Forum Onderwerp - Strengere regels zwembaden. (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: ® Wil 08.07.2012 21:00
Zo een week voor we weer naar spanje vertrekken zit ik zoals ieder jaar even te kijken op internet over van alles en nog wat in Spanje.

Dit doe ik eigenlijk ieder jaar om te kijken wat er evt. veranderd is, wat er meer of minder is dan andere jaren het weer, wijzigingen in de wetgeving etc. etc.

Na effe gegoogled te hebben en diverse forums gelezen te hebben kwam ik er eigenlijk achter dat er op heel veel campings strenge(re) regels zijn rondom de zwembaden t.o.v. vroeger.
Zo leest ik dat het overal inmiddels verboden is om te roken op de zwembad terreinen, wat ik best kan begrijpen, bij sommige zwembaden is het inmiddels verboden om te eten en te drinken, opzicht vind ik het al vreemd dat drinken bij sommige campings rond het zwembad verboden is.

Maar op de camping waar wij al jaren staan was het ons al opgevallen dat de regels van zwembad speelgoed zoals ballen, waterpistolen, bodyboards, duikstokjes en vul maar in verboden is geworden.
Nu leest ik dat dit op heel veel campings en hotels in Spanje het geval is, en dat dit komt door de catalaanse overheid, die omwille van ongevalletjes, verwondingen en dergelijke strenge regels heeft ingevoerd een aantal jaren geleden.

Is dit alleen in catalonië , of is dit in heel Spanje zo ??

Zijn er nu echt zoveel ongelukjes gebeurd in het verleden om de regels rond de zwembaden zo aan te scherpen, en wat heeft eten en drinken rondom een zwembad nu met onveilig te maken ??

Geplaatst door: sandra 19.10.2012 22:36
ja of er veel ongelukjes zijn gebeurd weet ik niet . maar glas werk ivm drankjes is niet fijn voor je voeten ,ook de lipjes van een blikje zijn niet echt fijn in je voet .maar een sigarette peuk die weg gegooit word is heet onder je voeten . misschien zeg je flauw maar je moet eens kijken na sluiting van een zwembad wat er ligt niet normaal. wel vind ik dat het gezellig moet blijvenen dat nen daareen plek voor moet maken pal naast het zwembad.

Geplaatst door: els 20.10.2012 20:21
Alleen maar fijn toch.
Veel speelgoed in een klein zwembad geeft overlast voor mensen die gewoon willen zwemmen. In de zee is ruimte genoeg.
En een schoon ligveld rondom is toch voor iedereen fijn.
Je gaat niet met eten en drinken naar het zwembad op de camping, dat doe je bij de tent/caravan.
Duidelijke regels die op heel veel plaatsen al lang gelden.

Geplaatst door: Ek 23.12.2012 09:44
Na jaren Spanje een aantal x naar Italië gardameer geweest hoeze Spanje streng moet je daar eens kijken. Volgens mij zijn de badmeesters geboren met een fluitje in de mond, ik mag mijn zoontje in het water nog niet eens optillen. En dan ook nog eens tussen de middag alles dicht doen.

Geplaatst door: frans 23.12.2012 16:28
Beste Wil,

Ik weet dat dit een bericht is van een paar maanden geleden maar over regels:
In Nederland is het precies eender, kijk maar naar de brand in Volendam, (was heel erg) heel de regelgeving gelijk op zijn kop, kapitale investeringen in bv de kinderopvang.
Nu een paar jaar verder toch maar de regels versoepeld maar wel veel opvangen die het geld niet konden verorloven.
Ook in de kinderopvang
en kind klem te komen zitten tussen de spijltjes van het bedje, hup heel Nedeland op zijn kop alle bedjes werden afgekeurd, weer en kapitale investering en vele konden dit niet overleven.
Zo zijn er best wel ernstige ongelukken overal, maar om daar heden ten dagen daar nu een opsessie van te maken dat vind ik te ver gaan.
De mensen moeten zelf eens wijzer worden en opletten waar het wel eens fout kan gaan, en ik vind dat je gewoon elkaar moet waarschuwen als er iets gevaarlijk is.
Maar ja elkaar waarschuwen is heden ten dagen al link aangezien de handjes nogal los zitten of je krijd te horen waar bemoei je je er mee.

frans

Geplaatst door: els 23.12.2012 19:18
Het laatste bericht kan ik niet zo goed plaatsen.
Maar een zwembad heeft ook te maken met hygiene, en dan is eten en drinken rondom een bad heel vervelend, mensen laten veel slingeren.

Geplaatst door: jan 23.12.2012 22:20
Punt is dat er altijd mensen zijn die denken dat ze de troep mogen laten liggen.
Deze groep verpest het altijd voor de mensen die zich wel houden aan de regels.
Alleen kun je aan de buitenkant niet zien wie dat zijn, dus dan maar iedereen verbieden iets te eten en te drinken.
Weet de campingbaas in ieder geval zeker dat het geen zooitje word.