Forum Onderwerp - Bella-Terra Blanes (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: John 29.11.2013 07:22
Wij willen naar camping Bella-Terra in Blanes.
Wij hebben veel gelezen en gehoord over deze camping in de recenties staat deze als zijnde een mooie verzorgde camping.

Nu ben ik iemand die altijd veel achtergrond informatie opzoek en vergaard, en nu heb ik begrepen dat met name door inzet en ingrijpen van de eigenaar de camping een ander beleid gaat voeren en dat het geen ons kent ons camping meer is geworden.

Ik heb begrepen dat in het afgelopen seizoen er al redelijk wat verschuiving was mbt de vaste gasten, dat deze op andere plaatsen gezet werden, terwijl ze soms al 10 jaar op de zelfde plek stonden.
Nu heb ik ook via inside informatie begrepen dat op het moment dat het nieuwe boeking seizoen er was ( 2 weken geleden) het merendeel van de vaste gasten (nog)niet geboekt heeft, terwijl meestal op het moment dat de datum er is van boeken gelijk de reserveringen binnenstromen.
Dus het beleid van de directie heeft schijnbaar zijn vruchten afgeworpen, en kunnen andere gasten nu ook een plaatsje met name in het hoogseizoen bemachtigen.

Ook is Blanes niet meer een jongeren badplaats zoals men altijd dacht tenminste als ik dit allemaal goed begrijpt.

Alles bij elkaar heb mij wel aan het denken gezet, namelijk hoe zijn de plaatsen op deze camping, welke animatie is hier te vinden ?? En hoe zijn de eigenaren
Namelijk na dat ik deze informatie had gehoord dat door de directie de vaste gasten zijn/gaan vertrekken na soms meer dan 10 tot 15 jaar daar gestaan te hebben hier te zijn vertrokken om hier het ons kent ons gehalte te laten verdwijnen vraag ik mezelf af hoe vriendelijk zijn ze op deze camping ??

In de recenties schrijven ze alleen maar lof over de camping en het vriendelijk personeel, maar is dit wel zo.

Heeft iemand ervaring met deze camping? en daarmee bedoel ik zijn er mensen die hier meerdere jaren komen of geweest zijn en mij kan bevestigen dat het klopt.

ben zeer benieuwd.

Geplaatst door: ® Wil 30.11.2013 10:18
John...

Wij (ons gezin) horen al jaren tot de vaste gasten hier.

Laat ik eerst beginnen over de jongeren.
De Jongeren die hier al jaren kwamen en komen daar heb je in het gedeelte van de campings geen last van en ondervind je geen enkel hinder van.
Zij gaan in een totaal ander gedeelte van Blanes uit, de nieuwe Discotheken zijn allemaal in een ander gedeelte gebouwd echt op enkele km's daar vandaan, en ze gaan veelal toch naar Lorret, dat ligt zo'n 5 km verderop. Dus een jongeren stad is het echt niet.

Verder met de camping het is inderdaad een verzorgde camping de gehele dag lopen er mensen rond die alles schoonhouden eventuele reparaties verrichten en altijd even vriendelijk.

Wij kennen dan ook best aardig wat mensen daar, maar wij zijn geen mensen van ha fijn 3 weken vakantie dus drie weken bij en met iedereen optrekken, nee we zijn ervoor ons zelf en een praatje en een bakkie op zijn tijd geweldig maar ik moet er niet aan denken om die verplichting op me te nemen om persé met mensen overal naar toe te gaan.

Inderdaad zijn er verschillende vaste gasten, ook die al jaren langer dan ons hier stonden het afgelopen jaar niet meer gekomen en ik weet ook dat er in 2014 een aantal vaste gasten ook niet meer gaan. De reden is dat de directie de mensen meer gingen/gaan spreiden en dat sommige dat helemaal niet leuk vinden. En navraag geeft inderdaad het antwoord dat mensen graag op deze camping willen kamperen maar dat tot voor enig jaar geleden het onmogelijk was zonder reservering hier een plaats te bemachtigen. Hierdoor kwamen er steeds minder mensen omdat de camping altijd vol zat met voornamelijk vaste gasten.
En omdat de laatste jaren ook de crisis overal merkbaar is komen er op alle campings in Spanje minder gasten en dus ook op Bella-Terra , maar mensen die graag hier willen kamperen denken nog steeds dat het toch niet mogelijk is omdat de camping altijd volgeboekt is.
De eigenaar probeer op deze manier andere gasten naar de camping te krijgen.
We zullen zien wat er volgend jaar veranderd is.

Geplaatst door: Charles 09.12.2013 11:25
Wij zijn jaren geleden op deze camping wezen kijken bij familie die er ook al jaren stonden toen. In middels niet meer de afgelopen twee jaar ivm privé omstandigheden.
Wij vinden het inderdaad een mooie verzorgde camping en de prijs is stukken gunstiger dan de rest van de Costa. Ik vraag me wel af waarom dit zo'n stuk goedkoper hier is dan het noordelijker gelegen gedeelte.
In 2006, 2007, 2009 en 2010 hebben wij alle keren bij de receptie gehoord Sorry camping zit vol, terwijl deze al jaren op onze verlanglijst staat om hierheen te kunnen.

Mochten de bovenstaande verhalen correct en juist zijn dan zal dit voor vele mensen waaronder zeker wij een goed teken zijn dat deze camping ook voor andere mensen toegankelijk word.

Ik heb inderdaad in oude berichten gelezen dat je altijd vroeg moet zijn om te reserveren omdat het anders (bijna)onmogelijk is om hier te staan omdat hij vrijwel altijd de eerste dagen van de reserveringtijd al volgeboekt is.

Geplaatst door: ® Wil 09.12.2013 21:59
Op de vraag waarom het een stuk goedkoper hier is kan ik je een simpel en duidelijk antwoord geven.

Wanneer mensen naar Spanje gaan, willen ze zodra ze de grens over zijn ook gelijk zsm een camping opzoeken, want je heb Spanje bereikt.
En waar veel vraag naar is, is ook automatisch duurder.

Wij reizen zo'n 50/60 km's verder en dat hebben de meeste althans een heleboel mensen er niet voor over.

En daarom scheelt het op 3 weken toch gauw zo'n € 200,- en meer dan wanneer we in de baai van Rosas zitten.

En eigenlijk vind ik het best dat de meeste mensen boven in blijven, is het in de omgeving van Blanes een stuk goedkoper en ook een stuk rustiger.

Geplaatst door: Ine 11.12.2013 17:02
Ik vind dat positief om te horen dat er niet teveel vaste gaste meer zijn.
Wij vonden de camping helemaal geweldig, maar teveel vaste gasten, hoog ons kent ons gehalte en dat is voor mensen die voor het eerst komen een stuk minder.
Als dat nu minder is wil ik er zo weer keer heen, het was namelijk wel een goed verzorgde camping en niet te massaal. Daarnaast kon je te voet naar Blanes toe. Blanes is ook voor jongeren, maar dat ligt ver van de camping. Totaal geen last van. Daarnaast is de boulevard van Blanes erg gezellig.

Geplaatst door: Regina 13.12.2013 11:39
Wij zijn ook ooit op deze camping geweest.
Super schoon en opgeruimd goed georganiseerd en super vriendelijk personeel.

Alleen lukte het ons ook niet om een tweede jaar hier te staan omdat de camping vol was iets wat wij heel jammer vonden want het is zeker de camping waar wij (en naar verluid) veel mensen naar toe zouden willen.

En als inderdaad het verhaal klopt dat het hoge ons kent ons gehalte (gelukkig)verdwenen is staan wij op nummer één om naar deze fantastische camping te kunnen.

Geplaatst door: Irene 30.12.2013 16:21
Eénderzijds jammer dat camping Spanje zo'n klein publiek bereikt zeker t.o.v. Frankrijk-Camping waar onderwerpen duizenden keren worden bekeken.
Anders hadden ook meer mensen dit kunnen lezen om zo meerdere mensen de mogelijkheid te geven om deze camping te bezoeken, anderzijds dan stromen de mensen allemaal (weer)naar Blanes toe.

Blanes werd vroeger ook wel het Zandvoort van Spanje genoemd maar door de oprukkende campings hoger in Spanje is het daar rustiger geworden ondanks dat Blanes een groot aantal campings heeft is het daar gelukkig niet massaal.

En wanneer het dus ook weer massaal druk gaat worden zoals vroeger dan worden ook automatisch de prijzen hoger.

Hier kamperen scheelt per drie weken zomaar 400 tot 500 euro voor een gezin met één of twee kinderen ten opzichte van de campings rondom de baai van Rosas.

Geplaatst door: Youri 03.01.2014 19:59
Waar vind je nog een camping voor zo'n prijs,echt na berekening één van de goedkoopste van de Costa Brava, met werkelijk alle faciliteiten.
Mooi zwembad (heb gehoord dat er nog een tweede gebouwd word aan andere kant van de camping) Restaurant, terras met animatie gelegenheid centraal bij de ingang goed assortiment in de winkel, tennis en voetbalvelden zes wasgelegenheden verdeelt over de camping met altijd warm water en goed schoongehouden meerdere malen per dag, en toilet papier op de toiletten zelf zie je ook bijna nergens.
De hele dag word er schoongemaakt, personeel is altijd even vriendelijk, direct aan zee met mooie boulevard genoeg eten en drink mogelijk heden, supermarkten genoeg. Met de trein voor heel weinig directe verbinding naar Barcelona.
Ook met de auto goed te doen ongeveer 50 km, veel in de omgeving kortom voor een geslaagde rustige en vooral voordelige vakantie
is dit de ideale vakantie bestemming.

Geplaatst door: Antoinette 09.01.2014 09:46
Super camping

Zijn in de afgelopen jaren een aantal keren geweest hier.
Niet achter elkaar omdat we wel ieder jaar een andere camping zoeken.
Maar steeds gaan we om het jaar of om de twee jaar naar deze camping toe, op de één of andere reden heeft deze camping een aantrekkings kracht.
Kan heel goed begrijpen wanneer mensen hier vaste gasten worden.
Zeker het stabiele weer en de prijs zijn een doorslag.

Geplaatst door: ® frans 10.01.2014 16:42
Ik lees dat deze camping zo goedkoop is maar zie het dan verkeerd?
Ik reken uit op een confort plaats in mei
Plaats 18.10
2 personen 9.00
Totaal 27.10

Is dat spotgoedkoop???
Ik weet wel in de Costa betaal je in mei al over de 30 euro maar goedkoop???
Of is de plaats incl. elektra en personen.

Frans

Wil 13.01.2014 08:46
Hoi,

Ik lees net jou reactie, ik kan je vertellen wij komen al jaren op deze camping ik kan niets over de prijzen van Mei vertellen.
Wij gaan altijd in het hoogseizoen Juli/Augustus.

Nu wilde wij na al die jaren toch een keer gaan kijken op een andere camping, althans het is geen must maar gewoon een keer kijken wat de mogelijkheden zijn.
ik heb een aantal vergelijkingen gedaan en soms zou een camping voor 3 weken ruim 400,- hoger uitvallen.
Dus voor mij voorlopig nog geen andere campings ja mogelijk in de toekomst wanneer de kinderen niet meer mee zullen gaan.
Dan nog ben je duurder uit heb ik uitgerekend maar dan zijn de verschillen stukken minder.
Trouwens de prijzen zijn inclusief Electra en die is enorm goed daar, mensen hebben diepvriezen bij hun, magnetrons frituurpannen (2000 watt) en ga maar door bijna onbeperkt zonder dat de zekeringen doorslaan.

En de comfort plaatsen, die zijn eigenlijk nauwelijks groter dan de gewone plaatsen, zeker op het gedeelte 7000 daar zijn sommige plaatsen zelfs groter zonder dat deze meer kosten dan de gewone plaatsen.

Geplaatst door: ® frans 13.01.2014 17:43
Dank je wel Wil voor je antwoord die duidelijk is.
We gaan er over nadenken.

Frans

Geplaatst door: Alexander 22.01.2014 14:43
Ik als pietje precies heeft voor a.s. zomer een aantal vergelijkingen gemaakt.
Wij gezin met 2 kinderen van 14 en 16 jaar zouden resp.
424,60 / 464,34 /498,32 en 501,98 meer kwijt zijn op andere campings.
Dit voor 3 weken dus 21 overnachtingen.
Dus dit is voor ons zeker de moeite waard om ons kamp a.s. zomer op deze camping te gaan opslaan.

Dat er zoveel verschil in zou zitten had ik niet verwacht.
Ik had verwacht dat het één of andere promotie was dit onderwerp om deze camping onder de aandacht te brengen, en mocht dit toch zo het geval zijn dan is dit zeker gelukt.

Geplaatst door: ® frans 22.01.2014 19:02
Wij zijn met 2 55 plussers op Camping Playa Brava in Pals anno 2014 van 31 mei tot 21 juni 615 euro kwijt incl. toeristen belasting, dus 21 dagen. Je staat wel op een behoorlijk grote plaats die ze met ingang van dit jaar verhoogt hebben met 5 euro tegen over de iets kleinere plekken.
Er zijn geen activiteiten of zo, wel is de bar en restaurant en winkel open.
Verder camping op het strand, zon en je kan lekker vissen op de rivier.

Frans

Geplaatst door: Willem 23.01.2014 13:34
@ Frans...

Ik denk dat u met alle respect niet de doelgroep is voor dit onderwerp. Dat wil niet zeggen dat deze camping niet voor u geschikt is, maar het heeft meer betrekking op de gezinnen al dan niet met kinderen en in het hoogseizoen.
Dit is een camping met 's morgens activiteiten voor kinderen de hele dag mensen rondom het zwembad met activiteiten.
En 's avonds animatie (niet iedere avond) voor volwassenen.
Geen discotheek op de camping.
Dus niet vergelijkbaar met het gene u beschrijft.

Geplaatst door: koen 04.02.2014 09:17
Ik kan door privé omstandigheden dit jaar niet op vakantie.
Helaas in het afgelopen jaar ook niet mogelijk geweest.
Deze camping behoort zeker tot de betere campings op de Costabrava.
Natuurlijk is het niet de perfecte camping, maar die bestaat echt niet je zult nooit de camping vinden die voor iedereen perfect is, want dan moet je één grote camping bouwen waar tienduizenden gasten naar toe kunnen en waar het voor iedereen naar zijn zin moet zijn.

Op deze camping ben ik ook regelmatig geweest.
Het is een camping waar het lekker vertoeven en is er hangt altijd een rust het is absoluut rustig 's nachts en de omgeving is ook lekker rustig.
Personeel is altijd vriendelijk en wat je op deze camping ook ziet is dat het personeel hier na een aantal jaren nog steeds aanwezig is, terwijl je op de meeste campings vrijwel nooit het zelfde personeel terug ziet of maar een handje vol.
Ook dit zegt wel iets van de sfeer op de camping.

Nu zie ik op dit moment op de televisie een programma van een camping in Blanes. Dit betreft Camping Masia en niet Bella-Terra.
En deze campings zijn niet met elkaar te vergelijken en liggen ook niet naast/bij elkaar.
Dit TV programma geeft een beeld alsof het een jongeren stad is waar het alleen maar drinken en feesten is.
Het feesten is in een ander gedeelte van Blanes dus daar zal je echt geen enkele hinder van ondervinden.
Jammer dat de mensen alles gelijk over een kam scheren, en denken Blanes is een jongeren stad, maar juist het tegengestelde.

Ik kan alleen maar zeggen, ga eens zelf de sfeer daar proeven en zonder voor oordelen hierheen gaan.
zo een dertig tot veertig jaar geleden was juist deze omgeving de omgeving waar de vakantie ganger heen gingen, maar doordat de campings in het bovenste gedeelte dus gelijk over de grens in de jaren negentig als paddenstoelen uit de grond schoten zijn veel mensen daarheen gegaan.
Makkelijk net de grens over en de camping op.
In die tijd is bijvoorbeeld Lorret D'Mare uit de grond gestampt en is Playa D'Aro, Blanes en Margrat ook gaan groeien met hun hotels maar beperekt gebleven en dat is bij vele mensen juist niet bekend en dat is jammer.

Kort samen gevat.

Op het moment dat ik weer op vakantie kan gaan, ga ik weer naar Spanje en staat deze camping weer bij mijn favorieten.

Geplaatst door: chantal 20.02.2014 21:23
hoi , allemaal wij gaan dit jaar voor het eerst sinds jaren weer op vakantie omdat dit de afgelopen jaren niet mogelijk is geweest.

Maar nu het weer kan gaan we zonder enige twijfel weer naar deze camping.

Dit is echt een camping waar je het gevoel krijg van ja hoor we zijn weer thuis, thuis op het vertrouwde nest dus de camping bellaterra. Heb in het verleden vaker andere campings bezocht maar dit is toch echt één van de betere campings.
Qua prijs een aanrader, Qua schone camping een volle tien.
Personeel is hier altijd vriendelijk en zelfs al kom je hier jaren dan zie je steeds veel van het zelfde personeel dus dat zegt ook best veel namelijk personeel dat terug komt moet het toch ook goed naar hun zin hebben, en op de meeste campings zie je dit niet ja soms één of twee jaar achter elkaar.
Dus wij kijken er nu weer naar uit.

Geplaatst door: Cora 24.02.2014 16:36
Wij horen en lezen veel lof over deze camping en willen er a.s. zomer heen.

Maar wie gaat er nog meer heen ?? Wij gaan de laatste anderhalve week van Juli en de eerste anderhalve week van Augustus.
Gezin met 2 kinderen

Ik hoor van jullie, en of het inderdaad zo'n mooie en verzorgde camping is zoals ik leest en hoor.

Gr Cora

Geplaatst door: christiaan 18.03.2014 18:48
Ik lees zoal deze berichten en ook de ervaringen bij het kopje Campings.

Wij zijn zelf in de loop der jaren regelmatig hier ook geweest.
Het is inderdaad erg verzorgd een goede prijs, mooie omgeving.

Alleen vinden wij het jammer dat de mensen nog steeds denken dat het een jongeren stad is, terwijl dit helemaal niet zo is.

Deze camping is echt een familie camping waar je juist geen of nauwelijks jongeren ziet. Er is geen jongeren gedeelte en/of huurtenten sterker nog als je jongeren hier alleen op de camping ziet staan dan worden deze juist extra door de bewaking gecontroleerd op overlast.

Je moet wel een half uur langer Spanje in rijden dan de gemiddelde gast omdat deze allemaal bovenin blijven hangen.

Maar vanaf hier is het nog maar zo'n 40/50 km naar Barcelona,
het weer is heel stabiel, de harde wind van het noordelijke gedeelte heb je hier niet, net zo min hagel en regen komt hier bijna nooit voor, ja natuurlijk altijd wel een keer een buitje maar wel de plaats van de Costa met de meeste zon uren, de minste neerslag en de warmste temperatuur.

Maar om eerlijk te zijn, vind ik het fijn dat niet zoveel mensen kiezen voor Blanes. Daardoor blijft het lekker rustig hier, en blijven daardoor de prijzen voor de campings ook een stuk betaalbaarder dan hoger in Spanje.

Geplaatst door: Tonnie 25.03.2014 19:08
Als ik zo alles lees op deze site, bij de meningen hier en ook bijvoorbeeld op Zoover dan vraag ik me af, is er eigenlijk nog wel iets negatiefs te vinden of te melden over deze camping.

Ik lees alleen maar op welke site dan ook, Mooie camping, schone camping, verzorgde camping, vriendelijke mensen op de camping en ga zomaar door.

Dan moet dit echt de camping zijn van de Costa Brava.
Want iets negatiefs of tegenvallende recenties zijn er blijkbaar niet.

Begin Vorige Volgende Eind 1 2 3 

Pagina 1 van 3