Forum Onderwerp - Boot huren (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Eefje 12.12.2012 10:59
Hallo mede forumgangers,
Zijn er hier mensen die in de baai van rosas wel eens een boot gehuurd hebben ?? Wat zijn de ervaringen/prijzen, en is dit ook zonder vaarbewijs te huur ?
Graag jullie mening
Alvast bedankt, groetjes Eefje

Geplaatst door: John 04.01.2013 15:25
Ik zou hier ook graag een antwoord op zien.
Heb regelmatig zitten mijmeren hoe het is om vanuit de zee een van de baaitjes aan te doen.
Ben benieuwd of iemand hier info over heeft.

Geplaatst door: BJA 05.01.2013 20:05
We hebben dit jaar voor een uurtje een klein bootje gehuurd in Empuriabrava. We zijn door de kanaaltjes gevaren. Ook zeer leuk om te doen. Hiervoor heb je geen vaarbewijs nodig. Ik heb een paar keer zitten kijken vanaf de pier van Empuria, ongelooflijk wat een hoge golven. Je moet wel wat stuurmanskunst in huis hebben als je weer naar binnen wil varen. Nu weet ik waarom ze het 'ruige kust' noemen...

Geplaatst door: Eefje 06.01.2013 10:51
Hallo BJA
ik bedoel eigenlijk niet zo'n bootje om door de kanalen van empuria te varen maar een om mee de zee op te gaan. Desnoods een
boot met bestuurder huren. Ik heb op marktplaats zo'n advertentie gezien maar daar wordt niet op gereageerd. Ik dacht misschien zijn hier wel forumgangers die dit ook wel eens gedaan hebben.

Geplaatst door: belja 16.01.2013 10:12
Nog nooit gedaan maar wij nemen altijd de rubberboot mee met motor en ik kan je vertellen dat je niet graag de zee op gaat met een klein bootje.Er staat altijd veel wind in de middag en dan zijn de golven echt hoog en de stroming is behoorlijk sterk daar meestal varen wij in de kanalen van empuriabrava of rosas dat is ook erg leuk.
Maar de zee op is een heel ander verhaal.
Kijk eens in empuriabrava daar zitten genoeg verhuur bedrijven van boten ik dacht ook met een kapitein erbij maar dit is wel aan de prijs hoor.
Groetjes Belja

Geplaatst door: ® Corberana 16.01.2013 10:55
Je mag in Spanje zonder brevet motorboten besturen die kleiner zijn dan 4mt en met een motor van max 10Kw (voor zeilboten kleiner dan 5 mt)en je mag alleen overdag varen.