Forum Onderwerp - Vertrekken op maandag (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Richard 04.07.2010 14:20
Wij vertrekken eigenlijk altijd op zondagmorgen met de caravan richting het zuiden en boeken dan de camping op maandag. Zo hebben wij dat dit jaar ook gedaan. We hebben geboekt voor maandag 12 Juli en willen zondag 11 Juli vertrekken. Alleen nu komt Nederland misschien in de finale en dat willen wij graag thuis gewoon volgen. Als Nederland dus in de finale komt willen wij maandagmorgen rond 06.00uur vertrekken (uit omgeving Alkmaar) en overnachten rond Lyon (meestal bij Macon). Alleen wij weten niet hoe druk het kan zijn op maandag? Normaal gesproken kunnen wij deze afstand makkelijk halen, omdat we op zondag rijden, maar op maandag zou het drukker zijn? Hebben jullie ervaring met het vertrekken op maandag? Graag tips. Of zouden jullie gewoon die zondag vertrekken en ergens overnachten en daar naar het Nederlands eftal kijken?
Het stuk Lyon tot camping n Spanje is op maandag altijd wel heel erg goed te doen, niet druk!

Geplaatst door: Sandra 04.07.2010 15:58
Waar je volgens mij wel rekening mee moet houden is dat er vanaf maandags weer vrachtverkeer op de weg aanwezig is. Dit hoeft natuurlijk geen probleem te zijn, maar het kan natuurlijk wel meer drukte veroorzaken.
Wat voetbal kijken betreft: dat is toch wel heel persoonlijk. Ik kan niet voor jou uitmaken wat je gezelliger vindt: thuis met vrienden, thuis alleen, onderweg ... gewoon doen waar je zin in hebt. Wij vertrekken meestal op een vrijdag (uit het Noorden van Nederland) om dan zondags op de camping in Spanje aan te komen. Tot nu toe altijd zonder problemen... Succes met je wat je gaat doen, in elk geval een hele fijne vakantie toegewenst!

Geplaatst door: Joop 04.07.2010 18:53
Wij zijn vorig jaar op een maandag vertrokken (13 Juli), het was toen erg druk op de weg, veel vrachtverkeer en ook veel vakantiegangers.
Persoonlijk zou ik gewoon zondag vertrekken en optijd stoppen en dan daar voetbal kijken.
Op maandag heb je gewoon meer vrachtverkeer en dus drukker op de weg (overigens niet zo druk als op zaterdags!)
Wij vertrekken weekje later op zondag 18 Juli richting Spanje.

Geplaatst door: Herman 07.07.2010 16:00
Wij zitten ook te twijfelen. Wij rijden altijd op zondagmorgen weg, maar nu Nederland in de finale zit willen we evt. een dagje later vertrekken.
Mijn vrouw wil gewoon zondag vertrekken (omdat dan rustig op de weg is en wij dus geboekt hebben voor die maandag) en dan ergens bijtijds stoppen.
Weten jullie evt. een overnachtingscamping op zo'n 800/900km afstand van omgeving Den Haag waar je voetbal kunt kijken?

donald 07.07.2010 18:41
Ook op zondag kan het erg druk zijn. 1 keer meegemaakt dat voor Luzemburg al file stond omdat de afslagen naar de benzinepompen vol stonden en alles over 1 baan moest. Zelfs de eerst volgende benzinepompen in Frankrijk stonden overvol.
Er toen bij Langres af gegaan om binnendoor te tanken. Wij vertrekken dit jaar ook op maandag (19juli). Doordeweekse dagen bevallen ons goed om te rijden

Geplaatst door: Fred 07.07.2010 20:46
Zondag is uiteraard beter rijden dan maandag (al is het stuk Lyon-Spanje op maandag ook lekker rustig!)
Wij vertrekken toch gewoon zondag (11 Juli) en stoppen dan rond 16.00/17.00uur.
Wij willen overnachten in Macon en hopen dat daar beeld is om te kijken naar het Nederlands eftal.
Ik denk dat het maandag (12 Juli) op de weg wel wat drukker wordt dan normaal, aangezien ik ook veel mensen hoor die toch één of twee dagen later vertrekken (op maandag dus) om de finale te kijken. Onze buren hadden camping geboekt voor Zaterdag en dan voor bijna 3 weken lang, maar vertrekken ook pas maandag.
Maar wij vertrekken gewoon lekker zondag, lekker rustig op de weg en kijken lekker onderweg. In het buitenland kan ook erg leuk zijn, wij hebben 2 jaar geleden het EK op de camping gezien, geweldig! (natuurlijk nu wel wat anders, aangezien NL in de finale staat)

Nance 08.07.2010 21:07
Wij vertrekken vrijdag 9 juli al om zondag de finale in Spanje te kunnen kijken.
Weet iemand ook of en waar er grote schermen hangen om de wedstrijd te kunnen zien?

Geplaatst door: Jos 09.07.2010 10:42
Gewoon zondag vertrekken en dan optijd stoppen om het WK te kunnen zien. Bij de receptie dan alvast vragen waar het WK wordt uitgezonden, etc. Mocht het toevallig toch niet worden uitgezonden (wat mij absoluut niet kan voorstellen!) even naar andere camping toe.

Geplaatst door: Richard 10.07.2010 16:53
Bedankt nog voor de reactie's. Wij vertrekken gewoon morgen, aangezien wij het ook wel leuk vinden om met veel Nederlanders de WK-finale te kijken in Frankrijk op de overnachtingscamping.
zondag is het overigens heerlijk rijden.
We zullen een uurtje eerder vertrekken dan normaal, zodat we iets eerder kunnen stoppen en ons rustig kunnen voorbereiden op de finale, haha.
We zullen morgen 05.00uur vertrekken, fijne vakantie iedereen.