Forum Onderwerp - camping met hond in de buurt van cordoba/granada (Gesloten voor reacties)

gabriela 07.04.2010 21:35
Wij willen juli/augustus naar Spanje en daar een aantal plaatsen bezoeken. Zo willen we ook een week in de buurt van Cordoba kamperen. Als ik op internet probeer te zoeken, kom ik echter steeds op dezelfde campings uit. Ik zou graag willen weten wat jullie een goede/fijne camping vonden in de buurt van Cordoba/Granada.

Wij zijn een stel tussen de 30-35 en nemen een van onze honden mee. We hebben een grote tunneltent en we zouden graag een mogelijkheid voor electriciteit willen. We weten dat het warm is in juli, daarom zoeken we een camping waar wel al schaduwplekken aanwezig zijn. Het hoeft geen grote camping te zijn, we kunnen onszelf prima vermaken. Het enige wat ik wel fijn vind is schoon sanitair en een plek waar je 's ochtends broodjes kan kopen. We hebben al eerder met 2 honden rond barcelona gekampeerd met 35 graden en dat ging prima. De ene hond blijft nu thuis omdat die blind is geworden en niet meer zo goed stukken kan lopen.

Wie heeft er nog een goede tip?

Geplaatst door: ® Wil 11.04.2010 10:17
Nou ga ik iets schrijven waarbij ik een heleboel commentaar gaat krijgen dat weet ik.

Maar wat heb je er nu aan om een hond mee te nemen naar een warm land als spanje.
Ik vind het gewoon zielig voor een hond om hem mee tenemen naar spanje meestal ruim 30 graden, en de lange reis erheen.
Breng zo'n hond naar een pension, worden ze meestal uitgelaten, in speelweide's. Kunnen ze niet met andere honden omgaan, dan houden ze ze van de rest gescheiden, of vraag familie kennissen om op de hond te letten.
Maar je gaat toch niet met de hond in de itte reizen, en de meeste camping gasten vinden het niet prettig een hond op de camping al komen ze er niet altij voor uit.
Vaak horen we als iemand met een hond langs komt, waarom??????
wij hebben in 2005 en 2006 dagenlang in het gejank van een hond gezeten omdat de baasjes heerlijk op het strand lagen, en de hond naast de vouwwagen moest blijven aan de riem.

Geplaatst door: Sandra 11.04.2010 17:24
Je hebt gelijk Wil, jij krijgt vast meer reacties dan Gabriela. Ik heb jou reactie al bij andere vragen zien staan ... letterlijk dezelfde tekst. Het lijkt erop alsof je toch op een reactie zit te wachten en ik kan het niet laten om mezelf (en álle andere hondeneigenaren) te verdedigen. Onze hond is het gelukkigst als hij bij ons kan zijn: het maakt hem niet uit of we op de Noordpool zitten of het zogenaamde bloedhete Spanje. Ook de zomers hier in Nederland hebben uitschieters van + 30 graden. Wat doe je dan? Je zoekt verkoeling bij het water, wat we dus in Spanje ook doen. Lekker met de hond naar het strand (inclusief parasol voor de hond, een handdoek voor hem om op te liggen, een koelbox met gekoeld water voor hem en speciale honden'schoentjes'zodat hij zijn voetzolen niet verbrandt op het zand. Voor het grootste gedeelte liggen we dan met z'n allen te dobberen in de koele zee. Wij rijden nooit in 1x naar Spanje, het liefst met 2 overnachtingen. Je komt dan op de mooiste plekken, waar zowel onze dochter als onze hond zich geweldig kunnen uitleven. Met andere woorden: wij zitten nooit écht heel lang in de auto (die trouwens wel voorzien is van airco). Daarbij komt ook nog dat onze hond meer last van zijn gewrichten bij koud weer. We zien hem bij de warmere temperaturen in Spanje dan ook echt opleven. Waarom ik dit vertel? Omdat ik graag van dat stempel af wil dat wij hondeneigenaren niet zouden weten wat goed is voor onze hond. Ik ga ervan uit dat iedere hondeneigenaar afweegt wat beter is voor zijn/haar hond(en). Meenemen of thuislaten. Maar daar kan iedere eigenaar beter over oordelen dan iemand aan de zijlijn. Ook wij zien dingen gebeuren op de camping die wij niet accepteren, maar we proberen altijd een gesprekje aan te knopen, zodat het voor iedereen leuk blijft. Zowel voor de mensen als voor de honden.
En nu Gabriela ... hopelijk komen er veel positieve reacties op je vraag. Ik ga ook eens in mijn omgeving vragen of er nog mensen zijn die een camping weten waar jij naar op zoek bent!

Stori 12.04.2010 22:08
Los van de discussie over honden wil ik jullie toch wat informatie en bedenkingen meegeven.
- Je hebt ervaring met 35° in Barcelona. In Andalousie is het in juli niet warm maar heet. Met 40 à 45° in de schaduw moet je toch rekening houden. Of dat voor mens en dier nog aangenaam is om een stad te bezoeken, moet je zelf uitmaken. Ik persoonlijk kan heel goed tegen warmte, maar dit zou ik niet verzinnen. Wij waren er in september en dat was voor mij meer dan voldoende voor een stadsbezoek.
- Als je campings googelt kom je steeds dezelfde tegen. Er zijn slechts enkele campings rond de 3 toeristische steden; Sevilla, Cordoba en Granada, die dan ook profiteren met hun prijs/kwaliteit verhouding. Voor de rest is het binnenland dor, droog, schraal met slechts enkele dorpen en geen campings. Wie wil daar ook kamperen? Om de eerst vermelde reden zijn er bijna alleen maar campings aan de kust.
- Net zoals wij combineren de meeste kampeerders een kort bezoek aan de stad met +/- 2 nachten verblijf en dan verder vakantie aan de kust. Granada ligt 100 km van de kust en is dus vandaar uit mogelijk als daguitstap.
- Je wil een stad bezoeken met honden. In Cordoba is de moskee de meest gekende bezienswaardigheid, maar met honden? Idem voor het Alhambra in Granada, ik betwijfel of je daar binnen mag met je honden. En denk eraan je moet op voorhand reserveren voor het Alhambra, je krijgt een vast uur voor je bezoek. Elke camping kan dit ter plaatse voor je regelen, wel voor enkele dagen later.
Maar je beslist natuurlijk voor jezelf wat kan en niet kan, maar bezin eer je begint.