Forum Onderwerp - Is reserveren noodzakelijk in noord spanje (Gesloten voor reacties)

Appie 04.02.2013 21:43
We willen met de caravan naar Playa d oro of rosas we zijn met 3 volw en 1 kind van 12 jaar en een kleine hond
We willen eigenlijk niet reserveren kan dit of zit in het hoogseizoen alles vol

Geplaatst door: Edwin 05.02.2013 12:22
Er is altijd wel plek en vooral op de wat minder populaire campings. Maak wel even een lijstje met verschillende campings erop. Wij gaan vaak op de bonnefooi en we kunnen altijd wel terecht. Let wel op dat je op populaire campings vaak maar een paar dagen terecht kunt en niet een hele week.
Wij gaan altijd rond eind juli/begin augustus (top hoogseizoen) en kunnen eigenlijk overal wel terecht, alleen op populaire campings niet altijd of maar een paar dagen.

Afgelopen zomer naar camping Cypsela geweest op de bonnefooi en er was nog voldoende plek en het was een prachtige camping met grote plaatsen en voor onze kinderen veel Nederlanders.

Geplaatst door: Bibi 05.02.2013 15:35
Er zijn altijd wel plaatsen, maar net wat er hierboven al gezegd word. Vaak niet voor langere tijd. Wil je echt meer als een week op de zelfde camping staan raad ik je toch aan te reserveren.
Ik weet niet wat de reden is dat je niet reserveert? Misschien dat ik daar nog antwoord op kan geven hoe dat gaat in Spanje

Geplaatst door: ® Wil 13.02.2013 09:17
In principe ben ik het eens met de bovenstaande verhalen, maar de top drukte op de campings word vrijwel altijd bepaald door het tijdstip van de vakantie's.
Wanneer zuid of noord nederland vakantie heeft is de kans groter dat je voor langere tijd ergens kan staan zonder reservering.
Echter wanneer midden van het land vakantie heeft dan is het echt de topdrukte op de campings wat betreft bezetting.

Dit is al jaren zo en zal ook naar alle waarschijnlijkheid ook zo blijven.

Maar niet reserveren heeft dat zo zijn redenen ?
In Spanje is het zo in tegenstelling van bijvoorbeeld Frankrijk dat je kunt reserveren voor een X-termijn, en wanneer je eerder weg gaat je niet hoeft te betalen voor de dagen dat je er niet meer ben.
Wij reserveren ook altijd voor drie en een halve week, en gaan meestal tussen de tweeënhalve en drie weken weer naar huis en betalen alleen de dagen van verblijf. En mocht het allemaal goed en leuk lopen dan maken we de gereserveerde termijn vol.

Geplaatst door: Richard 15.02.2013 20:06
@ Wil, dat heeft niks met Spanje te maken dat je dan niet hoeft te betalen, dat verschilt per camping. Wij hebben wel degelijk op een camping in Spanje de gehele periode die we gereserveerd hebben moeten betalen toen we een paar eerder naar huis moesten vanwege omstandigheden thuis. Niet erg, opzich logisch vind ik, maar dat ligt dus per camping en niet per land.
In Frankrijk, Belgie of welk land dan ook heb je ook gewoon campings waar je wel geld terug krijgt.

Geplaatst door: ® Wil 17.02.2013 10:19
@ Richard,
Zo ie zo betaal ik nooit de reservering vooraf, ja hooguit een (kleine)aanbetaling.
En ik weet ook uit ervaring dat je op de campings in Frankrijk ongeacht of je tot het eind blijft alle dagen moet betalen.

En in Spanje weet ik ook uit ervaring en van familie vrienden en kennissen dat zij nog nooit alle dagen hebben behoeven te betalen.
Ik weet niet hoe het zit met huur accomodaties, zoals mobilehome's, bungalows etc. maar ik spreek uit ervaringen met eigen kampeermiddelen.

Geplaatst door: els 17.02.2013 19:41
Ook in Spanje op grotere campings geldt dar reserveren ook alles betalen betekent.
Indien je door omstandigheden eerder weg moet, kun je terugvallen op je reis/annuleringsverzekering.