Forum Onderwerp - bibi (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: donald 21.07.2013 17:32
Hoe is het met Bibi?

Als ik de video zie was het niet best op Castell Montgri.

http://www.youtube.com/watch?v=5-t3A89WNDw

Geplaatst door: John 29.07.2013 16:24
Inderdaad, had ook verwacht hier enkele reactie etc. te zien.
Wij zelf waren een dag eerder terug naar huis gegaan, vanaf Playa Brava. (zat er al weer op helaas). Nog wel contact gehad met mede-kampeerders die daar nog stonden en het had blijkbaar flink gespookt.

Geplaatst door: ® Wil 29.07.2013 17:12
En regelmatig zien wij dit soort filmpjes in de afgelopen jaren in deze omgeving.
Wij komen al jaren in Blanes (dus niet in de baai van Rosas) en hebben dit nog nooit meegemaakt.
Af en toe een klein regenbuitje zonder betekenis maar die paar tientallen kilometers verder rijden maken een wereld van verschil.

Dit is voor ons de belangrijkste en grootste reden waarom we net iets verder rijden.

Zon zeker, en gegarandeerd ieder jaar zonder wind, en nog steeds aan de Costabrava.

Geplaatst door: Henk 02.08.2013 13:52
JA JA iedereen jaarlijks naar het noorden van Spanje, liefst gelijk over de grens want ze hebben al zoveel kilometers gereden.

En ieder jaar weer dat slechte weer daar storm, hagelbuien, stortregens maar ach dat nemen ze voor lief. En achteraf zeggen valt wel mee MAAR IN HET ECHT !!!!!

Ga eens naar het zuidelijke deel van de Costabrava.
Nooit wind, nooit hagelbuien, geen wolkbreuken, altijd zon geen stormbanden nodig campings goedkoper en dat op pakweg 40 minuten langer rijden.

Misschien gaan bij sommige mensen ooit de ogen nog eens open.....

Geplaatst door: ® Django 02.08.2013 15:45
Henk bedoel jij dat zuidelijk stok costa brava waar de spoorlijn over de campings gaat en dag en nacht denderend en toeterend langskomen? En waar de doorgaande autowegen zoals de A7 een paar meter verderop liggen?
Geen last van aan het noordelijke deel. En dat windje af en toe? Ach, de boel goed vastzetten. Of regent het niet in het zuiden?

Inderdaad, misschien gaan sommige ogen een keer open.

Ieder zijn meug Henk.

Geplaatst door: Veronique 02.08.2013 17:03
Ik vind het heerlijk in het noorden van de Costa Brava, altijd mooi weer. En zo'n tropische storm kan ook in het zuiden van de Costa Brava voorkomen, overal waar het erg warm is kan 's avonds een keer een bui ontstaan.

Geplaatst door: ® Wil 05.08.2013 00:25
Ik zit hier in Blanes nu, en het weer is hier 100 % zonnig en tijdens het noodweer zaten wij hier en niets van gemerkt niet eens bewolking. E
n de snelweg lig hier zo'n 20 km vandaan en de hele buurt hier ligt zo ver van de snelweg verkeer is hier nauwelijks, en in deze buurt ook geen treinen, ja alleen in deze buurt gaat de trein langs Margrat de Mar.
dus ik weet niet waar die onzin van Snelweg of treinen vandaan komt. En ik zit hier nu al zoveel jaar en nog nooit, echt nog nooit regen of wind gehad dus deze regio kiest ik boven de regio in het noorden waar we wel deze wind/storm ieder jaar meegemaakt hebben.
Maar laat iedereen maar lekker boven in de Costa blijven, want hoe drukker hoe duurder het dan word en het scheelt nu gewoon honderen euro's.

Geplaatst door: ® Django 05.08.2013 10:40
Het ging niet over Blanes Wil, ik doelde op het stuk voorbij Barcelona en ik haalde, heel slim, ff twee Costa's door elkaar. Daar beneden is het uiteraard geen Costa Brava meer.

Geplaatst door: Bibi 11.08.2013 01:01
Hoi hoi, met mij alles goed. Ben net terug van 3 heerlijke weken L'estartit. Ik was 2 dagen na de hagelbui daar. Op camping castell montgri is de storm enigszins meegevallen vergeleken met andere campings daar. Alleen wat tenten die er niet zo goed aan toe waren maar verder geen gekke dingen zoals ik gehoord heb.Het is in het dorp zelf best heftig geweest. Maar niet alleen daar. al delfin verde heeft ook behoorlijk last gehad tot aan Pals.
Ja zeg nu eerlijk is een zuidelijk gelegen land hier op berekend?? Nee de grond daar en de straten en afvoer die kunnen dat niet aan. En dat is niet alleen in Spanje zo, helaas ook meegemaakt in Mexico dat we zelfs niet terug konden naar ons app.
MAAR wat ik nu toch wel even kwijt wil is: dat ik het echt niet mee eens ben dat er telkens hier op het forum word gezegd, dat het in dit gedeelte zo vaak slecht weer is. Ik kom er nu 8 jaar en ben er 3 tot 4 weken en dit is pas de eerste keer voor ons dat wij vernemen over dit soort weer. Ook de wind vind ik echt onzin. Je zou voor het precieze het gebied in meerdere delen moeten verdelen. In de baai van Roses en die ligt toch wel bijna een uurtje rijden van l 'estartit ja daar waait het veelal meer en langer. Maar na de berg van montgri is dat echt niet meer zo. Gewoon een heerlijk windje af en toe weleens meer maar dan nog lig ik gewoon op het strand. Ik ben vorig jaar een dag in Platja d'aro geweest en waaide van de boulevard af. En 2 jaar geleden bij kennissen tussen platja en blanes in geweest en gewoon een hele dag regen gehad. Wat ik hier mee wil zeggen het weer is niet meer stabiel. Je kan het overal treffen. Wij hebben nu in onze 3 weken 2x s'nachts een bui gehad. Dat was ook voor het eerst voor ons. Ik wil met mijn opmerking geen discussie uitlokken, maar dit is mijn ervaring van 8 jaar in dit gebied. En sorry Wil maar ik ben het dan echt niet met je eens dat je verder moet rijden. Dit soort extreme weersomstandigheden zijn niet uit te sluiten of te ontwijken. Heb het in mijn eigen woonplaats nu 2x meegemaakt, Mijn dubbelglas ramen vlogen er gewoon uit door de hagel. En zie nu in de Dordonge afgelopen week en in Friesland.

Geplaatst door: Bibi 11.08.2013 01:04
Ik wil er nog wat aan toevoegen, het was dit jaar behoorlijk heet. Iedere dag tussen de 31 en 34 graden. En mijn dochter was een dag in Barcelona en die had heel de dag bewolking en regen onderweg. Dus ja, het weer niet voorspelbaar.