Forum Onderwerp - Caravan stallen in Spanje-Costa Brava (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Dick 10.08.2014 12:48
Wij houden van de Costa Brava en kamperen daar al jaren altijd met een vouwwagen.
We overwegen om een caravan te kopen en ter plekke te stallen en de caravan op z'n plek (op juiste datum en plaats) te laten zetten en weer weghalen.
Ondanks dat een caravan ons wel benauwd lijkt is het ook weer handig om als opslag te gebruiken van stoelen, koelkast ed.
Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben en wat voor tips hebben jullie?

Mocht het ons aanspreken willen we waarschijnlijk daar de caravan kopen, maar dat idee is nog vaag.

Geplaatst door: Wil 11.08.2014 09:42
Er zijn verschillende stallingen in Spanje, iedere streek/woonplaats heeft zo zijn eigen stallingen.
Wij hebben al jaren onze caravan in Spanje staan in een stalling.

De prijzen worden jaarlijks goedkoper omdat er steeds meer concurrentie bij komt.
Betaalde wij enige jaren geleden nog € 380,- per jaar inclusief vervoer van en naar de camping, de vorige jaren zakte de prijs jaarlijks vorig jaar was het nog € 260,- zijn we dit jaar overgestapt naar een andere stalling voor € 200,- inclusief vervoer.
De ene stalling na de andere deelde folders uit op de camping.

En ik denk dat het helemaal geen gek idee is om een caravan te kopen die in Spanje staat alleen weet ik (ik ben voormalig eigenaar van een caravanbedrijf) dat je niet te oud moet kopen max een jaar of 10 tot 12.
En een caravan is heus niet benauwend, zeker niet als je er een ruime voortent bij heb.
Een caravan met een type aanduiding tussen de 460/520 geeft zeker geen benauwd gevoel.

Let wel op, vaak worden er caravans aangeboden voor weinig die al zeker 4 tot 5 jaar of nog langer ongebruikt in de stalling staat daar en dan treft je nog wel eens aan dat er ongedierte in heb gezeten of erg muf zijn geworden.

Geplaatst door: Dick 11.08.2014 16:04
Wil, dank je wel. Handige tips. Wij blijven graag tussen Begur en Palamos; kan je in die streek een bedrijf adviseren?

Geplaatst door: Jacques 12.08.2014 14:54
http://www.parkengo.com/

heb je hier iets aan?

Geplaatst door: Bibi 15.08.2014 14:40
Hoi Dick,
Wij zijn 3 jaar geleden overgestapt van een ruime tent naar een caravan. Die we ook in Spanje gestald hebben staan. Wij hebben de gok toen genomen om ongezien een caravan te kopen die daar al in Spanje was. Wij hebben het enorm getroffen met deze. Ik denk dat je door jou ogen de caravan moet bekijken als een vaste slaapplaats en idd ook als opslag voor al je spullen. Een vast toilet en stromend water is ook heerlijk luxe als je van een tent afkomt. Wij hebben niet eens zo'n grote maar de voortent en uitbouw maakt hem lekker ruim.
Onze caravan staat hier gestald http://www.parking-caravaning-lowcost.com/ en deze is geweldig met de service. Vorig jaar hadden we ons dakluik kapot en die kwamen ze op de camping maken. Deze zit in jou gebied.

Geplaatst door: Dick 30.08.2014 15:57
Bibi, dank je, dat is idd in de buurt en we zijn daar wel eens geweest. Ik heb ze een mail gestuurd met de vraag of ze een caravan beschikbaar hebben. Dick

Geplaatst door: Bibi 30.08.2014 19:13
@Dick, een tip om een caravan te kopen, kijk op marktplaats en speurders.nl. Gooi het ook in google ( te koop caravan in Spanje) Je heb nog even de tijd om er 1 te vinden voor 2015. Er komen echt mooie voor een leuke prijs voorbij. Je kan ook bij andere stallingen proberen, stalling lowcost haalt daar dan jou caravan op om hem bij hun te stallen. Hier de link naar enkele stallingen die caravans van particulieren te koop hebben.Sommige zijn alleen tussen persoon en andere zijn eigenaar van de caravans. http://www.campingemporda.com/camping_bungalow_estartit.php?lang=NL&c=15 Mocht ik een caravan weten dan kan ik u een bericht sturen als u dat wil?

Joost 17.04.2015 10:41
Hi,

Wij zijn ook gek op de Costa Brava en hebben een aantal jaar geleden een caravan bij Caravan INN gekocht. Lekker dicht bij Sant Pere Pescador. Inderdaad een caravan van 10 jaar oud maar dan heb je ook wat goeds.
Wij hebben voor het gemak ook de caravan daar staan in de winter. Ze zijn niet één van de goedkopere maar hebben wel een officieel bedrijf en als zij mijn caravan vervoeren naar Ballena Alegre dan gebeurt dit wel goed. Ze hebben hun eigen nummerplaten en all risk verzekering met WA. Dus ik hoef niet bang te zijn dat als er onderweg iets met mijn caravan gebeurt, ik de dupe ga worden.

Ik betaal liever iets meer en ben verzekerd van een goede service.Ik heb mijn caravan nog nooit in een slechte staat aangetroffen.

Goedkoop kan uiteindelijk ook duurkoop zijn.

Groetjes,
Joost

Joost 17.04.2015 10:42
Hi,

Wij zijn ook gek op de Costa Brava en hebben een aantal jaar geleden een caravan bij Caravan INN gekocht. Lekker dicht bij Sant Pere Pescador. Inderdaad een caravan van 10 jaar oud maar dan heb je ook wat goeds.
Wij hebben voor het gemak ook de caravan daar staan in de winter. Ze zijn niet één van de goedkopere maar hebben wel een officieel bedrijf en als zij mijn caravan vervoeren naar Ballena Alegre dan gebeurt dit wel goed. Ze hebben hun eigen nummerplaten en all risk verzekering met WA. Dus ik hoef niet bang te zijn dat als er onderweg iets met mijn caravan gebeurt, ik de dupe ga worden.

Ik betaal liever iets meer en ben verzekerd van een goede service.Ik heb mijn caravan nog nooit in een slechte staat aangetroffen.

Goedkoop kan uiteindelijk ook duurkoop zijn.
www.caravaninn.net

Groetjes,
Joost

Joost 17.04.2015 10:43
Hi,

Wij zijn ook gek op de Costa Brava en hebben een aantal jaar geleden een caravan bij Caravan INN gekocht. Lekker dicht bij Sant Pere Pescador. Inderdaad een caravan van 10 jaar oud maar dan heb je ook wat goeds.
Wij hebben voor het gemak ook de caravan daar staan in de winter. Ze zijn niet één van de goedkopere maar hebben wel een officieel bedrijf en als zij mijn caravan vervoeren naar Ballena Alegre dan gebeurt dit wel goed. Ze hebben hun eigen nummerplaten en all risk verzekering met WA. Dus ik hoef niet bang te zijn dat als er onderweg iets met mijn caravan gebeurt, ik de dupe ga worden.

Ik betaal liever iets meer en ben verzekerd van een goede service.Ik heb mijn caravan nog nooit in een slechte staat aangetroffen.

Goedkoop kan uiteindelijk ook duurkoop zijn.
http://www.caravaninn.net


Groetjes,
Joost