Forum Onderwerp - voor het eerst naar spanje wie helpt? (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: corcorsa 26.09.2015 11:29
hallo we zijn een gezin met tieners 16/12 jr m/j
zoeken een leuke camping vooraan in spanje
na jaren in frankrijk op veel al rcn campings geweest te zijn zoeken wij een leuke camping in spanje
wat verwacht ik min 100m2
stroom 6 tot 10 amp
half zon schaduw
beetje nederlanders
in of aan zee
niet te groot liefst vlak terein
wie kan ons helpen!!!!

Geplaatst door: jack 28.09.2015 17:03
Hallo,

U heeft veel al op RCN campings gestaan, een vergelijking tussen campings in Frankrijk en Spanje is er eigenlijk niet echt.

De plaatsen die u in Spanje krijgt zijn doorgaans kleiner dan in Frankrijk dwz tussen de 70m2 en 90m2 en uitzonderingen dat ze groter zijn.
De meeste campings hebben wel zwembaden, maar u moet niet verwachten dat het logisch is dat alle zwembaden voorzien zijn van glijbanen.

Wanneer u een camping zoek vooraan in Spanje dan mag ik u wel adviseren om iets verder dan gelijk over de grens te kiezen,namelijk zodra je Platja D'aro voorbij ben is het weer stukken stabieler en is de wind ook geen probleem meer zoals gelijk over de grens achtyer de pyreneen.
Wij zijn dit jaar naar Blanes geweest voor het eerst op camping Bella-Terra omdat we hier veel over hoorde.
Deze camping is heel verzorgd met ruime kampeerplaatsen.
Je hoort niets van de uitgaande jeugd omdat dat aan de andere kant van de stad ligt.

Zoals men al schreef is het hier gedurende de 4 weken dat wij er geweest zijn droog gebleven, geen wind gehad wat we doorgaans altijd in het hogere gedeelte van Spanje wel hadden.

Besluit u toch gelijk over de pyreneen te gaan kamperen vergeet dan niet de stormbanden mee te nemen is een noodzakelijk kwaad.

En ik had al vaker gelezen dat men ze in Blanes niet hoefde te gebruiken, en dat leek mij onwaarschijnlijk omdat wij altijd gewend waren ze nodig te hebben.
Maar tot mijn grote verbazing had niemand ze daar, sommige mensen hadden niet eens de voortent geharingd omdat zij vertellen dat dit echt nooit nodig is daar.
Alom al gaan wij volgend jaar weer naar Blanes toe, en zeker weer naar Bella-Terra dat is ons zo goed bevallen, schoon vriendelijk verzorgd.
Lekker rustig animatie voor jong en oud.
Het stadje Blanes ziet er erg verzorgd uit, oke hier en daar nog wel wat aan te merken, maar ook mooie omgeving niet al te ver van Barcelona af.
Kortom een aanrader en zeker ook voor de kinderen van jullie leeftijd.

Geplaatst door: shir 11.10.2015 18:59
kijk eens bij mas patoxas! in pals:
http://goo.gl/CkneYf

Geplaatst door: Melanie 27.10.2015 19:28
Wij zijn afgelopen zomer voor het eerst in Spanje geweest.
Wij hebben het geweldig gehad op camping las palmeras in sant pere Pescador:

http://goo.gl/pHGVMI

Ruime plaatsen, goed schoongehouden sanitair, een winkeltje met voldoende broodjes enz, een restaurant, take Away enz.
Animatie voor alle leeftijden, zwembad, tennisbaan, voetbalveld enz.
Een klein stukje lopen naar het mooie strand.
Bij de receptie werkt ook een Nederlander die je evt te woord kan staan, verder spreken ze goed Engels.
Een top camping.