Forum Onderwerp - Camping Playa Montroig in Spanje vanuit Groningen (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Suzanne 31.01.2017 09:59
Met een nieuwe caravan in bezit willen wij (27 & 31 jaar) in Augustus graag naar Spanje, we hebben de camping "Playa Montroig" uitgezocht, dicht bij Salou en de camping ziet er keurig uit (helaas wel wat duur, maar de beoordelingen die ik las waren goed)

We willen graag onderweg overnachten, zijn er hier toevallig mensen die ook deze reis hebben gemaakt en een geschikte camping/hotel voor onderweg weten? en een fijne route? en is het wat de doen met de caravan of zijn er veel heuvels? Ik zag dat het grootste gedeelte uit snelweg bestaat.

We komen vanuit Groningen en het zal ongeveer 1800 km zijn, stiekem vind ik het best spannend zo'n lange reis voor de eerste keer maar met een overnachting moet dit lukken. Geen kinderen en kunnen stoppen wanneer we willen.

Is trouwens 2de keer dat we met de caravan op pad gaan, vroeger wel altijd met mijn ouders, en we vinden het super! Vriend is vrachtwagenchauffeur van beroep dus ermee rijden is geen probleem ;)

Ervaringen van de camping hoor ik ook graag! :)

Geplaatst door: ® RichardVrieling 10.02.2017 08:24
Hi, wij gaan dit jaar ook voor het eerst naar Spanje in augustus, ook vanuit Groningen. Na aantal keer Frankrijk en Italie nu dus de grens Spanje over.

We gaan naar Begur rond de 1600 km, dus dat scheelt iets. Heen gaan we dit met 2 overnachtingen doen, terug in 2 keer. We vertrekken op zondag en komen op dinsdag aan.

Vanuit Groningen kan je via Parijs of via Lyon. De route via Lyon is met caravan echt top te rijden, via Parijs is wel redelijk wat klimmen rond Millau. Via Lyon heb je wat klimmen in de Ardennen, maar met de meeste combinaties goed te doen. Je moet rekening houden dat je niet door Luik mag. Ik ga dit jaar ook weer via Maastricht, Luxemburg, Metz, Dijon, Lyon, Orange en Nimes rijden. Nimes zijn we vorig jaar geweest, nu nog een klein stukje verder.

We gaan heen de eerste dag stoppen rond Langres of zoveel verder als kan. Daarna nog een mooie afstand zodat we de laatste dag niet meer dan 300 hoeven. Ik heb een lange lijst overnachtingscampings langs de route, alleen voor de laatste overnachting zoek ik nog wat.

Als je wat campings wilt hebben mail me gerust. Je kan ook het boekje ANWB onderweg kopen, maar daar zitten soms ook heeeele slechte campings tussen waar je niet een nacht wilt staan.

Wij overnachten altijd op campings dus, caravan neerzetten, pootjes draaien, tafel en stoelen er uit en de vakantie is begonnen (tenzij het hoost :-( ))

Geplaatst door: Yvon 21.02.2017 07:38
Wij zijn op deze camping een paar jaar geleden geweest. Wel in een huurcaravan. Let goe op waar je staanplaats is, want er loopt een spoorlijn door de camping en als je in de buurt staat hoor je hem erg goed. Verder is het een supermooie camping. Ontzettend groen en mooi aangelegd. Mooie winkels, zeer ruime supermarkt. En de ligging aan het strand is echt super. Wel smal strand maar altijd wel een plekje. Geen gebruik gemaakt van zwembad en restaurants dus daar kan ik niets over vertellen. In Cambrils een grote keuze aan restaurants.

Geplaatst door: ® s0esie 26.02.2017 20:06
Bedankt Richard voor de tips! Jullie zitten iets dichter bij inderdaad, stiekem jaloers haha! Maar ach we laten ons verassen word onze eerste keer naar Spanje en de camping was onze eerste keus, na elke dag andere campings bekeken te hebben (droomde erover) maar gewoon onze eerste keus gedaan! We zullen in april ongeveer even langs de anwb voor het doorreiscsmping gidsje/boekje mochten we er niet uitkomen dan mail ik je misschien nog wel even voor tips :-) is het trouwens in Spanje wel te doen zonder airco?

En Yvon fijn om te horen dat het een mooie camping is :-) we hebben een premiums deluxe plaats gekozen,vrij dicht bij het strand, dan hebben we hopelijk geen last van de trein? Is de omgeving ook mooi? En er moet een Aldi en een Lidl in de buurt zitten?

Koelt het wat af in de avond in Spanje? We hebben een nieuwe caravan maar geen airco.. lees veel ervaringen dat ze teveel geluid maken en ze zijn nogal aan de prijzige kant.

Geplaatst door: ® Richard Vrieling 02.03.2017 15:27
Wij hebben geen airco in de caravan en hebben er eigenlijk nog geen problemen mee gehad. Als ik voor een apparaat zou mogen kiezen, zou ik er eerder een mover onder zetten, die hebben we namelijk ook niet ;-) Maar airco is wel relaxed om de warmte uit je caravan te krijgen. Als je bijvoorbeeld tussen 21-22 uur dat ding aanzet heeft bijna niemand er last van, maar familieleden van mij met een airco hebben wel eens klachten gehad.

Maar om nu voor die paar weken in het jaar een airco erop te zetten... We hebben het 2 jaar geleden aan de cote d'azur ook erg warm gehad, maar alles open en prima geslapen. Caravan gewoon onder de boom in de schaduw zetten als dat kan :-)

Geplaatst door: ® RichardV rieling 02.03.2017 15:29
En ja, dromen over campings is bekend. Al die reacties op zoover en wel of toch niet een goede keuze... het blijft afwachten wat je er uiteindelijk zelf van vindt, maar goed zoeken en dan flink twijfelen en mailen met de camping dan komt het vanzelf goed.

Geplaatst door: ® s0esie 05.03.2017 12:10
Daar heb je een punt.. die 2 week zonder airco overleven we vast haha! Mover hebben we dan weer wel, zaterdag mogen we (eindelijk) de caravan) ophalen, kunnen we gelijk ook de mover testen :-D

We kijken in elk geval enorm uit naar de vakantie! Barcelona willen we ook heen, moet ook zo mooi zijn :-)

Geplaatst door: ® RichardVrieling 05.03.2017 12:47
Ja een mover overweeg ik ook nog wel, lijkt me toch wel heel fijn met het op de plek zetten en bij krappe bochtjes. Ik laat de caravan nog even staan tot de meivakantie.

We gebruiken in het voorjaar de voortent en heb afgelopen jaar een luifel met enkel zijwanden gekocht. Lichtgewicht en in Zuid Frankrijk en Noord Spanje ideaal met het warme weer. Scheelt ook weer opzet-tijd.

Barcelona is echt een mooie stad en veel meer dan alleen de Ramblas en het stadiom. Komende zomer wordt de 4e keer dat ik daar weer heen ga. We overwegen nu een fietstocht met gids, schijnt superleuk te zijn. Verder natuurlijk Gaudi Park, Sagrada Familia, Parc Montjuïc en al het andere moois aan te raden. Teveel voor 1 dag. Wel een tip: als je de sagrada of het parque Guell in wil, reserveer tickets online. Scheelt veel wachttijd :-) We konden laatste keer om 10 uur alleen nog kaartjes krijgen om vanaf 15:00 uur naar binnen te gaan.

Online is er veel over Barcelona te vinden, dus komt vast goed :-)

Geplaatst door: ® s0esie 06.03.2017 07:19
Bedankt voor de tips, zullen wat leuke bezichtingen van te voren uit stippelen.

En ja een mover leek ons daarvoor ook erg handig, geen geduw en getrek meer aan de caravan. (De mover kregen we er gratis erbij i.v.m. aankoop nieuwe caravan, los zijn ze best prijzig.)

Geplaatst door: ® tineke (webmaster) 15.03.2017 00:43
Hier kan je de campings langs de autoroutes in Frankrijk vinden:
http://www.frankrijkonderweg.nl/campings/#page3

en hier is een Nederlandstalige website met tips over Barcelona:
http://www.barcelonagids.com/placelist.php?cat=place_class&soort=bekijken

Fijne vakantie!