Forum Onderwerp - welke camping? (Gesloten voor reacties)

BB 06.11.2012 14:21
Na lang zoeken hebben we nog drie campings over om uit te kiezen.

- playa brava (blijkbaar geen wandelboulevard in de buurt, willen niet alles met de auto doen)

- El vendrell Platja (heeft onze voorkeur, vindt er wel niet veel informatie over op het forum, iemand er al geweest?)

- International de calogne (is daar in de omgeving wel iets te doen op wandelafstand?)

Misschien heeft iemand hier nog wel een andere camping die geschikt is.

Zoeken iets aan zee, met zwembad, goed voor kindjes van 3 en 6 jaar, winkels en restaurants op wandelafstand, de mogelijkheid om er een bungolow te huren.

Ook in de buurt van Barcelona aangezien we daar wel eens naartoe willen.

Hopelijk kunnen jullie helpen om de knoop door te hakken, wij zijn nog nooit naar spanje geweest.

Bedankt alvast
BB

Geplaatst door: Jan Westerhuis 06.11.2012 19:01
Vendrell Platja: een aantal jaren geleden 1 1/2 week gekampeerd. Mooie camping, redelijk groot, schoon, prima sanitair, ruim voorziene kampwinkel, 's nachts rustig. Strand echt op loopafstand, tussen een paar appartementencomplexen doorlopen en je staat op het strand (ca 150-200mtr). Onze kinderen gaan niet meer mee dus zwembad, animatie etc niet kunnen beoordelen. Wij gaan met de caravan, huisjes en stacaravans wel aanwezig, maar niet kunnen beoordelen. Nadeel vonden wij dat het centrum met de restaurants en winkeltjes toch wel een behoorlijk stukje lopen was, als ik me herinner 10-15 minuten. Je wandelt wel via/over de strandboulevard, dus geen last van auto's etc.

Voor meer emnignen kijk ook eens op: www.campingmening.nl

Succes

Geplaatst door: johan 16.11.2012 11:14
vendrell is een mooie camping. Wij vonden het er wel erg druk en super veel nederlanders.

Toen wij er waren stond er ook erg veel wind.

Geplaatst door: Natasja 18.11.2012 12:20
Wij zijn afgelopen jaar naar Playa Brava geweest. Onze kinderen, toen 7, 8 en 10 jaar hebben zich er heel goed vermaakt.
Er is hele leuke animatie, veel knutselen, disco, voetbal, ook veel spelletjes in het zwembad. Het zwembad is ruim en overzichtelijk.
Het strand is heel dichtbij, wij stonden in de 1e rij naast het strand. Helaas kun je geen plek reserveren. Je kunt als je aankomt kiezen uit de beschikbare plekken. Je moet wel reserveren dat je komt.
Er is inderdaad geen boulevard om naar een dorpje te wandelen. Wandelen vanaf de camping vond ik niet erg leuk.
Wel zijn er een aantal leuke dorpjes in de buurt. Hiervoor heb je de auto nodig.
Uit eten in Spanje vinden wij niet aan te raden. Misschien heeft iemand anders tips daarvoor?
Barcelona zijn we ook geweest, was ca 150 km rijden geloof ik uit mijn hoofd.
Er is een goede campingwinkel met bruin brood!