Forum Onderwerp - Familie camping gezocht! (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Angelique 11.09.2012 15:01
Na jarenlang in Frankrijk gekampeerd te hebben, willen we komende zomer naar Spanje.
Zijn er in Spanje ook leuke kleinere campings (max.400 pl) aan een riviertje?
Onze kinderen van 4 en 5 willen graag een zwembad erbij...animatie niet persé nodig.
We reizen met eigen tent. Wie kan me helpen?

Geplaatst door: ® Wil 11.09.2012 22:33
Natuurlijk zijn er kleinere campings te vinden in Spanje, maar over het algemeen liggen de meeste campings aan of in de omgeving van de stranden aan de middelandse zee.

Als je meer naar het binnenland trek dan zal waarschijnlijk jou/jullie wens te vinden zijn.

Geplaatst door: Angelique 11.09.2012 23:02
@Wil,
Heb je misschien een ervaring op een van die campings in het binnenland? Heb je een idee voor een leuke camping?
Graag hoor ik dat dan van je...bedankt!

Geplaatst door: ® Wil 12.09.2012 13:21
Ik heb geen ervaring met campings in het binnenland, wel van verhalen van kenissen die er vele, vele jaren geweest zijn, deze bezochten vooral wat meer richting Baskenland en meer achter de Pyreneën de kleinere campings op, maar na een aantal jaren de costa's opgezocht en de gedachten dat het daar allemaal drukte, feest en herrie zal zijn was totaal niet wat zij in hun angstige gedachten hadden.
Natuurlijk was het drukker maar zij vonden het uiteindelijk toch gezelliger, namelijk in het binnenland waren zij vaak de enigste NL-ers op de campings en aan de kust niet dus meer aanspraak.

Maar natuurlijk is dat voor iedereen anders, de ene wil tijdens de vakantie het liefste geen enkele NL-er tegen komen terwijl andere het liefste op een camping staan waarbij het aantal NL-ers bijna 100% moet zijn.

Over het algemeen zijn de campings aan de costa's grotendeels met Nederlanders echt in het hoogseizoen zeg maar van 1e week Juli t/m 2e week augustus. Op de meeste campings ga het percentage Spanjaarden vanaf 1 Augustus drastisch omhoog qua gasten.

En de drukke feestvierende camping waar sommige mensen toch een beeld van hebben als zij nog nooit in Spanje zijn geweest ,deze zijn toch niet op enkele uitzonderingen aanwezig.

Geplaatst door: bernadette 15.09.2012 16:46
een aantal campings bij het nationale park Ordessa in de Pyreneeën. Prachtige omgeving. Allemaal goede campings.

camping Boltana
camping Ainsa
camping Pena Montanesa
campign Bielsa

Geplaatst door: Loes 17.09.2012 19:27
@ Wil daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Wij zijn dit jaar in Spanje geweest van 30 juli tot 16 augustus en al deze weken was de camping vol Nederlanders! Ik moet wel zeggen dat rond 16 augustus en dat weekend aardig wat Nederlanders naar huis gingen en dan denk ik inderdaad dat er dan niet heel veel Nederlanders meer bijkomen...maar in ieder geval tot 16 augustus werd het percentage Nederlanders zeker niet minder!
3 jaar geleden zaten zaten wij er van 6 juli tot 23 juli (eerste 2.5 week van de vakantie) en toen vonden wij dat het nog erg rustig was de eerste week. De tweede week werd het wel iets drukker en de derde week was het pas druk met Nederlanders.

Wij zijn op camping Las Palmaras in Sant Pere Pescador geweest, dit is een mooie en gezellige camping, maar niet aan een rivier maar aan zee. De camping is niet heel groot en overzichtelijk.

Geplaatst door: ® Wil 17.09.2012 20:22
@ Loes, als je mijn bericht leest, komt deze aardig overeen met wat jij al schrijft.
Ik schrijft (uit ervaring) dat de meeste gasten t/m 2e week augustus de NL gasten in Spanje komen.
En je schrijft zelf ook dat je tot 16 augustus op vakantie was en dat de meeste gasten dan ook rond deze tijd weggingen.

Op 16 augustus zat de 2e week van augustus er op, dus inderdaad t/m de 2e week augustus. zijn de meeste gasten in Spanje.

Geplaatst door: Loes 18.09.2012 00:34
Ja daar heb je gelijk in, maar ik zag het meer als de derde week van augustus vandaar.
Het echt topseizoen zal inderdaad t/m ongeveer 18/19 augustus zijn, al denk ik dat daarna ook nog genoeg Nederlanders zijn. Bij ons op de camping waren in ieder geval net zoveel Nederlanders begin van de vakantie als aan het eind van de vakantie.

Geplaatst door: Angelique 20.09.2012 22:30
Fijn dat jullie zo met me meedenken.
Met Nederlanders op de camping heb ik geen problemen. Ik zit wel aan schoolvakanties gebonden, vanwege mijn werk en de kinderen.
Jammer dat ik nog niet echt een kleinere camping heb gevonden aan een rivier.
Ik ga nu de camping van Loes eens bekijken.
Alle reacties zijn nog welkom!

Geplaatst door: ® Jeanette 25.09.2012 13:26
Camping montagut, vlakbij Olot heeft een riviertje is wel 10 minuutjes lopen en een weg oversteken.
Camping heeft 80 plaatsen, wij vinden het een hele fijn camping, in de zomer wel heet.
Heeft een zwembad, geen animatie, reserveren in hoogseizoen wel nodig..

Geplaatst door: Vadesa 25.09.2012 17:53
Hoe ver willen jullie Spanje in Omgeving Barcelona? Valencia? Benidorm? Cartagena? of helemaal naar get zuiden?

In Oropesa (1800Km van Utrcht) ligt camping Torre la Sal-2
Aan de zee en op de camping zelf erg veel voor de jeugd.
Mercado ( zeg AH) dicht bij.

http://www.torrelasal2.com/inicio.asp?idlengua=6

Geplaatst door: bernadette 25.09.2012 22:28