Forum Onderwerp - Santander eo (Gesloten voor reacties)

Juliette 01.06.2010 21:39
Beste forummers,

Wie kent er mooi gelegen campings, vanaf de franse grens tot de omgeving Santander? We zoeken geen animatie, zwemparadijzen en restaurants maar wel mooie plaatsen en verzorgd sanitair. Niet verder dan ca 4 km van zee.
Ik zoek tips en tops, alle ervaringen zijn welkom hoor.
Bedankt,
Juliette

E. W. 01.06.2010 22:35
Beste Juliette,

Wij zijn vorig jaar in Pechon geweest op camping las Arenas. Op deze site kun je wel een aantal reacties over deze camping lezen. Een heerlijke camping direct aan zee, met prachtige (grote)plekken, prima sanitair en een leuk zwembad. Er is (gelukkig) geen animatie.
We hebben het er heerlijk gehad, in het weekend wordt het vaak wel drukker/rumoeriger doordat er dan veel Spanjaarden een weekend met hun familie gaan kamperen.

Ellen

Geplaatst door: ® Mari 04.06.2010 21:49
Hallo
70 km verderop ligt Camping El Mirador de Llavandes in Colombres.
Ligging ongeveer 2km landinwaarts en 5 km naar het strand van La Franca.
Nette, rustige camping met restaurant en uitzicht op de Picos de Europe. De website van de camping is medio juni weer in de lucht.

Mari


Juliette 06.06.2010 21:34
Hallo,

dank voor jullie reactie, die camping in Llavandes..daar zocht ik net info over en de andere tip is me ook heel welkom. Ik zoek het meteen op, gracias!
Kennen jullie de camping in Noja? Dan heb ik al keus uit 3....
Greetz
Juliette

PetraHM 08.06.2010 14:12
http://www.camping-frankrijk.nl/campinginformatie.asp?CampingID=112566
le bord de Mer in St Jean de Luz.
Deze camping in Frankrijk staat op ons verlanglijstje voor volgend jaar.

Juliette 08.06.2010 19:35
Ha Petra,

Ik ben eind jaren 90 2x met de kids, en de afgelopen 2 jaar (met 2en) in Bidart geweest. Vlak bij St-Jean-de-Luz. De streek is prachtig maar omdat de massa deze omgeving ook ontdekt heeft gaan wij toch de bergen over.
Het is heel erg druk, en toen wij wilden verkassen omdat de herrie van tgv, tolweg en vliegveld Biarritz, ons tegenstond bleek eigenlijk dat we wel op de mooiste camping stonden maar daar waren de plaatsen krap, de bewaking erg onvriendelijk, vaak geen warm water, de discoavond verschrikkelijk om aan te horen. Dus de camping die wij hadden was overvol en alleen in begin juli goed te doen (geen recreatie, en stilte).

Als je de buurt gaat verkennen neem dan niet de rn, daar sta je heel vaak in de file, neem dan de peage. Als je kunt toer dan een dag door de bergen (de col's zijn geweldig), ga naar Lourdes, vergeet Biarritz en Anglet-Bayonne niet. La Rhune is te beklimmmen of per treintje te bezoeken, de grotten van Sara is wellicht de moeite (wij hebben alleen de omgeving bekeken. De kustwegen in Baskenland zijn mooi om eens te doen. De stranden zijn mooi, vooral daar waar ze in baaien liggen (Bidart.
San Sebastian is zeer de moeite, maar ook de kustweg die er heen voert (geen snelweg nemen). Door deze stad vielen wij, echte francofielen, voor Spanje. Schoner, rustiger en netter maar bovenal vriendelijker dan dat mooie stukje frans Baskenland waar ik graag op een ander moment wil terugkeren.
Als je mee info wilt hoor ik het graag van je.
Groetjes,
Juliette