er gezellig plaatsjes bij liggen.

Het is er niet vlak maar ook niet zo als bij platja d'ora jullie camping zat toen tegen een berg op. Deze baaien heb je er wel hoor.
Het strand is hier echt zand niet zoals in platja grof beetje kiezelachtig.

De dorpjes zijn ook niet zo extreem druk als platja maar wel gezellig druk en levendig. Wij waren een aantal jaar terug in Estartit en vorig jaar ook in platja. Vond platja leuk omdat je dichtbij kon snorkelen maar wel erg druk vooral in het weekend.En de zee liep heel snel af dat vond ik ook minder.
Er is in de omgeving wel veel te bezichtigen ik weet niet of je daar van hou?

Als je nog wat wil weten hoor ik het wel.




Geplaatst door: mieke 06.10.2009 20:19
Hallo,
Het klopt dat de omgeving vrij plat is. Maarrrr er is genoeg te zien en te beleven hoor! Voor beide campings geldt wel dat je een auto nodig hebt om bij een plaatsje te komen. l'Escala is een klein maar gezellig plaatsje. Redelijk dichtbij ong. 5km afstand. Empuriabrava is ietsje verder weg maar ook ontzettend leuk. Je kan daar een boottocht maken tussen alle kanalen door. Ze noemen het ook wel Venetie van de Costa Brava. Rosas is ook een geweldige leuke plaats. Blijf niet op de boulevard maar ga eens de kleine smalle steegjes erachter opzoeken. Veel winkels en restaurantjes. Dan kun je ook nog naar Cadaque. Een stukje door de bergen rijden en je komt bij een wonderschoon dorpje. De rit erheen is ook al mooi! En de afstand valt mee ong. 30 km. Dan heb je ook nog Figueras met het Dali museum. In Sant Pere Pescador heb je 2x week een grote markt. Hopelijk heb je wat aan deze informatie en veel plezier op één van deze twee prachtige campings.

Geplaatst door: Barbara 06.10.2009 21:33
Heb je wel het gevoel dat je in het buitenland zit? Ja ik weet dat er op de camping veel Nederlanders komen, maar dat maakt niets uit, alleen moet de omgeving wel een beetje een spaanse sfeer hebben en ook een beetje spaans eruit zien.
Als ik het goed begrijp zijn de stranden mooier en kun je genoeg leuke en mooie plaatsjes bezoeken. De binnenlanden zijn wel bergachtig?

Geplaatst door: bibi 07.10.2009 09:52
Ja er zijn bergen.Het is allemaal wat wijder zeg maar dan in platja.Ook aan de overkant richting Rosas en bij l'escale in het heuvels/bergen. Ga je richting pals-begur dan krijg je die baaien met panorama uitzicht.
Heb je gekeken op zoover? Daar staan uitzicht foto's bij de campings in die omgeving.