Forum Onderwerp - camping met twee jongens 16 en 19 jaar (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Linda 05.09.2015 13:42
Na jaren in Toscane gekampeerd te hebben willen we in 2016 een keer naar Spanje. Onze zoons willen graag mee maar hebben net als ons een wensen lijstje wie zou ons kunnen helpen ?

1. dichtbij het strand max 500 mtr.
2. uitgaansgelegeheid voor 16 en 19 jarige (disco,club,kroeg)
3. boulevard of dorpje vanaf de camping te lopen voor
winkeltjes en restauants
4. veel Nederlandse jeugd

Wie zou ons kunnen helpen ? alvast hartelijk dank voor reactie's

Geplaatst door: Linda 19.09.2015 17:59
Zijn er geen mensen die kinderen hebben in bovengenoemde leeftijden ?? kan me niet voorstellen

kom op mensen help ons

Ronald 20.09.2015 14:15
Ik heb 2 zonen van 15 en 17 en ik overweeg om volgend jaar naar Escala camping illa Mateau of naar Estartit camping Emporda te gaan. Beide kleinschalige campings. In Escala is het ook nog mogelijk om te duiken/snorkelen.
Ik moet helaas wel zeggen dat ik niet uit eigen ervaring kan spreken.
Verder gaan wij ook nog een weekje naar de Spaanse Pyreneeën. Daar ook leuke campings waar je de nodige sportieve activiteiten kan doen.
Ik hop dat je hier wat aan hebt.

Geplaatst door: as 20.09.2015 16:23
Kijk eens naar Platja d'Aro, b.v. de campings Cala Gogo, Internacional de Calonge of Treumal. Deze 3 campings liggen naast elkaar, alle 3 directe toegang tot de zee, lopen naar Platja is 1,5 tot 2 km. Veel nederlandse jeugd, de iets jongere jeugd vermaakt zich op het strand, uitgaan in Platja is (officieel) vanaf 18 jaar.

Geplaatst door: Bibi 22.09.2015 18:20
Wij komen al ruim 12 jaar in Spanje. Veel al in L'Estartit. Daar heb je veel campings voor de leeftijd van u kinderen. Ook campings die dichtbij zee zijn gelegen, leuk stadje met veel restaurantjes en winkels gezellige grote markt, uitgaansgelegenheden voor jeugd vanaf 16 jaar enz.
Zoek een op campings L'Estartit. Camping TER ligt bijna gelijk aan zee. Deze heeft ook een zwembad. Ik ken hem zelf niet.
Platje D'Aro heeft ook campings met jeugd. Die liggen niet op loop afstand van het stadje. Het is daar in het hoogseizoen ook aardig druk.Verder heb je veel campings bij Empuriabrava in de buurt. Liggen gelijk aan strand, Bij las Dunas is een discotheek in de buurt. Dorp en boodschappen moet met de auto. In deze baai heb je wel meer last van wind. En de campings zijn wat ik heb ervaren duurder dan in L'Estartit.

Geplaatst door: as 23.10.2015 11:34
Kan het niet laten om toch even te reageren op de opmerking van Bibi dat de campings die ik noemde niet op loopafstand van Platja d'Aro liggen. Wij zijn daar meerdere jaren geweest, met jeugd in de genoemde leeftijd en zij zijn toch écht lopend naar Platja d'Aro gegaan, vaak 2 keer per dag ('s middags en 's avonds).
Bij slecht weer (ook in Spanje kan het regenen) namen ze op de terugweg 's nachts een taxibusje (konden ze de kosten met 7-8 personen delen).

Geplaatst door: Yvonne 13.11.2015 19:15
Misschien is Camping La Siësta in Calella de Palagruguel iets, zo'n 800 meter naar strand, restaurants, gezellig ook 's avonds. Een stukje verderop bij de camping ligt een openluchtdisco(soms ook wel goed hoorbaar op camping voor de jongens). Paar zwembaden, er zijn stacaravans te huur maar ook plaatsen voor 'eigen kampeermiddelen'. Wij waren met een viertal gezinnen dus weet verder niet qua aanspraak hoe het daar is. Wel goede uitvalsbasis naar Barcelona en verschillende strandjes om mooi te snorkelen. Hou er wel rekening mee dat het in dit gedeelte heel mooi maar echt heel druk is!(bv parkeren aan strandjes,etc.)

Nina 14.11.2015 22:24
Op Las Dunas (Sant Pere Pescador) heb je een populaire disco voor tieners, superschone nette camping. Alleen geen dorpje op loopafstand, sant marti is te doen via strand, maar met de auto genoeg te doen in de regio. De camping ligt aan het strand, strand is echt super, ook in het hoogseizoen volop plek, lekker breed en wordt elke dag schoon gemaakt. De camping is wel erg groot, maar strak georganiseerd, supermooi vernieuwd zwembad. Ik kom er al 10 jaar met jonge kids, nog lang niet uitgekeken in de regio. Met de auto veel uitstapjes in de regio.

Geplaatst door: mart 30.11.2015 13:49
Camping Bella terra in Blanes een leuke camping aan zee en boulevard.Restaurants en discotheken op loopafstand.

Geplaatst door: Laura 15.12.2015 22:07
Ik lees even mee.... Het had mijn oproep kunnen zijn dus ben erg benieuwd of er nog meer tips zijn!
Wij zijn zelf een keer naar playa brava bij het plaatsje pals geweest. Prima camping maar helaas erg veel wind en als er eindelijk eens geen wind was waren er weer erg veel muggen! (Dankzij de rijstvelden)
Ook zou ik erg graag willen weten of er in augustus ook nog genoeg Nederlandse jeugd is, want in Frankrijk heb je in augustus altijd een leegloop van Nederlanders waar mijn kinderen niet blij van worden.....

Geplaatst door: Henk 04.01.2016 15:43
kijk eens naar Malgrat-Santa Susanna,campings aan het strand, aan het eind van de boulevard, ook Pineda, net boven Callela heeft een camping aan het strand en altijd wel wat te doen, rechtstreekse treinverbinding met Barcelona ook niet verkeerd.

Geplaatst door: Eric 05.02.2016 14:24
Eurocamping in Sant Antoni de calonge
Ik weet dat daar veel nederlandse jeugd zit