Forum Onderwerp - Lekker snel hier (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: bonasera 22.01.2008 16:14
Dit forum is tenminste in orde.
Het Frankrijkforum is om te wenen.
Hallo Spanjereizigers ,spijtig dat ik niet zo'n Spanjeliefhebber ben anders zou het hier wel gezellig worden.
Groetjes en maak er een mooi verlof van.
Ben van plan een gedichte te maken over Spanje ,hihhi kwestie van de boel op stang te jagen :))

sandra v 22.01.2008 16:27
Ha Bonasera.
Ook eens komen kijken hier ;-)
werkt wel echt wat sneller he dit forum :-)

groeten
sandra

Geplaatst door: bonasera 22.01.2008 16:59
Gedichtje over Spanje.Ahum

Spanje wordt ieder jaar Oranje
Dus hef ik een glas champagne
Op een mooie vakantie
Met de garantie
Dat het zonnetje schijnt
En het slecht humeur verdwijnt
Nu nog even raden
Wat je in de streek niet mag versmaden
Een mooie stad,een mooi avontuur
Ik wordt helemaal tureluur
Gelukkig vinden wij raad op Camping-spanje
En hebben wij een verlof zonder franje
Nu nog even een camping zoeken
En iedereen bedankt voor de hulp,want dit gaat hier zonder vloeken.

see you.....



dick 22.01.2008 23:32
Het is hier fijn met zo'n mooie rijm,
Wij zijn ooit de pyreneen overgestoken,
en aan dat heerlijke spaanse land geroken.
Er lopen daar vele nederlanders te galmen,
Langs de boulevaards onder de palmen.
Op andere plaatsen is het intens stil,
je hoort er zelfs geen menselijke gil.
Wandelaars en fietsers zijn daar niet de klos,
Langs prachtige kusten in een eindeloos bos.
's avonds uit eten met vrouw en 5 kinderen is ongelogen,
niet duurder dan 50 euro en voelen wij ons niet bedrogen.
Dit jaar zijn we gelovig ik de klos,
want we moeten fors bijdragen aan vriend Bos.
Het wordt waarschijnlijk dus geen spanje,
in het verschiet een vakantie zonder Franje.



wil 24.01.2008 10:33
Nu kan ik wel lekker gaan mee rijmen, maar nee ondanks dat ik dat redelijk goed kan gewoon in schrijf taal.

Bonasera moet ik gelijk geven wat betreft dat het hier nog in orde is, want op Frankrijk is het soms echt een zooitje en neigt get soms tegen schelden aan, hier mag je nog wel schrijven dat je Spanje niet altijd even leuk vind, moet je eens doen op Frankrijk, dan krijg je de gehele meute over je heen.

Maar oké ik leest dat door vriendje Bos iemand is de klos.
We moeten allemaal weleens inleveren, het ene jaar hiervoor en het andere jaar daarvoor, waarom moet dit dan de belemmering zijn om niet op vakantie te gaan/kunnen, en waarom dan niet naar Spanje.
In het gedicht leest je al dat je met 5 kinderen kunt eten voor nog geen € 50,- moet je eens in Nederland of Frankrijk proberen, nou ik kan het weten heb zelf ook 4 kids ( 5e opkomst) en kamperen in Spanje is gewoon ondanks de Tol en brandstof die het extra kost het goedkoopste tot nu toe.
3 weken in Nederland kamperen kostte me meer dan 3 weken Spanje echt alles bij elkaar opgeteld. Campings zijn goedkoper, levensonderhoud stukken goedkoper dan hier in NL, en laten we dan zeker niet over Frankrijk hebben, 3 weken Frankrijk kostte me totaal met alles d'r op en d'r aan tussen de € 5000,- en € 6000,- maar sinds we naar Spanje gaan tussen de € 3000,- en € 3500,-

Dus als je echt op vakantie wil gaan, spaar er dan voor als het niet in één keer gaat om te betalen, ik leg zelf ook regelmatig een paar centen aan de kant, soms iets meer dan de andere keer maar 's zomers heb ik alles op de Tol en Brandstof na al gespaard en de afrekening van de kreditkaart (tol + brandstof) verschijnt vanzelf eind augustus begin september en dat word dan wel uit het huishoud potje betaald, dus een beetje budgeteren niet teveel aan vriendje Bos denken, ten slotte leef je maar één keer en dan proberen er zoveel mogelijk uit te halen wat er inzit.

Geplaatst door: Nelleke 24.01.2008 11:25
Hallo Wil,
Wij gaan al een aantal naar Spanje en zijn ook al aantal jaren naar Zuid-Frankrijk geweest. Ik moet eerlijk zeggen, ik ben voor Spanje meer kwijt. Je moet toch nog een stukje verder rijden (dus kost meer benzine en tol) en de campings in Spanje zijn absoluut niet goedkoper dan in Frankrijk (vaak duurder zelfs), maar wel hele mooie campings. Levensonderhoud in Frankrijk is niet goedkoop, maar ook niet veel duurder dan Spanje. Wij zaten dit jaar op camping l'amfora als wij naar een soortgelijke camping gaan in Zuid-Frankrijk zijn wij in totaal (met reizen en levensonderhoud) goedkoper uit. Dus het kan mij niet voorstellen dat u zoveel goedkoper uit bent in Spanje dan in Frankrijk.

Geplaatst door: mieke 24.01.2008 11:45
Ook wij zijn bekend in zuid-frankrijk zowel in Spanje. Wij huren altijd iets: bungalow, sta-caravan net wat er is. Maar Spanje is wel degelijk duurder! Terasjes en ijs is inderdaad veel goedkoper in Spanje. Maar boodschappen? Als je in Frankrijk naar een grote supermarkt in de buurt gaat is het echt niet duurder. aankomende zomer gaan we weer eens naar Frankrijk en ik ben voor drie weken bijna 800 euro goedkoper uit om iets te huren! De campings zijn van gelijk niveau (direct aan het strand, mooi zwembad, discotheek op de camping voor de jeugd enz. enz.) Bovendien heb ik nu ook nog een ruimere mobil-home.

wil 24.01.2008 11:54
Ik heb al wel eens hierover gediscuseerd en krijg mede en tegenstanders dat is normaal.
Ik heb ooit met iemand die mij ook niet wilde geloven dat ik in Frankrijk meer dan in Spanje dus danig in (gelukkig vriendelijke)discusie gelegen dat ik 'm heb uitgenodigd om bij mij thuis te komen om hem het te laten zien, namelijk ik ben zo iemand die overal bonnetjes van bewaar om op het eind van de rit even te checken of alles klop.

Hij is gemoedelijk bij mij geweest, heb bij een kopje koffie en een hapje en drankje echt vergelijkingen gemaakt en hij moest inderdaad bevestigen dat wij in Spanje veel maar ook echt veel minder kwijt waren,
met kids koop je in Frankrijk werkelijk per dag voor rond de € 50,- aan boodschappen in een Supermarkt, terwijl in Spanje voor minder dan de helft je soms meer heb en waardoor je niet eens iedere dag naar de supermarkt hoeft. Bijv: Fles Cola 2 liter in Frankrijk 0,89 tot 1,19.
In Spanje 0,22 tot 0,49. Blikje bier in Frankrijk v/a 0,90 in spanje v/a 0,22 ik stel dit als voorbeeld omdat er per dag tientallen liters doorgaan 10 flessen á 2 liter frisdrank is geen uitzondering per dag.
Brandstof in Spanje stukken goedkoper, in 2006 stond de benzine in nederland op of om en nabij de € 1,50 p/Ltr Frankrijk € 1,45 p/Ltr en in Spanje € 0,85 p/Ltr.
Maar terug komende op deze meneer, hij kon mij absoluut geen ongelijk geven en heb zelfs op forum Frankrijk bevestigd dat hij bij mij is geweest en dat hij hierdoor mijn verhaal als geloofwaardig bestempelde.

Het is natuurlijk per individu verschillend, de ene ga dagelijks uit eten, de andere nooit, sommige zo nu en dan.
Zo zullen er zijn die ons voor gek verklaren dat er 10 flessen á 2 liter frisdrank doorgaan per dag bij ons terwijl zij hooguit één fles per dag opmaken, andere weer geen bier drinken maar flessen wijn per dag, ga zomaar door dit kan een een discusie gaan worden net zoals ooit op Frankrijk Forum, maar een ieder viert zijn/haar vakantie op zijn manier.

karla 24.01.2008 16:57
Spanje is inderdaad goedkoper in levensonderhoud. De entree's in musea zijn vaak gratis of goedkoop. De entree's bij de kastelen zijn goedkoper. Benzine is goedkoop, maar.............. wij zijn gewend op zeer eenvoudige campings te staan in Frankrijk rond de 10 euro en die hebben we in Spanje nog niet ontdekt. In Spanje tot nu toe tussen de 20 en 30 euro betaald. En dat scheelt dus iedere dag minstens 10 euro en dat maak ik met m'n boodschappen niet goed

Geplaatst door: monique 25.01.2008 11:05
het levensonderhoud is veel goedkoper als in spanje, de campings zijn even duur of duurder.
toen wij na een aantal jaren frankrijk voor het eerst naar spanje gingen hield ik vakantiebudget over.

Geplaatst door: Maureen 25.01.2008 15:32
Wij zijn altijd totaal iets goedkoper kwijt als wij naar Frankrijk gaan! De campings in Frankrijk zijn over het algemeen goedkoper en je hoeft minder te reizen (minder benzine/tol). Wij nemen ook altijd veel eten mee en hoeven daarom niet elke dag veel boodschappen te halen. Het levensonderhoud is misschien wat duurder in Frankrijk, maar dat vinden wij nog best meevallen! Wij nemen dus ook veel van thuis mee en hoeven daarom niet heel veel te kopen. Wij zijn in ieder geval toch goedkoper uit in Frankrijk, maar dat zegt niet dat wij nu altijd naar Frankrijk gaan. Wij gaan elk jaar wel ergens anders heen en of dat nou Frankrijk, Spanje, Italie of Kroatie wordt dat maakt voor ons verder niet zoveel uit. Italie is over het algemeen wel stukje duurder dan Frankrijk en Spanje! Wij zijn vorig jaar naar zuid - Frankrijk geweest en dit jaar hebben wij 2 leuke campings gevonden, 1 in zuid - Frankrijk en de andere in Spanje. Wij gaan even kijken welke camping ons het leukst zal zijn.

wil 29.01.2008 16:30
Maar het verschil zit 'm denk ik wel in met hoeveel personen je gaat.

Ga je met z'n tweëen, of met z'n zessen, dan ga je veel vaker naar de winkel toe voor je dagelijkse boodschappen.
Afgelopen jaar hadden wij mensen naast ons staan ook met 4 kinderen, en ook zij gingen iedere dag boodschappen doen, maar dan nam de man des caravan alleen Heineken bier mee uit de supermarkt, ander merk wilde hij niet (ben zelf ook een Heineken liefhebber maar in buitenland is dat duur)en dagelijks niet zo´n beetje ook, en hij dronk ook dagelijks minstens een liter per dag aan Jonge Jenever of Whisky hierbij,(en zoveel kan ik per dag niet op wat daar naar binnen ging en zou ik ookniet willn trouwens ) maar dat moest of Hollandse Jenever of JohnWalker Wisky zijn, en drinken uitsluitend CocaCola,Pindakaas vond hij Calve aldaar, hagelslag lukte ´m zelfs van Venz te vinden en hij koos voor de BBQ ook uitsluitend Steaks etc etc, en hij vond het gek dat hij binnen 2 weken 1500,euro uitsluitend aan boodschappen kwijt was in Spanje.
Hij wilde uitsluitend A merken, Import drank en dergelijk hebben, en het was nou niet echt bepaald zuinig doen.
Nou op die manier maak je Spanje natuurlijk wel erg duur, in het verleden vond ik tussen de 40 en 50 euro per dag in Frankrijk al erg veel maar zij presteerde zelfs in Spanje per dag gemiddeld 100~euro aan boodschappen uit tegeven.

Dus het maakt dus veel uit of je A merken kiest, met hoeveel mensen je gaat en wat er per dag doorgaat aan eten en drinken.

Harry 30.01.2008 15:56
@ Wil het lijkt onze vakantiebuurman op de camping van het afgelopen jaar wel in Platja D"aro.
Zij hebben daar één week gestaan en toen richting Lorret of Blanes vertrokken.
Het is bijna een indentiek verhaal.
Deze man dronk de hele dag door zijn vrouw dronk ook wel mee maar alleen 's avonds zo nu en dan een biertje, maar als er vakantie visite was (mede kampeerders)dan werd er flink gedronken en ook buiten het bier om flessen drank en alleen maar bbq-en en maar blijven inkopen hij wilde alleen maar de bekende NL merken kopen.
En hij klaagde best dat er meer dan € 100,- aan inkopen voor de boodschappen per dag doorging.
Terwijl volgens wat ik begreep zij het financieel niet eens zo breed hadden.
Misschien hebben we het hier over andere mensen maar ook zij waren met 4 kinderen en toen ik jou verhaal las, kreeg ik het vermoeden dat het over dezelfde mensen gingen maar oké ik kan het natuurlijk ook mis hebben en dan bevestig ik eigenlijk het verhaal van Wil dat er mensen zijn die gigantisch veel per dag aan boodschappen uitgeven waardoor het lijkt alsof Spanje duur(der) is.
Mijn ervaring is: Dat wij in de afgelopen 20 jaar regelmatig frankrijk en Spanje bezoeken zomers, en dat op het eind van de vakantie een vakantie in Frankrijk altijd maar dan werkelijk ook altijd veel duurder uitgevallen is dan in Spanje, met het invoeren van de Euro is het verschil tussen Frankrijk en Spanje eigenlijk weinig veranderd qua levensonderhoud endergelijke.
Dus dan rekenen we het hele plaatje van de vakantie inclusief tol brandstof staangeld boodschappen terrasje pikken en wat er dan allemaal bij komt. En echt iedere keer moeten we tot de conclusie komen Spanje goedkoper is.
We kiezen ook zo nu en dan voor Frankrijk omdat daar de omgeving/streek vaak meer te bieden heeft dan Spanje (Cultuur en natuur).
Maar als we dan weer naar de centen kijken bij thuiskomst vergeten we het mooie(re) van Frankrijk en besluiten we weer om voor Spanje te kiezen.
Overigens hebben we afgelopen jaar de route langs de kust gereden dus Barcelona naar Rosas en dan moet ik zeggen zodra je van uit Barcelona weg ben en langs de kust blijf rijden het er ook best fraai uitziet en zodra Blanes en Lorret voorbij is, word het steeds mooier en fraaier om zolangs de kust te rijden, dan verbleek Frankrijk toch ook wel een beetje.
Dus alles bij elkaar ga onze voorkeur uit naar Spanje.

christa 31.01.2008 20:17
Helemaal met Wil eens.

Na 3 weken Spanje t.o.v. 3 weken Frankrijk blijk dat op het eind een totale vakantie inclusief alle kosten. 3 weken Spanje kost doorgaands 25% minder

Geplaatst door: Ninna 01.02.2008 14:55
Wij gaan laatste jaren bijna altijd naar Spanje. Ik weet niet waarom, maar het trekt ons gewoon. Frankrijk en Spanje hebben beide wat. Frankrijk heeft qua omgeving toch wel iets meer te bieden. Levensonderhoud maakt bij ons niet veel uit (dit komt misschien ook, omdat wij altijd veel van huis mee nemen). Wij zijn wel altijd iets duurder uit als wij naar Spanje gaan. Dus ik kan mij niet goed voorstellen dat je dan 25% goedkoper uit bent als je naar Spanje gaat i.p.v. Frankrijk. De reis is toch wat langer naar Spanje, dus je betaald toch wat meer tol en benzine. Ook de campings in Spanje zijn over het algemeen duurder per nacht.

wil 02.02.2008 11:13
Ik kan heel goed mee gaan met Christa omdat zoals ik ook al eerder schreef zelf ook minder geld overhoud als we in Frankrijk kamperen, en die 25% kan ook ik makkelijk onderbouwen omdat het veel duurder is.
Maar daar heb ik het al veel vaker over gehad.
En in het verhaal van Harry kan ik me ook heel goed vinden.

Voor ons is het bewijs al jaren geleverd

Wilma V. 08.02.2008 17:14
@Nelleke: jij noemde L'Amfora, maar dat is ook meteen 1 van de duurste campings :(
Zelf hebben wij zowel op de duurdere als de goedkopere categorie campings gestaan. Het maakt nogal een verschil of je E40,- of E75,- per nacht moet betalen.

Lut 14.02.2008 14:58
Ik lees ook graag op dit forum omdat we jaren op vakantie geweest zijn naar spanje.We hebben het daar gezien en nu is onze voorkeur meer op Duitsland namelijk het zwarte woud gevallen,helemaal iets anders maar wij zijn wandelaars en hebben hondjes bij en dan is dit wel beter dan het zonnige spanje.Spijtig dat er nog geen forum en camping-duitsland.nl is.Er is zo weinig info te vinden over de campings in duitsland.Jammer

jan 14.02.2008 15:46
Ja Lut, ook wij gaan maar dan vooral in het voorjaar een weekje naar het zwarte woud(Bad Wildbad) wandelen, sauna thermaalbaden en lekker eten!
Je zult voor andere landen naar www.campingmening.nl moeten gaan. Daar is ook best wel veel te vinden.

Jan van I 04.03.2008 01:43
Ik las hier dat sommige mensen naar Spanje gaan omdat het goedkoper is dan bv in Frankrijk.
Enkele jaren geleden waren we in Sitges en inderdaad eten in een restaurantje is spotgoedkoop. Geldt ook voor Barcelona...
En in de binnenlanden was het nog goedkoper.
Heb geen idee van de prijzen in een supermarkt. Goedkoper of duurder dan Frankrijk?? Al sla je me dood!! Ja, ik weet dat bv drank en sigaretten veel goedkoper zijn maar da's ook alles.
Maar ik heb mijn hart verpand aan Frankrijk dus blijf ik daar nog wel enkele jaren naar toe gaan denk ik.
Ik heb nog wel een vraag: trekken jullie als Spanjegangers kriskras door Spanje of blijft iedereen hangen langs de kust boven boven Barcelona?
Toen wij in Sitges waren hebben we een auto gehuurd om de binnenlanden te verkennen. Honderden kilometers gereden! Prachtige stadjes en dorpen bezocht! Maar, vreemd, geen buitenlandse toerist gezien of gehoord...
Terug aan de kust hoorden we weer alle talen van Europa maar in het binnenland nada...



Begin Vorige Volgende Eind 1 2 

Pagina 1 van 2