Forum Onderwerp - waar kun je lekker eten omgeving empuriabrava (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: bel 13.07.2012 16:29
wij zijn al meerdere keren in empuriabrava geweest nu is er in empuriabrava en omgeving voldoende aanbod van restaurants e.d.
maar waar kan je nou het lekkerste eten er is zoveel aanbod dat je gewoon niet meer weet waar je nou kan gaan eten.
wie heeft een goede tip en weet een leuk restaurantje of lekkere ijssalon enz,enz.

Geplaatst door: BJ 13.07.2012 19:09
We zijn ook al vaker in Empuriabrava geweest, gaan dit jaar weer heen. We willen toch een keer naar "Pollo restaurant" nabij camping Rubina Resort, voorheen camping Amberes Internacional.
Ook halen we weleens een broodje Kebab uit Empuria.
Heb ook weleens campinggasten over "zum Dorfkrug" o.i.d. gehoord,
schijnt dat je daar enorme hoeveelheden vlees krijgt geserveerd.

Geplaatst door: bel 13.07.2012 20:23
ja pollo pollo daar kun je zeker lekker eten.
geen culinaire hoogstandjes maar gewoon kip uit een mandje met frietjes en nu het leukst van allemaal vooral voor de kinderen je krijgt er geen bestek bij dus lekker met je handen eten.
en de ijssalon in l'escala die met de oranje stoeltjes buiten aan de kant van het strand bij de winkeltjes dat is ook een aanrader.

groetjes bel

Geplaatst door: Car2 14.07.2012 21:08
Ga eens naar het tapasrestaurant: bodega Mas Gusto (Sant Pere Pescador). Heerlijk en niet duur
http://goo.gl/maps/zEe9

Geplaatst door: Car2 14.07.2012 21:13
Correctie link vorige post:
http://goo.gl/maps/NK8p

Geplaatst door: Ineke 18.07.2012 23:02
Adres vanrestaurant Theresa in San Pere Pescador. Heerlijk goed spaans eten. Zij hebben voor in het restaurant een wijntapgedeelte.Je kan daar flessen wijn laten tappen. Overdag ook open. Gezellig en goed restaurant waar ook veel
spanjaarden eten . Dat zegt ook wel wat. Adres is Ca La Theresa, Calle Sant Sebastià, 26, 17470 Sant Pere Pescador, Spanje
+34 972 52 06 41

Geplaatst door: Sandra 22.07.2012 21:26
@ Car2 en Ineke: bedankt voor de tip. Gaan ook wij zeker een keer proberen.

daphne 23.07.2012 11:21
Als je bij Mas Gusó wil eten, moet je altijd telefonisch reserveren. Het maakt dan niet uit dat je bij hun op de parkeerplaats staat, als het maar telefonisch is. Leuker is nog om daar 's middags onder de grote olijfboom tapas te gaan eten, dan hoef je niet te reserveren.

Voor een alternatief voor Mas Guso kun je ook in St Martin d'Empuries terecht. In het oude historische gedeelte heb je een gezellig pleintje en uitzicht op zee. Wij hebben daar vorige week erg lekker gegeten.

Geplaatst door: Car2 23.07.2012 14:14
Ik hoop dat Mas Guso er nog is.
Bosbranden, verschrikkelijk
Las Dunas met het vuur op de achtergrond:
https://twitter.com/david_sumiller/status/227086327982723072/photo/1/large

Geplaatst door: bel 15.08.2012 09:49
Mas Guso is inderdaad ook leuk om te gaan eten maar wel op tijd reserveren anders valt het niet mee om een tafeltje te krijgen.
groetjes bel

Geplaatst door: Sandra 28.08.2012 09:36
Net weer terug uit Spanje en Mas Guso even bezocht. Gezellig terras, aardige bediening. We hebben alleen een lunch genuttigd, deze was erg lekker (je kunt je hier aardig vol eten als je allerlei tapas besteld). Even weg uit alle drukte van Ampuria en heerlijk op adem komen. Een aanrader

Geplaatst door: Sandra 28.08.2012 09:41
Het verbaasd me eigenlijk dat ik nog niemand over het Steakhouse heb gehoord. Heerlijk eten voor een eerlijke prijs. Aardige bediening die wel van een grapje houden. Laatste avond van onze vakantie hier weer gegeten en is ons wéér goed bevallen. Jammer dat zo'n restaurant niet bij ons op de hoek zit (misschien maar goed ook).

Geplaatst door: bel 28.08.2012 17:15
dus het steakhouse is ook goed gaan we die ook maar eens proberen lijkt ons ook wel lekker.

groetjes bel

Geplaatst door: Eefje 28.08.2012 20:17
Sandra, misschien mis ik iets maar welk steakhouse bedoel je ??
bedankt vooe de moeite

Geplaatst door: Sandra 02.09.2012 14:25
De naam van het steakhouse weet ik niet meer, maar als je op de brug staat waar veel bootverhuurbedrijfjes zitten en je kijkt richting de zeekant, dan zit hij links van de brug. Onder het restaurant zit een drinkgelegenheid met terras die uitkijkt op een bootverhuurbedrijf met roze bootjes. Weet niet of je iets aan deze beschrijving hebt, misschien dat iemand anders de naam heeft en ik zal nog even doorzoeken op internet.

Geplaatst door: Sandra 02.09.2012 14:27
Ik heb de naam toch kunnen vinden: Steakhouse El Dorado.

Geplaatst door: Eefje 02.09.2012 17:50
Hartelijk bedankt voor de moeite Sandra, ik heb het gelijk genoteerd voor volgend jaar, dan gaan we wederom die kant op.
Iemand ervaring met hoelang van te voren je moet reserveren bij Mas Gusto,gewoon diezelfde dag of is het zo druk dat je verder van te voren af moet spreken.
Groetjes Eefje