Forum Onderwerp - albatros gava (Gesloten voor reacties)

kachel 08.07.2007 16:30
wie weet wat er met camping albatros in gava (castadefels) is gebeurt(gebleven)
ben daar ooit is op vakantie geweest maar hij schijnt er niet meer te zijn.
Groeten Kachel

Geplaatst door: ® Marijke 12.07.2007 21:01
De camping bestaat al min, een jaar of 12 niet meer. Wij kwamen er vroeger graag. Het schijnt dat de camping nu een luxe vak. park is met bungalo's. Heel Gava is trouwens luxer geworden, er staan nu ook veel dure apartementen.

kachel 22.07.2007 18:52
toch wel jammer want het was een hele mooie en luxe camping.
Ik heb nu de juiste plaats gevonden van de camping(volgens mij)
maar als ik op google earth kijk is het een vlakte met niks.
dit zijn de coördinaten: 41°16'10.97"N 2° 2'16.54"E

als ik het mis heb hoor ik het graag.
Mvg Kachel

john 27.07.2007 00:38
hoi, volgens mij zijn dit de coordinaten: 41°16'02.86"N 2° 01'11.01"E. Als je zoekt naar Gavamar zie je het gebied. Was trouwens de leukste camping waar ik ooit ben geweest.

Bjørn 27.12.2007 18:21
Helemaal mee eens, ben er tussen 1978 en 1995 acht keer geweest. Superleuke tijd gehad, was zelfs een soort mini bioscoop op de camping. Alles was erg goed verzorgd, medewerkers reden met hun piaggio voorop om je na een plaats te dirigeren. In 1995 nog een keer heengegaan, was toen al minder druk dan in de jaren '80. Kwam laatst nog een kerstkaart van ze tegen, ook de pr had Clemente Torres( toenmalige eigenaar/directeur?)goed geregeld.. Benieuwd of er nog meer mensen goede herinneringen aan hebben?

Edgar Brocx 04.11.2008 13:03
Ik heb ooit een bericht verzonden naar bar-info@minbuza.nl.


Onderwerp:
Opzoek naar camping Albatros (Gava (Barcellona) Spain).

Uw commentaar/vraag N.B.:
Met de beantwoording kan enkele dagen gemoeid zijn.: Geachte dhr./mw. van het Consulaat-Generaal der Nederlanden,

Ik ben Edgar Brocx en ben opzoeken naar een camping waar ik als kind altijd de zomer door bracht. De camping heeft Camping Albatros. De camping lag toen of nog steeds aan de Autopista naar Castelldefels zo'n 15 kilometer voorbij Barcellona. Ik zou graag willen weten of deze camping nog bestaat of wat ermee is gebeurd.
Ik hoop spoedig van u een antwoord te verwachten.
Met vriendelijke groet,
Edgar Brocx.

Enkele dagen later werd ik opgebeld met de mededeling dat er tijdens de wk of ek die in Spanje hebben plaats gevonden bijna alle campings zijn verkocht. Maar ben nog steeds opzoek zo af en toe of het echt waar is.

Maar vandaag heb ik de volgende website gevonden.
http://www.camping.de/camping.en/europe/spain/_catalunya_barcelona/gav/camping_albatros.html ;
en heb gereageerd om te kijken of dit de zelfde camping is als ik bedoel. Ik kwam daar als kind van ongeveer 1975 t/m 1987.

Met vriendelijke groet, Edgar


Edgar 04.11.2008 15:26
Goedenmiddag, camping albatros aanhangers,

Ik heb nu het form gelezen en zal dan ook even reageren.
Vanaf 1971 t/m 1990, dit is dus 19 jaar lang.
Okay, wij hebben de camping dan ook zien groeien.
In het begin was er een speeltuin.
En achter de receptie werd op een grote witte muur tekenfilm voor de jeugd.
Ook kwamen ze vroeger met een auto langs rijden om de musqito’s te doden, ze spoten toen met ddt. Later mochten ze dit niet meer doen voor de volksgezondheid.

In 1974 was het er erg leuk en een groot feest doen de Duitser in wereldkampioen werden.

Tevens werden er elk jaar tornooien gehouden voor Jeu de boule / Petanga.

Over het strand liepen altijd mensen met een grote koelbox over de schouder, en riepen dan altijd heledos ijsream! En na hen te roepen kwamen ze naar je toe om hun ijs te verkopen.

Later werd er weer gebouwd, er kwam een gokhal (een hal waar je een spelletje kon doen). Deze gokhal was onder het gehele restaurant.

Ik kan mij niet meer herinneren of het zwembad of de binnen bioscoop er nu eerder was.
Later hebben ze een zwembad gebouwd.
In de bioscoop werden voor meerdere nationaliteiten films gedraaid.

Ook werden wij op in deze tijd opgehaald door een busje!
En konden wij met deze bus naar de discotheek Tropical!
Maar vergeet niet de daar tegen over gelegen King Kong Bar.
Deze bar werd eigenlijk regelmatig bezocht door de discotheek gasten, en dit omdat alles veel goedkoper was.

Weer iets later kwamen er nog 2 discotheken bij waar wij als jeugd naar toe konden. Aan de overkant van de weg was een soort van cafe en speelzaal gekomen. Maar hier kon je ook trampoline springen.

Kortom ik heb daar een geweldige tijd mee gemaakt en wilde dan ook eigenlijk altijd weer terug naar deze camping.
Ik wilde vorig jaar naar deze camping gaan, om te kijken hoe deze camping er nu uit zou zien. En waar ik vroeger als kind mijn vakantie jeugd had door gebracht.

Met vriendelijke groeten, Edgar