Forum Onderwerp - Unieke uitstapjes (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: John 18.01.2013 13:04
Wij komen al heel wat jaartjes in Spanje.
Zoals zo velen, hebben ook wij de meest voor de hand liggende uitstapjes al gemaakt. Zowel "boven" als "onder" Barcelona, zoals allerlei markten, Girona, Montserat, Barcelona etc.

Nu zijn we vorig jaar wat verder het binnenland ingegaan, op eigen initiatief. Daar kwamen we bij het plaatsje Besalu. Dit is een dorpje met een geweldig historisch/middeleeuws gedeelte.
De omgeving in het algemeen is daar schitterend.

Komende zomer zitten we weer in het noordelijke deel van Catalonië. Wij zijn dan ook op zoek naar unieke uitstapjes.
Dit kan van alles zijn, dorpjes, strandjes, activiteiten etc.

Ben benieuwd of er meerdere mensen zijn die ons van tips kunnen voorzien.

Alvast bedankt.

Geplaatst door: Eefje 18.01.2013 19:42
Ook ik ben druk met zoeken naar uitstapjes en heb er al een aantal gevonden Ik weet niet of je al wat hebt gevonden maar dit staat er tot nu toe op mijn lijstje. Cap creus, Val de nuria,
congost canyon Mont Rebei, Natuurpark Garrotxa, dorp op een ravijnrand Castellfollit de la roca, kustwandeling van Aiquafreda naar Aiquablava. Hoop dat er wat voor je tussen zit, en mocht je zelf tips hebben hoor ik het graag. wij zitten bij pere pescador.
Groetjes Eefje

Geplaatst door: Bibi 19.01.2013 16:36
Dat dorp Besalu staat op ons lijstje voor aanstaand jaar.
Kwam het tegen in een tijdschrift van de anwb.
IK ga ook opzoek naar leuke dingen. we hebben al veel gezien.
Dus alles wat hier komt ga ik zeker meenemen.

Geplaatst door: John 28.01.2013 13:34
Het plaatsje Pals heeft een mooi historisch centrum. Daar dicht in de buurt is het kasteel/fort (ruïne)van Montgri. Deze staat boven op een berg.
Hier moet je wel in de ochtend naar toe, want je kan er niet met de auto komen. Dus stevige schoenen aan en drinken meenemen.

Daarnaast de baaitjes van zeg maar Begur tot aan Llafranc.
Schitterende stukjes, ook om te lopen.

Geplaatst door: ® mari 28.01.2013 22:30
Aan de GI-524 tussen Banyoles en Olot ligt het dorpje Santa Pau. Het historisch centrum, Castell de Santa Pau, is klein, maar heel mooi.

Geplaatst door: ... 09.02.2013 08:13
Omhoog.....

Geplaatst door: John 19.02.2013 10:11
Ik bedacht me nog het volgende.
Het klooster van Monteserrat ligt hoog in een apart berggebied, in de buurt van Barcelona. In de rotsen kun je allerlei figuren ontdekken (meen o.a. een kameel). Hier is ooit de Zwarte Madonna verschenen. Dit klooster is echter sinds mijn eerste bezoek (+/- 35 jaar geleden) erg toeristisch geworden. Maar wel een must see. Ook schitterend om met de trektrein of hoe zoiets ook mag heten nog verder naar boven te gaan.

gr,
John

marvin 20.02.2013 17:26
hallo iedereen, weet iemand nog leuke dingen waar we echt naar toe moeten wat betreft pretparken/waterparken/dierentuinen in omgeving tarragona barcelona?

gr, marvin

Geplaatst door: John 21.02.2013 12:46
@Eefje.
Bestaat er een bepaald vertrekpunt voor de kustwandeling van Aiquafreda naar Aiquablava?
Is deze weg bewijzerd of doe je dit op eigen initiatief.

gr,
John

Geplaatst door: Eefje 22.02.2013 13:29
@John
Die wandeling komt uit het ANWB boekje Costa Brava.
En daar staat de route beschreven alleen begint daar de route in Begur. Dan is het ongeveer 11,5 km. De route is onderdeel van de wandelroute GR92 die van noord naar zuid loopt.
Succes groetjes Eefje

Geplaatst door: Corberana 03.04.2013 12:18
Een echte aanrader is om naar Miravet te gaan en dan uiteraard de rio Ebro oversteken met het laatste nog in werking zijnde originele pontveer (El Paso de la Barca) een hele belevenis.

Meer info:
http://www.ebreguia.com/miravet/castellano/recomendado.htm