Forum Onderwerp - welke uitstapjes aan de costa brava (Gesloten voor reacties)

gerda 30.03.2006 16:49
Wij gaan dit jaar naar de costa brava. Wat zijn leuke uitstapjes en waar bevinden zich die? Het Dali-museum en Barcelona zijn heel bekend voor ons. Heeft iemand nog een andere leuke tip? Wellicht iets wat bij de meeste bezoekers niet zo bekend is. Alvast bedankt.

Geplaatst door: bibi 30.03.2006 17:57
hallo Gerda. Hier wat leuke tips. Griekse en romeinse op gravingen, je kan er gelijk ook naar het strand: Ruines d'empuries.(san mari d'empuries)
Pals: een oud dorp met leuke steegjes en kerkje.ulla street een iberisch dorp.Rosas een leuk stadje om te winkelen en terrasje te pakken. Sant Feliu de Guixols:leuke zondags markt (een echte spaanse) en langs de kust tussen begur en palamos mooie baaitje waar je kan snorkelen.

anita 30.03.2006 19:07
Op mijn homepage http://home.planet.nl/~geest357/home.htm : campings
Bij de verslagen staan ook onze uitstapjes in Spanje. Je moet kijken bij : Cala Gogo, Amfora en Bella Terra. Alles kan je aanklikken en dan wordt je doorgelinkt.
Ook bij foto's.

*Gerrit* 30.03.2006 23:23
Girona (zie de reisgidsen),
de botanische tuin Cap Roig aan de westkant van Calella de Palafruguell,
de visafslag van Palamos aan het eind van de middag als de vangst binnenkomt.
Tip: koop er een kilo'tje van de goedkoopste gamba's (zijn goed genoeg), frituur ze buiten 3 minuten in de wok in kleine porties in 2 cm olie, begeleid ze met een salade naar keuze en oud stokbrood wat je inwrijft met knoflook, bestrooit met wat zout en begiet met wat olijfolie. Een koele fles witte Penedes uit de streek spoelt alles heerlijk weg.

Geplaatst door: gerda 31.03.2006 21:01
Dank jullie wel voor de leuke tips!!!! Hopelijk kunnen we er een paar 'doen' als we van de zomer naar Spanje gaan. Mensen, schroom niet om nog meer te beschrijven over deze streek. Hartstikke leuk.

Geplaatst door: Gientje 01.04.2006 09:16
In Blanes heb je Mari Murtra, een prachtige botanische tuin en absoluut een aanrader. Wij hebben het met onze (kleine) kinderen gedaan en ze hebben er echt van genoten. Je hebt heel mooie uitzichten over de Middellandse zee.
In Rosas is er een citadel. Het is een heel groot domein en er komt ook niet zo veel volk.
Cadaques is voor ons een beetje tegengevallen.
Figueres met het museum van Dali is ook een aanrader.
Veel plezier!

Geplaatst door: Mieke 01.04.2006 19:12
Ik weet niet of je met kinderen gaat, maar als dat wel zo is vinden ze het waterpark bij Rosas vast te gek. Empuriabrava is ook een heel leuk plaatsje. Leuke markt ook langs het strand. Wij vonden Cadaque wel een leuke plaats, mooie rit erheen door de bergen.

Ellen 01.04.2006 19:53
Ook wij vonden Cadaques de moeite,Figueres vond ik zo op oog niet gezelligrommelig,museum zal best de moeite zijn,,maar niet met kleine kinderen denk ik.Girona is echt een pracht stad,als je er eerst doorheen rijdt chaotisch,maar binnen stad auto vrij en practig,authentiek,geloof dat Campinglife er ook is geweest.Zelf zijn we de bergen in geweest,Val 2000,ongeveer 2uur rijden van Rosas,Spaanse skipiste.Leuk.mooi,indrukwekkend.eerst rijd je heel lang door de bergen,maar als je gaat klimmen dan zit je ook echt in de de ongerepte natuur.Wat ik een hele mooie plaats vond was het middeleeuwse Besalu,ga er maar kijken of kijk eens wat na via Google voor 1e indruk.
Succes

Geplaatst door: gerda 01.04.2006 20:54
Voor alle duidelijkheid: wij gaan met zijn vieren[paps/mams,zoon 16jr. dochter 12 jr.] Zij mogen mee met de uitstapjes, maar hoeven niet. Maar als het leuk genoeg is willen ze best mee. Wij staan op een camping in Blanes dit jaar.

Geplaatst door: Bibi 24.02.2014 19:16
Ik haal dit bericht even omhoog, omdat er weer vragen worden gesteld voor bezienswaardigheden en uitstapjes.

Ik heb nog een toevoeging:

Banyoles 45 minuten het binnenland in prachtig meer. Met wandelboulevard ernaast en je kan er een boottocht op maken.

Olot middeleeuws dorp met een brug over een riviertje.
Kronkelige nauwe straatjes en pleintjes met terrasjes.
ligt vlakbij Banyoles dus goed te combineren.

Geplaatst door: els 28.02.2014 18:19
Vakantie van Gerda is bijna 8 jaar geleden. Ze gaat nu vast iets heel anders doen.

Geplaatst door: arie 02.03.2014 18:31
Of Gerda zit nog steeds in Blanes vast , want daar éénmaal terecht gekomen blijf je jaren hangen, om zijn goede constante klimaat met nooit wind en regen.

Geplaatst door: Bibi 03.03.2014 18:13
Els, Het was mijn bedoeling dit oudere bericht naar boven te halen omdat er meerdere nieuwe vragen zijn gesteld met dit onderwerp. Omdat dit bericht zover weg was gezakt.
Niet dat ik reageerde op Gerda haar vraag.
Tips mogen dan al wat ouder zijn maar nog steeds bruikbaar.

Geplaatst door: Simone van Kergelen 21.07.2014 17:32
Zelf een fietstour gedaan via baja Bikes, in 1 woord fantastisch om zo Barcelona te ontdekken