Forum Onderwerp - fietsen naar Barcelona (Gesloten voor reacties)

mart 11.04.2010 19:34
Is het te doen om van Camping Tres Esterelles in Gava, te fietsen naar Barcelona? Het nl maar 12km.
Het leek ons leuk om dat met de fiets te doen.Ik hoop dat iemand mij daar een antwoord op kan geven.
Alvast bedankt.

Geplaatst door: willem 11.04.2010 20:30
je camping ligt aan een zeer drukke provinciale weg.
normaal kan je in spanje wel over provinciale wegen fietsen, maar dit is de zuidelijke weg om barcelona in te rijden.
Er zijn zoveel afritten en de weg naar het vliegveld, volgens mij te gevaarlijk.

ik ben hier ongeveer 6 jaar geleden geweest.
volgens mij is het wel te doen, maar dan moet je van de camping terug rijden naar gava, en dan over de weg via het binnen land fietsen.
dan moet je er op rekenen dat het minimaal 20 km is.

kijk even op google maps of je via het binnenland een goede weg kan vinden.

groeten willem

HdR 11.04.2010 20:40
Mart,

Ik heb veel gefietst in Spanje, laatste vakantie toch zo'n 350 km. Maar in Barcelona fietsen lijkt me meer een aardige zelfmoordpoging. Het gaat niet om die 12 km naar Barcelona, maar dan moet je ook nog naar het centrum. Of je moet in een buitenwijk de metro/trein verder nemen en dan zou ik wel zorgen voor hele goede sloten op je fiets. Vergelijk Barcelona maar met fietsen in Parijs, en dan heb je in Parijs nog "zogenaamde" fietspaden. Verder moet je in Spanje, als er geen fietspaden zijn, er wel rekening mee houden dat de auto's je inhalen met zo'n 100 km per uur; een heel aparte ervaring. En vergeet niet een helm mee te nemen en op te zetten; sinds de crisis is men in Spanje op creatieve manieren bezig als gemeente om geld te verdienen en geen helm op is er één van. Kortom; Barcelona bezoeken prima, maar ik zou de trein/metro nemen.

Groet,
Hans

Geplaatst door: willem 11.04.2010 21:07
Hans heeft gelijk, volgens mij staat die weg de C-31 ook bekend als dodenweg, zeer veel ongelukken.
Er staan heel veel flitspalen en de rijbanen zijn afgescheiden door betonnen relingen, zoals je hier langs de snelweg ziet bij weg werkzaamheden.

groeten willem