Forum Onderwerp - tentoonstelling 2008 te Zaragoza (Gesloten voor reacties)

Marc 20.12.2007 19:30
Zaragoza organiseert in 2008 de wereldtentoonstelling. Ik zoek een geschikte camping in de buurt van Zaragoza, maar vind eigenlijk niet direct bruibare informatie. Kan iemand me mogelijks op het goede spoor zetten? Deze informatie zal dan wellicht nuttig zijn voor andere kampeerders, die wellicht ook naar de tentoonstelling willen gaan. Dank!

Paul 21.12.2007 00:37
Geen camping meer in de stad Zaragosa ,in calatayud is een camping met belabberd sanitair,camping Savinan ligt afgelegen(heb er voor de poort gestaan geen ervaring op de camping) of anders richting Huesca of Lake Caspe .
De afstanden zijn niet echt groot maar het blijft toch een 45 minutyen rijden vanaf beide zijden .
Beursgebouw ligt ten zuiden van de stad,via de autobaan goed aan te rijden .

Geplaatst door: ® karla 21.12.2007 12:21
Hier heb ik een Spaanse site gevonden. De oude stadscamping is gesloten, maar er wordt ook i.v.m de tentoonstelling gewerkt aan een nieuwe gemeente camping
http://cmisapp.ayto-zaragoza.es/ciudad/urbanismo/arquitect/ncamping.htm

Marc 21.12.2007 14:35
Bedankt, Paul, Karla, voor deze nuttige informatie!

Geert 10.01.2008 11:27
Goede morgen,

Zou er geen tijdelijke camping voorzien worden voor de wereldtentoonstelling?
Wij (gezin van 4) zijn namelijk ook op zoek naar een betaalbare verblijfplaats om de tentoonstelling te gaan bezoeken in de maanden juli of augustus.

Heb jij al response gekregen op jouw vraag met eventuele bruikbare adressen?

Alvast bedankt
Geert Neukermans

marc 12.01.2008 17:36
Geert en andere kampeerders, ik houd het in de gaten. Ik heb een e-mail gestuurd naar het bureau voor toerisme van Zaragoza met de vraag mij te informeren over kamperen in en rond Zaragoza (o.a. mogelijks nieuwe camping), maar heb tot op heden nog geen antwoord ontvangen. Ik volg dit op en zet de nodige informatie op het forum van zodra ik er over beschik.

Geplaatst door: ® marc 01.03.2008 23:20
Ik geloof dat er nu meer informatie beschikbaar is over een nieuwe stadcamping te Zaragoza: Camping del Canal. Zie link: http://www.campingzaragoza.com/pagEstatica.aspx?id=101 Ik lees dat er 282 percelen zullen zijn met modern comfort en dat de camping open zou zijn per 01-05-2008. Er wordt veel aandacht besteed aan logementsvoorzieningen.

Geplaatst door: ® marc 08.05.2008 10:06
De laatste informatie op de website van de stad Zaragoza vermeldt een openingsdatum van de nieuwe stadscamping 'El Canal' in de tweede helft van mei 2008. Er is een e-mail-adres om te reserveren: campingzaragoza@gmail.com. Ik volg de toestand op de voet op.

Geplaatst door: ® Marc 16.05.2008 17:11
Ik heb van de beheerder van de nieuwe stadscamping "del Canal" van Zaragoza een mail ontvangen met alle nuttige informatie over de nieuwe camping. Hier het belangrijkste: ligging tussen de wijken Valdefierro, Rosales del Canal en Montecanal, op 6 km van de Expo. 100 percelen en verhuur van kamers, chalets en mobilhomes. Bar, cafetaria, restaurant, bibliotheek, informatica, sport, supermarkt, speeltuin en sanitair (waaronder chemisch toilet). Prijs BTW inclusief in euro: volwassene: 4,82; kind <14: 4,28; motorhome: 9,63; caravan: 5,89; tent: 4,82; auto: 5,35; stroom: 4,28; hond: 2,68. Wie de mail (in het Spaans) wil, kan contact met mij opnemen via mijn mailadres. Genegen kampeergroeten!

els 15.07.2008 13:33
ook wij gaan half augustus richting wereldtentoonstelling met auto en caravan en willen ook graag een paar nachten in de buurt van de tentoonstelling kamperen. wie heeft bruikbare adressen?? Dank!