Forum Onderwerp - Estartit (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Janny 02.01.2013 23:42
Hoe is het plaatsje Estartit? Wij zitten hier aankomende zomer (18 juli tot 1 augustus) en zijn benieuwd hoe het plaatsje/boulevard van Estartit is. Is hier 's avonds wat te beleven, zoals gezellig op terrasje zitten of een avondmarkt? En wij zijn met een zoon van 18 en 21 en is er voor hen daar nog wat te doen? Een barretje of discotheek.

Geplaatst door: Bibi 03.01.2013 19:43
Waar zal ik beginnen:Kom er al een aantal jaartjes.
Op donderdag is er een grote markt.
Het dorp heeft leuke winkels, van souvenirs tot kleding en parfum enz..Het dorp bestaat uit een grote winkelstraat en wat kleindere en een plein in het midden.Op het plein word weleens opgetreden.
Daar heb je ook terrassen. Verder zitten er 3 ijssalons.
En nog wat restaurantjes en tapas bars.
Langs de boulevard heb je veel restaurants van Nederlands, Chinees, vis enz.Deze hebben allemaal ook een terras waar je wat kan drinken. Hier zit ook de vvv en de kantoortjes waar je de boottochten kan boeken.Ik denk dat je geluk heb en in jullie eerste week er kermis is op het strand.
Langs dit strand loopt een wandel boulevard met palmbomen. Tot voorbij de haven.Je kan de andere kant ook uit lopen dan loop je gewoon langs het strand naar de andere wijk.
Verdeeld in het dorp vanaf binnen komst zitten veel restaurants en ook wat doe het zelf winkels, drankwinkels ,bakker met terras en supermarkten. Voor de jonge lui is er het engelsplein, met diverse bars, skihut. Er is ook een discotheek die gaat open als de bars sluiten. Ook is er een lounge bar in de nieuwe wijk.

Ik kan nog wel door gaan maar als je nog wat wil weten vraag het maar.
Je kan ook op google plaatjes kijken. En op youtube filmpjes.

Geplaatst door: Janny 04.01.2013 10:41
Bibi bedankt voor je antwoord. Er is dus wel degelijk wat te beleven tijdens de zomermaanden.
Als ik het zo lees is het wel meer een toeristen plaats (niet erg, maar vinden een oud centrum ook leuk om even te kijken) of heb je ook nog een oud centrum? Heb je verder in de buurt nog leuke en historische dorpjes? Of dorpjes/boulevards waar je geweest moet zijn? Vooral 's avonds vinden wij het altijd even leuk om naar een dorpje te gaan.

Geplaatst door: Bibi 04.01.2013 12:59
Hoi, Het is wel een toeristisch dorp maar zeker niet als Blanes of lorret. Het is nog kleinschallig. Ja je heb in korte afstand leuke dorpjes. Het oude pals is denk een goed 15 minuten rijden.
En er zijn hele mooie baaien. Ook Gerona het oude gedeelte is heel mooi. Ook goed aan te rijden en parkeren enz is allemaal makkelijk en gratis.
Ik weet niet waar je zit maar het dorp is veelal aan te lopen.
Als je hier op het forum even rond neust zie je veel tips van de omgeving.

Geplaatst door: Janny 04.01.2013 14:34
Wij zitten op camping Castell Montgri met onze eigen caravan. We wilden eigenlijk iets langer gaan, maar dat kon dit jaar niet. We hebben geboekt van donderdag 18 juli en gaan donderdag 1 augustus weer naar huis.

In ieder geval bedankt voor je antwoorden, we krijgen er nu al zin in.

Geplaatst door: Bibi 06.03.2013 09:37
http://www.facebook.com/camping.castellmontgri
Facebook castell montgri voor de liefhebbers.

Geplaatst door: marije 11.03.2013 11:05
Hallo, weet iemand hoe de camping is in de meivakantie?
van 27 april tot 12 mei? Zijn alle zwembaden dan open en zijn ze verwarmd, of is dit nog een te koude periode.

Geplaatst door: Yvonne 12.03.2013 23:00
Castell Montgri is dan nog niet open. Ze gaan pas vanaf 11 mei open. Wij gaan de meivakantie naar Cala Gogo bij Platja d'Aro. Het schijnt dat daar minimaal 1 zwembad verwarmd is.

Geplaatst door: ® Django 24.05.2013 23:06
Mooie dorpjes in de buurt waar je geweest MOET zijn is Pals, niet Platja de Pals maar het dorp boven op de berg. Mooi middeleeuws en gerestaureerd. En Perratallada ligt een paar kilometer voor Pals. Heel oud. En La Bisbal uiteraard, leuke markt daar.