Forum Onderwerp - Extremadura (Gesloten voor reacties)

Rina 20.12.2015 22:47
Volgend voorjaar hopen wij voor 't eerst met de caravan naar Spanje te gaan. Niet direct de meest toeristische gebieden, maar Extremadura en de Picos de Europa.
Nu heb ik wat campings bekeken, maar, vergeleken met Frankrijk, vind ik ze erg groot en erg duur.
Weet iemand of er kleinere, eenvoudige, goedkoper campings te vinden zijn ?
SVR heeft bijna niets in Spanje, het boekje kleine campings geeft niet echt kleine campings aan, ik ben benieuwd of ik hier wat alternatieven krijg.

Geplaatst door: Stori 17.01.2016 12:28
We zijn voorbije najaar in Extremadura geweest. Je schrijft dat je in het voorjaar gaat, dan kan je toch gebruik van het ACSI korting kaartje. Je komt dan inderdaad op wat grotere campings terecht, maar die zijn helemaal niet volzet, zodat je de sfeer van een kleine camping hebt met de luxe van een grote.
Wat Extremadura betreft, dit is een vergeten regio, maar zeer onterecht.Het was een fantastische vakantie en we willen nog terug, hebben nog veel moeten overslaan uit tijdsgebrek. Alle campings voldeden aan onze verwachtingen en overal gratis en goeie wifi (in tegenstelling tot de kustcampings).
Wat je zeker niet mag missen is het Parque Nacional de Montfraqüe. Een rondrit in het park met gids (die perfect Engels spreekt en alle planten en dieren in het Nederlands kent-geleerd van de vlaamse aan de receptie)is niet goedkoop maar een aanrader.
Wil je nog meer weten, laat maar weten.

Rina 19.01.2016 19:19
Beste stori
Wat fijn dat er toch nog een reactie kwam op mijn vraag. En meteen een reactie waar ik iets mee kan. Aan ACSI had ik nog geen moment gedacht, we kennen ACSI natuurlijk wel, maar in Frankrijk maakten wij het meest gebruik van SVR.
Wij hebben gekozen voor Extremaduro om de natuur, bloemen en vogels, we gaan begin april al op weg. We willen naar Merida, Badajoz, Caceres, Montfrague, Valle del Jerte, misschien Guadeloupe, misschien Salamanca. Hebt u gebruik gemaakt van campings in de buurt van die plaatsen, zo ja, welke waren dat en kan daar de ACSI card gebruikt worden ?
Waar kan die tocht met gids door Montfrague geboekt worden ?
Zoals u ziet, gelijk een heleboel vragen, hartelijk dank vast voor de moeite om te antwoorden.
Groeten, Rina.

Geplaatst door: Stori 21.01.2016 08:43
Ik heb het even druk, maar zal in het weekend uitgebreid antwoorden.

Rina 21.01.2016 21:09
Fijn Stori, mag ook via de mail.

Geplaatst door: ® Rina 25.02.2018 18:57
En wat jammer dat je dan nooit meer iets hoort.

Jan 10.05.2019 22:02
Zijn jullie ondertussen in Extremadura geweest? Wij willen vanaf eind augustus een week of zeven die kant uit: eerst Baskenland en later naar E. Wat zijn jullie ervaringen met campings? Aanraders?

Geplaatst door: ® Rina 18.06.2019 22:02
Wij zijn inmiddels twee keer in Extremadura geweest, allebei de keren in het voorjaar zodat we optimaal van vogels en bloemen konden genieten.
We hebben op campings in Monfrague, Caceres, Merida, Guadelupe en Puerta Pena gestaan, veel meer keuze is er niet, volgens mij heb ik toen ook reacties geschreven op die campings.
Wij zijn hier echt naar toe gegaan voor de natuur en het is er prachtig, ruig, weids, leeg, in het voorjaar vol vogels en bloemen.
Toch ook de oude centra van de steden, Plasencia, Caceres, Merida, Trujillo, Guadelupe.
Ook het berggebied net boven Extremadura, Pena de Francia en de Sierra de Gredos zijn een bezoek meer dan waard.
Mocht je specifieke vragen hebben, mag ook per mail.