Forum Onderwerp - nacht tempratuur juli/aug (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: manon 05.01.2013 21:04
Aankomende zomer gaan wij voor het eerst met onze tent kamperen.
Nu ben ik alvast spullen de spullen bij elkaar aan het zoeken.

En twijfel of we slaapzaken nodig zullen hebben. Of dat een laken en fleece deken voldoende zullen zijn.

Wie kan mij hier iets over vertellen hoe warm is het gemiddeld 's nachts nog.

Geplaatst door: ® manon 05.01.2013 21:06
sorry temperatuur

Geplaatst door: jan 05.01.2013 22:50
Wij hebben ook een tent en nemen 00k slaapzakken mee.
Maar wanneer het te warm is gewoon een laken.
Die fleece deken hebben we ook bij ons alleen gebruiken we die in de auto tijdens de rit.

Geplaatst door: Eefje 06.01.2013 10:58
Afgelopen jaar voor het eerst in Spanje geweest en kennissen die voor het eerst mee waren met de vouwwagen(hadden eerder een caravan)hadden ook alleen een dekbedovertrek meegenomen om onder te slapen, en ook de kinderen in de bijzettentjes, hadden het de eerste nacht zo koud dat ze gelijk de tweede dag in de campingwinkel op de camping slaapzakken hebben gekocht. Dus ik zou ze zeker meenemen.
veel plezier met de voorpret... Oh nog een tip, mierenlokdoosjes
altijd handig.

Geplaatst door: ® manon 06.01.2013 20:41
bedankt voor de reacties slapenzaken mee dus. En ook de mierenlok doosjes had ik al in gedachten.

Geplaatst door: jan 06.01.2013 21:28
Je kunt ook bij de plaatselijke supermarkt of mss. de campwinkel poeder kopen.
Mijn ervaring is dat dit zeer goed werkt en iedereen die op de camping staat gebruikt het.
Lokdoosjes voor de mieren heb ik niet gezien maar wss. zullen ze er wel zijn.

Geplaatst door: Jan W 07.01.2013 16:58
Slaapzakken mee!!, vaak tot net middernacht aangenaam weer, maar in de vroege ochtenduren kan het behoorlijk afkoelen. Je kan de slaapzak altijd opengeritst als een soort dekbed gebruiken, minder warm.

Wat betreft mierengif: ik neem altijd vanuit Spanje mee naar Nederland. Het gevoel dat het Spaanse gif stukken beter werkt/helpt tegen de mieren dan het in NL verkrijgbare. Ik gebruik altijd poeder, meestal gele bus met rode dop, te koop in de supermarkt.

Geplaatst door: Eefje 07.01.2013 17:27
Ik heb geen ervaring met mierenpoeder omdat wij een hond meehadden en bang waren dat de hond eraan zou likken. Ik weet niet of er kleine kinderen mee gaan of misschien ook wel en hond, maar wij vonden een mierenlokdoosje veiliger en praktischer vooral omdat de mieren bij ons via de deur binnenkwamen en soms ook over het aanrecht liepen.
En ik idd alleen poeder kon vinden in de winkel. Vandaar dat ik het over mierenlokdoosje had.
succes en veel plezier met de voorpret.

Geplaatst door: ® manon 11.01.2013 19:23
en isolerende matjes voor onder de luchtbedden is dat nodig?

Geplaatst door: CS 12.01.2013 09:59
Nee, joh. Het gaat niet vriezen....

Geplaatst door: jan 13.01.2013 17:42
Die isolerende matjes heb ik niet nodig omdat ik mijn electrice deken meeneem.(ha ha)
Onder afkoelen word verstaan dat het koeler word, maar dat houd niet in dat het gaat vriezen.
Wanneer je via google "weerdirect" opzoekt kun je een plaatsnaam invoeren.
In jullie geval is dat Roses.
Wanneer je de balk terugblik in toets kun je alle gegevens zien van Roses (L'escala), dus ook de min. temparatuur, en die vallen mee.
Ps. een paraplu is altijd wel handig voor die keer dat het wel hard regend en je moet even wat controleren.

Geplaatst door: ® manon 14.01.2013 21:51
heb ooit in nederland op een luchtbed geslapen en heb het nog nooit zo koud gehad omdat de lucht niet warm werd vandaar de vraag!

maar bedankt voor de antwoorden en tips!

Geplaatst door: ® manon 14.01.2013 21:55
ps heb ik ergens vermeld dat we naar Roses gaan?

Geplaatst door: Bibi 15.01.2013 15:11
Manon, tip je het koude luchtbed, slaapzak om het luchtbed en dan er op gaan liggen.

Geplaatst door: jan 15.01.2013 16:16
Ik weet dat je niet naar Roses gaat.
Maar wanneer je bij "weer direct" een plaats invoerd kent hij deze wss niet.
Roses is dan een plek waar metingen worden gedaan, vandaar dat ik deze noemde.

Ps. de kou op een luchtbed is in nederland wel wat anders omdat de bodem veelal klei is, en deze is vochthoudender dus veel kouder.
Vergelijk het maar met droog en nat zand.

Geplaatst door: Eefje 16.01.2013 07:38
Hallo Manon,
Wij leggen altijd een fleece dekentje onder het luchtbed, mocht je het te koud vinden.
tegen de kou en om vocht op te nemen
succes weer Eefje