Forum Onderwerp - gerold in Barcelona (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Jeanet 29.09.2012 11:02
Al ben je nog zo goed voorbereid: LET OP VOOR ZAKKENROLLERS!
Wij hebben het aan den lijve ondervonden in Barcelona. Mijn man dacht dat hij zijn portemonnee veilig had opgeborgen (want we zijn o zo vaak gewaarschuwd). Maar in de metro werd hij toch gerold. Het was niet druk, maar toch kwamen een aantal Mexicaans-uitziende personen bij ons staan. Mijn zoon en ik werden afgeleid. Met de metrokaart in de hand werd er druk gepraat om ons heen. Intussen werd mijn man gerold. Omdat ik de situatie niet vertrouwde vroeg ik hem of hij zijn knip nog had. Hij voelde en in een reflex draaide hij zich om en pakte de bewuste man bij zijn nek. Mijn man schreeuwde en gelukkig liet die persoon de portemonnee vallen en kon ik hem oppakken. We waren allemaal zo geschrokken dat we Barcelona snel hebben verlaten. Lees op internet van te voren hoe en waar je echt moet opletten voor zakkenrollers. Er staat veel informatie en je hebt er echt wat aan. Veel plezier!

Geplaatst door: JvdS 29.09.2012 13:12
Jeanet. Tussen Girona en Tarragona wonen criminelen. Ik doe in dat gebied nooit stoppen,shoppen en rusten of tanken.Zelfs op de (snel)weg laat ik me niet van de wijs brengen door signalen van "er is iets aan de auto" In dergelijke situatie pak in de telefoon en (doe of) ik bel.112 en roep banditos Autopista AP7....(puncta.. una...tres.. etc) plaats waar ik ben.
Wanneer ik de kans krijg maak ik ook nog fotos
Het wil ook wel eens helpen door op de middenstrook of derde rijstrook te gaan rijden.

Geplaatst door: astrid 30.09.2012 11:16
Mijn man is in de metro ook al eens door zakkenrollers belaagd. Het was toen wel iets drukker in de metro. Je wordt bij binnenkomst in de metro klem gedrukt bij de ingang en gelukkig zag ik ook direct dat er iemand met zijn hand in de zijzakken van mijn man zijn broek ging; hem geroepen. Hij had het eerst nog niet door maar doordat ik bleef roepen kreeg hij het in de gaten. De zakkenrollers zijn uiteindelijk zonder buit naar voren gevlucht en ik denk het eerste station er weer uit; iets getinte mannen met rugzak (zal de buit wel inzitten). Er waren meerdere mensen op deze manier gerold. Het wordt vaak gezegd; let goed op je spullen, maar het is inderdaad zo weg voor je het in de gaten hebt!

lemoine 26.01.2013 07:00
hebben al meermaals contact gehad met criminelen vooral op de rondweg van Barcelona.Naast ons rijden en een insigne tonen van Guardia Civil. Heb toen mijn gsm genomen en deed of ik belde , in een wip waren ze weg. Wie stopt is alles kwijt. Reken niet op hulp van de uitbaters van parkings langs autobaan richting Benidorm. Hebben drie uur gewacht op politie na overval, toen zelf gebeld en op 10 minuten stonden zij op de parking. Zet in uw gsm het nummer 062 d.i. Guardia Civil voor gans Spanje. Vanaf Narbonne tot Denia NIET stoppen op de autoweg of ergens anders. Is het meest gevaarlijke trajekt van Spanje samen met rondweg Madrid.