Forum Onderwerp - Door of om Lyon? (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Kirsten 14.04.2011 17:57
Wij hebben al 2 keer naar Spanje gereden vanuit Zeeland. De eerste keer via Parijs- cl.Ferrand en vorig jaar via Route Du Soleil (Luxemburg- Dijon- Lyon). Via Luxemburg- Dijon- Lyon ging vele malen sneller en reed veel fijner, alleen rijden jullie door of om Lyon?
Wij gingen door Lyon en hadden zowel heen al terug iets file (niet veel), gaat om Lyon sneller? Of kiezen jullie gewoon om door Lyon heen te gaan. We hadden heen (maandagmorgen) 10 min. in file gestaan en terug (donderdagmiddag) 15 min in file gestaan. Is het dan waard om dan om te rijden, zelf denk ik van niet?
Ben benieuwd wat jullie doen.

Geplaatst door: Bibi 14.04.2011 19:44
Wij rijden ook door Lyon. Dit is als je geen extreme file heb een stuk sneller. Wij hebben eerst er omheen gereden omdat we nog al van die verhalen hoorden als je er door heen reed.
Maar toen zijn we een keer verkeerd gegaan en moesten we er door heen. Nu doen we niet anders meer.

Geplaatst door: ® Wil 14.04.2011 22:06
Reden in het verleden door Lyon heen, maar het navigatie systeem wat ingebouwd zit in onze auto ( en ook voorgaande auto's) stuurde ons om Lyon heen.
Op zicht door Lyon veel mooiere omgeving, maar wat ons op was gevallen dat auto's die ons voor Lyon hadden ingehaald later toen wij alweer richting Orange reden ons weer kwamen inhalen, en dan niet één auto, maar vele tientalle, en ieder jaar letten wij hierop, en ieder jaar het zelfde.
Dus de conclusie is, dat het saaier is, lijkt alsof je mis rijd, 18 km meer rijd, maar wel sneller ben.

kea 14.04.2011 22:58
We rijden altijd door Lyon. Soms wordt er file aangegeven en dan gaan we om Lyon heen. Dit vind ik echt een heel stuk om rijden. Bijna altijd dus de tunnel en dat gaat prima.

Geplaatst door: Sebastiaan 15.04.2011 13:25
Wij rijden ook gewoon door Lyon. Ook heen meestal op maandagmorgen en terug meestal op donderdagmiddag.
Nooit problemen gehad en het is altijd wel even druk en opletten, maar gewoon heel goed te doen!
2 jaar geleden keer meegemaakt dat op borden stond dat er 15 km file in Lyon Centre was (werd van te voren al aangegeven), bij de afslag nam bijna iedereen de omweg, maar wij gingen gewoon door Lyon en het was prima te doen. Er was wel wat file, maar niet veel (15 minuten) en nu was de omweg juist erg druk. Nadeel is ook dat al het vrachtverkeer dat niet in Lyon hoeft te zijn allemaal om rijden...dus gewoon door Lyon gaan, ookal wordt er aangegeven dat er file is!

Geplaatst door: frans 16.04.2011 13:42
Beste Sebastiaan,

Aangezien wij de Franse taal niet beheersen is mijn vraag;
Ik vermoed dat u bedoeld dat er file op de matrix borden wordt vermeld voor de afslag van de rondroute??
Maar wat staat er dan vermeld.

Bij voorbaat dank voor uw reactie
frans

Geplaatst door: ® tineke 16.04.2011 23:51
Als er een file staat, staat er op de matrixborden 'bouchon'.

Geplaatst door: ® tineke 17.04.2011 00:00

Geplaatst door: Sebastiaan 17.04.2011 19:29
Inderdaad dan staat er Bouchon Lyon centre 15km...zoiets. Wij kunnen ook geen woord frans, maar dat is absoluut niet erg...Nederalanders trekken massaal naar Frankrijk en ook naar Spanje en ze rijden allemaal via Frankrijk en de meeste kunnen geen woord frans, helemaal niet erg.

Geplaatst door: frans 19.04.2011 21:37
hartelik dank voor de goede informatie.
frans

Geplaatst door: Daan 04.05.2011 17:46
Ik rij altijd met de caravan door Lyon. Mijn ervaring is dat er altijd standaard Bouchon Lyon Centre op de borden staat. En dan kom ik geen file tegen...

Rondweg (1x gereden) is om, smal en vol vrachtverkeer.

Geplaatst door: Richard 08.05.2011 21:36
Omweg is net zo druk als er door Lyon, dus wij kiezen ook om gewoon door Lyon te gaan is een stuk minder om en rijdt prima/goed! Heen komen we maandagmorgen (overnachten altijd net voor Lyon) er langs en terug donderdagmiddag. We rijden met grote caravan.
Er staat inderdaad bijna altijd standaard Bouchon Lyon Centre, maar niets van aantrekken gewoon door Lyon. Overigens staat er vaak wel een file (vaak net even voor die tunnel), maar nooit lang!
Wat ons betreft zeker door Lyon, sneller, goede wegen en gewoon leuk om door Lyon te gaan.

Geplaatst door: Bo 28.02.2013 19:33
Wij rijden ook altijd door Lyon, geen probleem.

Thomas - Nuit d'un Jour 10.05.2013 23:33
We leven tussen Lyon en Macon (http://www.nuitdunjour.com/nl). We hebben veel Nederlandse gasten onderweg naar Spanje. Dit is ons advies.

Vermijd Lyon in de ochtend-en avondspits.
Voorkeur om te gaan door middel van Lyon centrum: u bespaart 25km. Kan zijn heb je 2 of 3 km van de file (bouchon). Maar auto's zijn snel genoeg bewegen. Dit is redelijk.

Going rond Lyon: misschien heb je ook files.

Gebruik Google Maps verkeersinformatie (http://goo.gl/maps/VRDmu). Pas tijdstip van de dag (linksonder op de kaart) om te zien voorspelling. Of bekijk live verkeersinformatie. Geweldig hulpmiddel.

Blijf koel en genieten van een vakantie!

Geplaatst door: Mark 12.05.2013 23:29
Wij komen altijd 's morgens op maandag 09.00uur langs Lyon. We gaan altijd door Lyon en we hebben eigenlijk nooit last van files, rijdt prima! Het is hoogseizoen als wij gaan en dan merk je dat het rustiger is, je hebt dan eigenlijk geen last van ochtend of avondspits.

Geplaatst door: ® Django 24.05.2013 23:03
Gewoon dwars er doorheen crossen.
Tip voor een ieder die weer huiswaarst keert en je hebt file, langs de Rhone rijdend zorg dan dat je links gaat rijden. Vlak voor de tunnels zijn twee opritten en daar is het altijd lachen geblazen, `ik pers me er tussen` `Ik laat je er nooit tussen` Ze rijden elkaar gewoon aan. Rare jongens die Lyonezen.