Forum Onderwerp - Tips voor een Spanje-leek (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Ionnie 12.10.2013 16:09
Wij willen in 2014 voor het eerst met ons gezin naar Spanje. Alleen we hebben geen flauw idee waar in Spanje we naar toe zullen gaan, we kennen Spanje helemaal niet. In ieder geval ergens in het noorden, ivm reisafstand.
We zoeken een streek waar veel te doen is. We houden ervan om op stap te gaan, stadjes te bezichtigen en om met onze puberzonen (14 en 12 jaar) actieve dingen te doen zoals kanoen, boomtopklimmen etc. De omgeving mag graag ruig zijn, en niet te afgelegen. Een beetje touristisch, maar niet te. Geen hutje, mutje. Maar wel gezelligheid, dorpjes en stadjes in de buurt en supermarkten niet te ver weg.
En dan de camping. Onze zonen willen natuurlijk een goed zwembad (liefst met glijbaan), wat sportmogelijkheden en leeftijdsgenoten. Een camping met disco hoeft niet, dus het hoeft niet heel groot en massaal te zijn. Een mooie middenmoot. De ouders willen het liefst een niet al te grote camping, een camping die ook voor tieners leuk is- dus niet alleen gericht op kleine kinderen - , met mooie plaatsen met voldoende schaduw.
Wie helpt ons, de Spanje-leek een beetje op weg? Tips zijn zeer welkom!

Groetjes, Ionnie

Geplaatst door: ® Corberana 21.10.2013 11:40
Camping Lago Barasona (http://www.lagobarasona.com/) in los Pirineos Aragoneses is misschien wel wat.

Geplaatst door: f. nuland 25.10.2013 15:15
Wij zijn 2 jaar geleden met mijn 2 kids en vrouw naar Camping Illa Mateua gegaan. Ik lees dat je een camping in het noorden wil, Camping Illa Mateau ligt in het noorden van Spanje dichtbij Barcelona (1 uur en 40 minuten met de auto). Ik raad deze camping echt aan. Het is wel wat duurder dan de overige campings, maar je krijgt waar voor je geld. Als je geen problemen wilt ervaren met koken dan kan ik je daar nog iets voor adviseren. Wij zijn vorig jaar naar Zuid-Frankrijk gegaan en toen had ik een soort pizzapan / hapjespan gekocht voor een mooi prijsje:

http://www.megacenter.com/elektrische-pizzapan-40cm.html

je hebt ze in verschillende soorten en maten, maar ik ben tevreden met dit.