Forum Onderwerp - granada (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: gerda 03.04.2010 19:52
Wij gaan in de herfstvakantie op stedentrip naar Granada[ Andalusie]. Wie is daar ook geweest en kan ons er wat over vertellen, ook hoe het gemiddelde weer dan is? Alvast bedankt voor een reaktie!

Stori 04.04.2010 16:18
Als Vlaming weet ik niet wanneer jullie herfstvakantie hebben. Maar wij waren er in de tweede helft september 2007 met de auto en een klein tentje. We verbleven op een camping in de buurt van het centrum (naam ben ik helemaal vergeten). 's Nachts was het daar heel koud. Als je buiten moet ontbijten en de thermometer wijst 8°C, dan moet je je handen warmen aan je mok koffie of thee. In de loop van de voormiddag kreeg de zon kracht en werd het 28°C. De Sierra Nevada ligt vlakbij met toppen in de sneeuw. Zegt genoeg zeker!
Maar het Alhambra moet je echt gezien hebben. Ik had er al honderden foto's van gezien, maar mijn mond viel nog echt open. Fantastisch gewoon en voorzie genoeg tijd want het geheel is immens. Je moet wel vooraf reserveren. En elke camping of andere accomodatie doet dit graag voor je. Voor ons werd dit geregeld op een camping aan de kust, toch bijna 100 km van Granada.
De stad zelf vonden wij niet echt veel zaaks. Je kan ook nog de Sierra bezoeken, maar dat hebben wij niet gedaan. Dus daar ik je niks over vertellen.

jan 11.05.2010 20:23
Wij zijn in october 2010 ruim een week in Andalusie geweest en hebben Granada , Cordoba (mesquita), Ronda en Sevilla (kathedraal) bezocht en daarnaast nog een dage Sierra Nevada gedaan. Prachtige steden, uitstekend weer, zo,n 25 graden gemiddeld. We hebben overnacht in B&B's. Op het internet is veel info over deze steden beschikbaar. Kijk ook eeens op zoover.nl

jan 11.05.2010 20:24
Wij zijn in october 2010 ruim een week in Andalusie geweest en hebben Granada , Cordoba (mesquita), Ronda en Sevilla (kathedraal) bezocht en daarnaast nog een dage Sierra Nevada gedaan. Prachtige steden, uitstekend weer, zo,n 25 graden gemiddeld. We hebben overnacht in B&B's. Op het internet is veel info over deze steden beschikbaar. Kijk ook eeens op zoover.nl

Geplaatst door: gerda 16.05.2010 19:56
Dankjewel voor de reakties! Wij gaan van donderdag tot zondag. [ 4 nachten- 5 dagen] Wij logeren in Granada, maar proberen de laatste dag om te boeken naar cordoba. We vliegen naar Malaga en hebben dan een huurauto.
Zo hopen we toch nog wat meer te zien. Als iemand nog tips heeft....