Forum Onderwerp - Op zondag rijden?! (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Lieke 01.12.2007 23:40
Het rijden op zondag vinden wij echt het fijnst! Als je vroeg vertrekt (5/6uur) kom je die dag al heel ver. 's morgens is het gewoon echt heel rustig op de weg. Je ziet inderdaad wat vakantieverkeer (niet veel), maar dat geeft juist ook een vakantiegevoel. Mensen die een dagje op zondag naar familie gaan of iets, die gaan vaak niet eerder weg dan 12 uur. Het wordt dus misschien rond 12 uur iets drukker op de weg, maar altijd nog rustig!! En ook nog heel groot voordeel is, geen vrachtverkeer! Dat vinden wij toch wel het grootste nadeel van doordeweeks rijden. Als een vrachtwagen gaat inhalen dan duurt dat soms 10 min, al die vrachtwagens hebben de snelheid ingesteld (cruise control) en rijden dus 1 tempo, met inhalen is altijd ramp. En daardoor gaan auto's met aanhangers weer op de derde rijbaan omdat het gewoon te lang duurt met de vrachtwagens. Wij rijden heen altijd op zondag en maandag nog een deel, gaat altijd uitstekend.

Geplaatst door: Bets 17.12.2007 16:37
Wij rijden vaak verschillend. Maar ik moet eerlijk zeggen het rijden op zondag bevalt ons wel het best. Je kunt altijd goed doorrijden. Wij rijden niet met caravan. Wij zitten in een huuraccomodatie. Wij rijden dus alleen met een auto. Wij vertrekken smorgen rond 7 uur en overnachten dan net voorbij Macon. Gaat altijd prima dit. Het rijden op maandag gaat ook heel goed.

Jan 18.12.2007 19:47
Wij rijden soms opzondag en soms niet. Dat is afhankelijk wanneer we uit nederland vertrekken. Wij rijden ongeveer 500 km/dag. daarom zijn we vaak lekker op tijd om te overnachten. Wandelen thee drinken douchen enz. Bij aankomst is er dan ook helemaal geen rij bij de receptie waar je op je beurt moet wachten. Op zondag is er wel weinig plaats op de grotere aires. Dit vanwege de vele geparkeerde vrachtauto's. En op zondag is het vaak drukker met veel meer vakantieverkeer dan op de doordeweekse dagen.Wij gaan altijd bij Biaritz de grens over richting Portugal. We proberen de rit van 2200 km dan op te delen in etappes. 4 x 550 is ook 2200! In spanje rijden we meestal op een doordeweekse dag en dat is ook geen probleem. Vrachtauto's gaan allemaal dezelfde kant op als wij en als ze er langs willen, nou dan gaan ze maar! Ik geef dan wel een seintje als ze weer naar rechts kunnen. Ik kan me voorstellen dat het ingehaald worden door zo'n joekel bedreigend werkt maar het valt echt wel mee! Nee dan hebben we meer last van touringcars!
Kortom, prima om op zondag te gaan rijden maar het is helemaal afhankelijk van wat men wil.

Geplaatst door: Amanda 21.12.2007 14:02
Wij rijden laatste jaren altijd op zondag. Op zondag lekker vroeg weg en dan lekker die dag al aardig op weg. Op zondag is het rustig op de weg en geen vrachtverkeer. Wij rijden met aanhanger en overnachten dan rond macon en rijden maandag verder richting Spanje of Zuid-Frankrijk. Het rijden op zondag+maandag vinden wij het best.

wil 08.01.2008 19:47
Hebben een aantal keren door de weeks gereden, laatste 2 keer op een zondag is geweldig rijden namelijk geen vrachtverkeer, maar oké met de caravan achter de auto stop ik toch wel bij zo'n 1000 km op de eerste dag, en tussen door de weeks en zondag zat bij die ongeveer 1000 km mischien maar 2 uur verschil tussen, dus valt het best wel mee.
Dit jaar vertrekken we op een vrijdag 's morgens in alle vroegte, heb dit al met de directeur van de basisschool besproken, en onze dochter (groep 8) mag van hem gewoon een dag eerder vrijnemen.
Heb de directeur op school totaal geen probleem mee, nu niet en ook niet in het verleden met de andere kinderen, dus een keer wat anders vrijdag's vertrekken en zaterdag's lekker aankomen op de costa (blanes)

Geplaatst door: monique 10.01.2008 08:54
wil : mischien heb ik het mis maar het lijkt erop of je met je berichtje een paar pittige reacties wilt uitlokken?

Geplaatst door: Janneke 10.01.2008 12:20
Hallo Wil, Wij dachten dit jaar ook maar een keer op vrijdag rijden, maar het was absoluut geen succes, op vrijdag lijkt het wel drukker dan op zaterdag! Wij hebben constant in de file gestaan. Dit jaar maar gewoon weer op zondag rijden, het rijden op zondag bevalt ons een stuk beter!

wil 10.01.2008 18:33
Nee geen enkele reactie's oproepen, nee onze achterbuurman rijd ook meestal vrijdags weg,en andere bekende van ons ook, en deze zij vertrekken ook vrijdags en zaterdags aankomen.
En voordat ik aangevallen word dat ik kinderen heb (ben op camping-frankrijk hier ook weleens op aangevallen) vermeld ik het even, als men vraagt hoe kan je op vrijdag gaan rijden terwijl je kids op school heb zitten, namelijk het lijk wel alsof sommige een database bij houden over wat er gezegd/geschreven word vandaar.

Maar we zien wel of vrijdag rijden ons bevalt, tot nu toe zondags het fijnste en op de 14e juli (nat feestdag frankrijk) ook altijd fijn gereden lekker rustig.

Geplaatst door: monique 11.01.2008 16:33
tsja Wil, als je dan geen vervelende reacties krijgt over het feit dat je je kids van school houd , dan krijg je ze waarschijnlijk wel omdat je 1000 km op 1 dag rijdt met een caravan.
sorry dat ik dacht dat je reacties wilde uitlokken maar dat heb ik op camping frankijk al een paar keer gezien .

Jan 12.01.2008 18:30
Laten we er het maar op houden dat het onverstandig is! Verder er geen woorden meer aan vuil maken, dat lokt weer een zinloze discussie op!

Geplaatst door: Angela 12.01.2008 23:18
Waarom zou wil niet 1000KM per dag mogen rijden? Als dat goed gaat, waarom niet?! Het is een aardig eindje, 1000KM, maar als je dat red in 1 dag dan mag dat gewoon. Maar op het onderwerp terug te komen, wij reden elk jaar weer op andere dag weg, maar laatste 3 jaar toch op zondag, dat vinden wij het beste rijden!
mvg

wil 13.01.2008 14:54
Hallo,

Ik wil idd geen reactie's uitlokken, maar op o.a. frankrijk word zovaak commentaar geleverd, en zodra je een zelfde soort uitspraak doe in andere bewoording dan zijn er altijd mensen die vertellen jou dat je ooit schreef bijvoorgbeeld dat ik ergens € 3,50 betaald heb, en je schrijf nu € 3,45 dan vertellen ze je dit al is het een verhaal van 2 jaar daarvoor ( dit was maar een voorbeeld), zo word ik altijd op frankrijk omschrven als een sensatie zoeker, want in hun ogen ben ik absoluut de enigste onverantwoordelijke vakantie ganger, die 1000 km per dag rijd, langs de aires slapen, etc etc.
Nee ik vind gewoon dat ik ook mag schrijven dat ik wel 1000 km per dag met caravan rijd vind ik vandaar, en wanneer ik ooit schreef dat de kids eerder vrij kregen kwam de hele meute over mij heen, toen ik dit later niet vermelde in een onderwerp schreven ze mij al "Wil je heb toch kids op school" zodat ik het nu maar vermelde.

Ik blijf erbij, dat wanneer iemand 300 km per dag al teveel vind, ik deze mensen toch ook in hun waarde ,moet laten, ik kan ze ook als ouwe l....l.en omschrijven dat doe ik toch ook niet, een ieder doe waar hij/zij vind dat goed voor hun is, en dat wil ik ff kwijt nu, verder hoop ik ook vele tips weer terug te vinden op deze site's (forums) waar ik mezelf in kunt vinden. En af en toe ook mijn woorden tips emn commentaar leveren. DAAR IS EEN FORUM TOCH VOOR ????

Jan 13.01.2008 16:26
Ja, Wil je hebt gelijk als je het zo beredeneert. Maar zoals je weet kun je er op wachten dat het gebeurt. Ook dat is de charme van zo'n forum als dit! Echter heel erg op de man/vrouw spelen is niet correct ben ik van mening. Ach en als je een vergelijk maakt tussen 1000km en 300km dan zit daar best nog een x aantal km's tussen. Natuurlijk zullen er mensen zijn die het "appeltje-eitje" vinden die 1000km. Dat moeten ze inderdaad zelf weten. Sinds R.Verdonks uitspraak:"ik zeg wat ik wil en ik doe wat ik zeg" komt dat m.i.ook meer voor. Ik bedoel dan het uitspreken van een mening, hoe ongezouten die ook mag zijn. Terugkomend op die gewraakte 1000km denk ik dat er ook veel mensen zijn, en niet alleen op dit forum, die vinden dat het op een gegeven moment wel genoeg is. En dat er na zo'n 500a700km met caravan wel gestopt mag worden omdat, en nou komt'ie, er op een gegeven moment sprake zal zijn van verminderde concentratie enz. En dat ze voor de veiligheid van hunzelf, hun medepassagiers en hun medeweggebruikers besluiten om niet verder te gaan. In mijn optiek is zo'n beslissing dan ook de juiste. Nogmaals, ik weet dat het gebeurt en ieder moet het voor zichzelf beslissen hoeveel km's ze willen maken. Maar ik keur het af.

Louis 13.01.2008 17:42
Ik heb al eerder gereageerd op dit onderwerp, maar ik wil toch nog wel even reageren. Wij rijden de eerste dag ook ruim 1.000 km. Eeerste stop Valros (vlak bij Beziers). Hoeven we de tweede dag nog maar een paar uurtjes. Wel denken aan goede omstandigheden. heb maar 1 kind op de achterbank, ben al enkele dagen vrij en kan vooraf goed slapen, vertrekken zeer vroeg en rijden gemiddeld 90 km/u. Ik ben niet uitgeput als we overnachten. Is wel de limiet. In spanje genoeg mensen op de camping die dit in 1 stuk hebben gereden, met alleen even een korte pauze op een parkeerplaats.

Louis

zonnetje 15.01.2008 11:46
Hallo,wij rijden al jaren die kant op en het allerbeste is s'middags gaan rijden en de nacht doorrijden ,dan ben je s'morgens op de camping en kan je gelijk inchekken.
En,vertrekken op zaterdag middag in eigenlijk het beste want de vrachtwagens mogen op zondag niet rijden in Frankrijk.

Geplaatst door: Bert 15.01.2008 14:57
Als je het in 1 keer wilt doen naar Spanje kan dat een optie zijn, maar ik vind in 1 keer naar Spanje rijden te ver! Wij overnachten liever (meestal in Macon) en rijden de volgende dag naar de camping. Gaat elk jaar prima! Rijden ook op zondag+maandag!

tineke 16.01.2008 13:25
wij hebben echt elke vertrekdag en zowat iedere route richting Zuid-Frankrijk en Spanje al geprobeerd. Na 22 jaar ervaring werkt het volgende het beste voor ons:
Donderdagochtend vroeg vertrekken (rond 05.00) dan ongeveer 900 km rijden ( om en om besturen en na iedere 2 uur een korte stop). De laaste jaren rijden wij meestal binnendoor richting Clermont Ferrand, maar soms ook via de oostzijde van frankrijk,via Besancon. Rond 16.00 uur hebben wij het dan wel gehad en zoeken in buurt van Nevers of de Drome een camping. De volgende ochtend vertrekken wij ongeveer 07.00/07.30 en rijden of naar de camping in Spanje, of stoppen nog ergens , bijvoorbeeld de Cote Vermeille, waar we dan rond 13.00/14.00 zijn. De route Tossa del Mar duurt over de snelweg ( auto route du soleil)19 uur en binnendoor 23 uur. Dit hebben we diverse malen getimed.
Vanaf vrijdagmiddeg 12.00 t.m. zaterdagmiddag heb je tussen half juli en half augustus zeer grote kans op files vanaf lyon in zuidelijke richting. Probeert dit voor te zijn, of vertrek er na.

Geplaatst door: Marie 16.01.2008 13:38
Wij zijn keer via Clermont Ferrand en keer via route du soleil naar Spanje geweest. Via Clermont Ferrand doe je er inderdaad langer over, en veel meer hellingen. Route du soleil gaat sneller en rijd een stuk relaxer. Voor ons Route du soleil!

Geplaatst door: Marcella 08.03.2008 17:21
Wij vertrekken dit jaar ook op zondag. Doen dit nu al een aantal jaren en het gaat altijd super! Nog nooit file gehad, heerlijk rijden op zondag. Wij rijden altijd in 2 dagen. Vertrekken zondagmorgen en overnachten dan eind van de middag en gaan maandagmorgen weer verder, zodat we maandag aankomen op de camping. Dit gaat altijd perfect, het rijden op maandag bevalt ons ook goed.

Geplaatst door: Iris 11.03.2008 17:33
Als het even kan vertrekken wij zondags! De fijnste dag om te rijden naar het zuiden. Wij rijden met caravan en rijden dan in 2 dagen naar het zuiden. Maandag rijden wij dus altijd het laatste deel naar onze vakantiebestemming, gaat ook altijd naar wens!

Begin Vorige Volgende Eind 1 2 3 

Pagina 2 van 3