Forum Onderwerp - camping gezocht (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Karin 30.09.2012 11:28
Wat betreft de harde wind in de baai van Rosas; in de baai zelf kun je daar erg veel hinder van ondervinden, maar ben je in 'l escala en dat de is de plaats aan de andere kant van de baai dan is de wind al veel minder. Al een aantal jaren op camping Illa Mateua gekampeerd, maar daar nog nooit geen stormbanden hoeven te gebruiken! Camping ligt lekker beschut, tussen de bomen. Gaan van daaruit ook wel eens naar het strand in de baai van Rosas, maar daar wordt je 's middags echt af en toe gezandstraald! Niet fijn!

Geplaatst door: Bibi 30.09.2012 20:03
Ik denk dat het wel juist is gezegd dat de wind voornamelijk in de baai van Roses voor komt.En niet tot aan platja d'aro.

Geplaatst door: karinjanette 30.09.2012 20:06
Vraagje aan Bibi, Is camping Castell Montgri erg steil? Wij hebben een licht gehandicapt kind in ons gezelschap, dat wel kleine stukjes kan lopen, maar niet kan klimmen. Kun je op een deel staan waar klimmen te vermijden is en waar het kind wel zelf naar zwembad toiletgebouw kan lopen? Of zelf een ijsje kan halen. is niet leuk als ze de hele dag bij de caravan moet zitten en afhankelijk is.
Weet je in de buurt van Estartit anders een camping die geschikt is?
Wij hebben nu eurocamping op het oog, lijkt een vlakke camping.
We kennen val d'aro, maar dat is net iets te ver van het strand en boulevard ( voor de langere afstanden moeten we rolstoel duwen).
Op Delvin verde zijn we ook al eens geweest, maar niet bij dorpje.

Topper vinden wij ook nog Sanguli in Salou, mooie zwembaden, loopafatand boulevard, dorp, misschien iets voor Britt, maar wordt erg duur.
groetjes karinjanette

Geplaatst door: Bibi 01.10.2012 13:09
Om daar goed antwoord op te geven heb ik een vraag, gaan jullie met eigen tent/ caravan of willen jullie huren?

Geplaatst door: karinjanette 01.10.2012 15:55
Dag Bibi, wij gaan met eigen caravans. Wij ( opa en oma, ook niet zo klimmerig aangelegd) en gezin van onze dochter, met daar de jongste dochter die voor de langere afstanden rolstoelgebonden is.
Wij zijn vaak in italie geweest, camping Bella Italia, maar die wordt ons te duur, we willen graag weer een keertje naar Spanje. Camping Sanguli zou perfect zijn, maar te ver/duur.

Ik hoop dat je wat tips voor ons hebt. loopafstand dorpje/boulevard zou ideaal zijn, geen gedoe met rolstoel eerst achter in de auto, maar direct vanaf de camping aan de wandel.
De route naar dorp moet dus niet over het strand gaan, want dat trekken we met de rolstoel niet.Voor onze kleindochter ( dan 10 jaar) is het leuk als ze zelf naar zwembad, animatie, winkel kan.Haar grotere zus wil ook graag een beetje spectaculair zwembad. Voor ons mag het gerust een grote drukke camping zijn. groetjes karin

Geplaatst door: Bibi 01.10.2012 21:54
@Britt, Ik zou je dan het rode gedeelte aanraden. Dat is het vlakke gedeelte gelijk aan de ingang en receptie van de camping.
Even voor de duidelijkheid dus ook gelijk aan de weg en alles richting het dorp.Het rode gedeelte heeft ook een eigen toilet en douche ruimte. Hier ligt ook het glijbanen bad aan. Met een kindergedeelte en een zwemgedeelte.Je ziet het zwembad ook op de foto's van de camping. Op deze hoogte (rood) is het afhaal restaurant en terras en het nieuwe koffie / onbijt enz spul. Ook is de bios in dit gedeelte even als de trampolines en de souveniers winkel. De supermarkt bevind is op 2 halve trappen hoogte. Naar de animatie is het wel een grote trap op. Deze ligt een etage hoger. Maar je kan er ook met de auto naar toe. Naar het dorp kan je alles over stoep doen. Er ligt ook een hard zand pad maar ik schat in dat dat niet lekker rijd met een rolstoel. Dus over de stoep ben je even snel in het dorp. Wat ik nog wel wil zeggen is dat het rode gedeelte erg in trek is. Dus ald je wil boeken zou ik niet lang wachten en om te voorkomen dat jullie niet daar terecht zouden kunnen komen zou ik eerst telefonisch contact opnemen met de camping. Er is een nederlands sprekende dame die ook boekingen doet. Daar zou ik het voor leggen.

Geplaatst door: karinjanette 01.10.2012 23:03
Bibi bedankt voor de info, we gaan mailen/bellen met de camping. Halve en hele trap??? Hoeveel treden? net als een trap thuis of echt een hele klim? met een fietsje begin je dan natuurlijk ook niets. maar met de auto is een optie.
dank je wel dat je mee wilt denken.
groetjes karin

Geplaatst door: Bibi 02.10.2012 17:05
De trapjes naar de supermarkt zijn 1x 4 treden dan 2x 6 treden.
De andere trap zijn er wel 20 treden.
Nee fietsen gaat niet.

Geplaatst door: els 09.10.2012 10:04
Kijk eens naar camping Tamarit, ligt direct aan een prachtig strand, is erg ruim opgezet, heeft ook nog een zwembad.
Er worden allerlei soorten huisjes/tenten/MH verhuurd.

Begin Vorige Volgende Eind 1 2 

Pagina 2 van 2