Forum Onderwerp - Malgrat de Mar en Calella (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Linda 13.02.2014 12:33
Hallo,

Het past niet echt op dit forum, maar misschien dat jullie iets meer weten vandaar dat ik het hier plaats.
Wij gaan aankomende zomer eerst een week naar Calella en daarna een week naar Malgrat de Mar. Wij gaan met de auto en hebben beide keren een hotel, maar vragen ons af waar we de auto neer kunnen zetten? Waar kun je de auto gratis parkeren en is dit veilig (geen zin in krasjes op de auto).
Afgelopen jaar zaten wij in l'estartit en daar konden we gemakkelijk, gratis en veilig de auto parkeren op het strand, is dat misschien in Malgrat en Calella ook mogelijk? Ik hoop op tips, alvast bedankt.

Geplaatst door: Linda 06.03.2014 00:01
Niemand idee? Op google maps zien we in Malgrat de Mar in ieder geval een grote parkeerplaats en volgens mij kun je daar goed en gratis parkeren....ik hoop echter nog wel op een reactie of zelfs meerdere.
Dank daarvoor.

Geplaatst door: Bibi 06.03.2014 11:57
Kan je de hotels niet mailen en het vragen.
Misschien hebben hun een eigen privé parkeer plaats.
Calella ben ik zelf geweest in een hotel, maar daar kan je niet met je auto naar het strand. Is ook niet nodig het is vaak op loop afstand.

Geplaatst door: ® Wil 07.03.2014 10:29
Hoi in Malgrat is in principe alle parkeerplaatsen betaald parkeren.
De Hotels liggen allemaal op loop afstand van het strand.
Vrijwel allemaal recht tegenover het strand, bij de meeste alleen de winkels en de weg er tussen, jammer dat in Malgrat de trein langs het strand op gaat.

Geplaatst door: Linda 07.03.2014 11:32
Bedankt voor de antwoorden. Wij hebben inmiddels contact gehad met het hotel. Achter hotel Rosa Nautica zijn 2 hele grote openbare parkeerplaatsen waar je niet hoeft te betalen en je uitstekend kunt parkeren dus dat komt helemaal goed.

Dat de trein tussen de hotels en het strand door loopt weten wij echter gehoord dat je hier geen overlast van ondervindt en dat het niet hinderlijk is.

@ Wil, jij bent al een aantal jaren naar Blanes geweest toch of heb ik de verkeerde Wil, is dit een leuk plaatsje om 's avonds even een keer naar toe te gaan? Of is dit vergelijkbaar met Malgrat de Mar? En weet jij misschien wat je gezien moet hebben in de buurt?

Geplaatst door: Sandra 07.03.2014 12:28
Jaren geleden zijn wij in Blanes geweest. We hebben de Botanische Tuin in Blanes bezocht. Zeker de moeite waard.

Geplaatst door: ® Wil 10.03.2014 18:16
Ja dezelfde Wil die al jaren nar Blanes gaat.

Wat wil je zien, en waar hou je van? zomaar een paar voorbeelden De Botanische tuin is mooi, St Christina kapel in de buurt van de tuin, ligt in een mooi park en als je daarvan hou is het leuk vertoeven daar zondag smiddags komen daar veel spanjaarden die dan massaal bbq-en en krijgen de toeristen vaak van alles van de spanjaarden om te proeven.
Als je van Vis houd en dan bedoel ik niet eten, maar van alle soorten die daar te vangen zijn moet je naar de visafslag, tot enige jaren geleden kon je tussen alle vangst door lopen en de handel en wandel bekijken en evt ook aanraken (leuk voor thuis op de foto met een vis van 2 meter) Maar helaas mag dat niet meer maar kan je nog steeds het e.e.a. bekijken 's avonds vanaf ongeveer 17.00 uur tot ongeveer 19.00 uur. Op maandag is daar een wekelijkse markt, wel altijd druk, veel kleding sieraden weinig levensmiddelen zoals groente fruit en vlees is er wel maar niet veel. Je kan ook boven op de berg naar het kasteel gaan (Burcht) en bij mooi helder weer kan je echt ongelooflijk ver kijken. Langs de boulevard lopen tot oud Blanes daar restaurantjes met terrassen aan het strand doorlopen tot de haven.
Ja nogmaals waar houden jullie van, Margrat en Blanes liggen ongeveer 5 tot 6 km van elkaar beide vergelijkbaar qua toeristen winkels. Blanes heeft meer grotere supermarkten en meer historische gebouwen.

Wil je iets verder gaan, rij je richting Tordera ( denk ongeveer 10 km rijden) kan je daar richting Breda rijden (ja Breda in Spanje) daar kan je met de weg omhoog rijden en kom je boven het wolkendek uit en zie je nog oer bomen staan met doorsneden van 4 tot 5 meter ( soms nog meer)Is heel leuk als je daar van zal houden.

Geplaatst door: Linda 11.03.2014 16:20
Bedankt voor de informatie!
Toeristische plaatsen genoeg in de omgeving en dat vinden we gezellig, vooral 's avonds om even wat te drinken en over de boulevard te lopen, maar vinden mooie oude plaatsjes ook erg leuk en hoeven niet elke dag in de 'massa toerisme' te zitten. Dus richting Breda en boven het wolkendek uit te komen lijkt ons geweldig om een keer te doen.

Geplaatst door: ® Wil 13.03.2014 08:54
Hoi,

Voor diegene die mij privé een bericht stuurde dat Breda in Spanje niet bestaat.

http://www.breda.cat/

Geplaatst door: els 13.03.2014 19:51
Breda in Spanje bestaat wel degelijk

Geplaatst door: Linda 14.03.2014 16:59
Daar zeg ik toch ook niets over? Ik geloof zeker dat Breda bestaat en ik had het gelijk al opgezocht toen Wil het aangaf. Het lijkt mij leuk om daarheen te gaan.

Geplaatst door: ® Wil 15.03.2014 15:40
Hoi,

Ik ben een geregistreerde gebruiker, waardoor andere mij kunnen mailen.

Ik kreeg een berichtje binnen dat Breda niet bestond in Spanje.

Maar als ik terug mail, krijg ik 'm weer binnen als niet bestaand of geblokkeerd adres.

Daarom dacht ik laat ik het maar hier neerzetten.