Forum Onderwerp - route naar Granada (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: ® J v Wijck 29.10.2013 19:47
Als ik de routeplanner vraag een route naar Granada te berekenen stuurt hij me via zuid-west Frankrijk via de E5 over Burgos, Madrid naar Granada, omdat dit de kortste route is.

Wie kent deze route en hoe is deze?
Zijn er campings op de route om te kunnen overnachten?

wie helpt me aan info. Alle informatie is welkom.

Alvast bedankt

jan

Geplaatst door: ® mari 29.10.2013 22:31
Jan,
Ik heb deze route inmiddels een keer of vijf gereden. Het is (uiteraard na Parijs) een hele rustige route om te rijden.Met name de wegen in Spanje zijn fantastisch en extreem rustig. Onderweg zijn er voldoende campings om te overnachten. Zoek deze op de kaart op camping-frankrijk.nl en op spanje-camping.nl.
Wij overnachten meestal in Lusignan vlakbij Poitier, en in Spanje in Vitorio-Gasteiz, Burgos of op een andere camping aan de E5 richting Madrid. Wij rijden zo'n 800 à 900 km per dag en doen er zodoende 3 dagen over. In Granada kan ik camping "Suspiero del Moro" aanbevelen.
Laat het maar weten als je meer informatie wil.
Mari

Geplaatst door: ® jvwijck1 30.10.2013 19:22
Mari,
Bedankt voor je reactie. Ik welke periode hebben jullie die route gereden, voorseizoen, hoogseizoen of in het naseizoen?
Als wij gaan zal het in het voorseizoen zijn; juni

De drukte rond Parijs ken ik wel, maar hoe zit dat bij Madrid?
die stad is toch minstens zo groot als Parijs? Als ik zo de routeplanner bekijk gaat de route er dwars doorheen. Is dat wel verstandig om die volgen?

alvast bedankt voor je reactie.
groet
jan

Geplaatst door: ® mari 31.10.2013 22:39
Wij reden deze route begin juli.
Wij gebruiken geen routeplanner of tomtom, maar de routekaarten van ANWB en ter plaatse een meer gedetailleerde wegenatlas.
Je hoeft niet door de stad, want vanaf de A1 loopt rondweg M50 heel ruim rond Madrid heen en sluit onderaan weer op de A4 aan. Hier is het wel drukker, maar de drukte zoals rond Parijs heb ik nog niet meegemaakt.

Tip: zo'n 100 km. onder Madrid ligt het plaatsje Consuegra (10km. van de snelweg af) waar een aantal windmolens staan.
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Molinos_de_Consuegra.jpg

Groeten, Mari

Geplaatst door: frans 02.11.2013 16:51
Hallo Mari,

Is deze route te rijden met auto (105 pk) en caravan (1200 kg) i.v.m. eventuele stijgings persentages van meer dan 6% voor mij te rijden.
Wij zijn aan het plannen om te gaan overwinteren in Spanje maar komen aan zeer weinig informatie of forums.
Op zo'n manier wordt je onzekerder om dit risico te gaan doen.

Frans

Geplaatst door: ® mari 04.11.2013 22:48
Frans,

Ik heb zelf geen ervaring met een caravan. Wij reizen met een afgeladen auto en een aanhanger erachter. Met stijgingspercentages heb je dan niet echt veel te maken.

Zoals ik me herinner zitten er op deze hele route geen lastige stukken of bergwegen die je moet oversteken. Frankrijk is al helemaal geen probleem, als je via Bordeaux rijd is de weg net zo plat als Nederland. Op de grens van Frankrijk met Spanje moet je over de uitlopers van de Pyreneeen heen, dit stijgt wel maar het gaat heel geleidelijk. Vervolgens gaan de AP8 en AP1 richting Vittorio-Gasteiz wel door bergachtig gebied maar het is allemaal 4-baans en gaat niet steil omhoog of omlaag. Op deze weg kom je regelmatig een tunnel tegen.

Ik raad wel aan om de AP (=auto-pista) te nemen. Dit zijn mooie snelwegen met weinig vrachtverkeer. Na Vittorio richting Burgos en Madrid is het appeltje-eitje en is de weg alleen maar glooiend.
Op de stukken snelweg die wel wat stijgen is er altijd een extra baan voor het langzamere verkeer.

Mari

Geplaatst door: ® frans 05.11.2013 16:01
Hallo Mari,

Hartelijk dank voor je reactie waar we veel aan hebben.
Wij gaan er over nadenken, en gaan we niet deze winter dan gaan we zeker (bij goede gezondheid) de volgende winter.

Nogmaals dank;

Frans