Forum Onderwerp - sneltrein van Girona naar Barcelona (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Tineke 09.06.2010 22:58
Ik heb gehoord dat er een sneltrein gaat van Girona naar Barcelona. Wij verblijven in Pals en willen met de trein naar Barcelona. Wie weet hier het fijne van?

Geplaatst door: sammie 09.06.2010 23:47
Je kunt ook makkelijk met de auto naar Barcelona, diverse parkeergarages waar je kunt parkeren.
Normaal rijden wij ook niet graag naar zo'n stad, maar het viel reuze mee.

Geplaatst door: bibi 10.06.2010 10:00
Klopt dat er een sneltrein gaat.
Dat word de MD genoemd. Vlakbij Pals licht Flaca daar kan je opstappen.
Dat is een dorp waar hij stopt. Je auto parkeer je gewoon in een straat.
Als je op de site van renfe kijkt kan je nu al zien hoelaat de trein rijd als je een beetje weet welke dag je zou willen gaan.Ik heb even op 21 juli gekeken om je een voorbeeld te laten zien:http://www.renfe.com/EN/viajeros/index.html
Als je de pagina in engels heb gezet dan zie je boven in dat je kan zoeken.Kies voor Figuers en Barcelona en de datum,Klik dan op find all stations dan op de f klikken en dan zie je in het rijdje flaca. klik daar op en je ziet de tijden en welke treinen je kan nemen en hoelang het duurd. hoop dat je er wat aan heb.

Jij had toch ook gevraagd van de koelkasten?Heb je nog wat aan de tip gehad?

Geplaatst door: Tineke 10.06.2010 18:59
Hi Bibi.
Bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels een reservering voor een koelkast gedaan via refregos. (laatse reactie in berichtjes over koelkasten). 3 weken voor 80 euro. Wel reserveren voor 30 juni.
Ik ga even kijken op het schema voor de trein. Ben daar goed mee geholpen. Dank je wel.

brit 11.06.2010 10:11
Nog een vraagje over de trein.
Onze zoon vliegt 18 juli naar Barcelona en mijn vraag is of het treinstation vlak bij het vliegveld ligt??

Geplaatst door: bibi 11.06.2010 14:44
Britt,
Er is een treinsation bij het vliegveld.
Het vliegveld ligt 18 km buiten de stad zelf.
Dit kon ik er over vinden.
Het station op de luchthaven is makkelijk te vinden. Als je het vliegveld uitkomt zie je links een loopbrug. Als je die oversteekt, sta je aan de voet van het perron. Pendelbussen verbinden de Terminal T2 met de nieuwe Terminal T1.

Ik weet niet waar u zoon heen moet met de trein maar wat ik begrijp moet je vanaf het vliegveld naar het grote station in Barcelona zelf en daar overstappen bv naar Girona. De verbinding van de trein vliegveld grote station is iedere 20-35 minuten.



marie 03.07.2010 15:21
als je nog informatie wil, mail me dan.