Forum Onderwerp - Overnachtingscamping naar Spanje (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Paul 26.02.2008 17:16
Wij gaan aankomende zomer naar Spanje toe. Wij willen op zondagmorgen vertrekken en dan aan de eind van de middag overnachten op een overnachtingscamping nabij de route du soleil? Wij verwachten dat wij ongeveer 750km de eerste dag gaan rijden met onze eigen caravan. Dus wij zoeken een overnachtingscamping op ongeveer 750km vanuit Arnhem nabij de route du soleil, zodat wij de volgende morgen weer gelijk op de snelweg zitten richting Spanje.

Leo 26.02.2008 17:20
Al eens op "overnachten onderweg" in het linker menu geklikt ? (wel daarna onderaan op het Franse vlaggetje klikken)

Geplaatst door: Frank 26.02.2008 17:28
Wij overnachten altijd in Macon als wij richting Spanje gaan. Dit is een goede overnachtingscamping. Wij vertrekken ook altijd zondagmorgen (05.00) alleen vanuit Friesland en komen dan rond 17.00/17.30uur aan op de overnachtingscamping. Volgende morgen (maandagmorgen) vertrekken wij weer aardig vroeg (07.30) en komen dan eind van de middag (16.00)aan op de camping in Spanje. Deze 2 dagen zijn heel goed te reizen en camping Macon in Macon is een goede overnachtingscamping.

Geplaatst door: Linda 29.02.2008 12:07
Wij zijn afgelopen zomer naar Spanje geweest, wij hebben overnacht op campping le national 6 in Uchizy. Fijne overnachtingscamping. Wij kwamen daar op zondag rond 17.00uur aan, was nog voldoende plek.

wil 29.02.2008 13:34
Overnachten al jaren op de aires langs de weg, er zijn inmiddels in Frankrijk al diverse aires die alleen toegankelijk zijn voor vakantie verkeer, het zijn echt net campings langs de snelweg.
Beveiligd, eet en drink gelegenheden,stroomvoorzieningen voor de caravans, schoon/vuil water punten, er word wat dat betreft door de fransen veel gedaan langs de snelwegen voor de veilgheid van de kampeerders ( en dat allemaar gratis) even voorbij Lion is er zelfs vorig jaar een heropend waarbij je denk dat je op een sterrencamping komt aanrijden.
Speeltuin aangelegd voor de kids, een sanitair gebouw met toilet/douche ruimte gemaakt waar menig camping nog een voorbeeld aan kan nemen, eigen plaatsen voor caravans met auto's, dus de overnachtingcampings die wij altijd toch al negeerde worden op deze manier helemaal niet meer interessant voor de kampeerders die onderweg zijn, maar zoals bij alles, eerst moeten de negatieve dingen uit het verleden zoals inbraken etc etc uit de volksmond verdwijnen, er worden tenslotte meer inbraken en insluipingen op de campings zelf gepleegd dan langs de snelwegen hier gebeurd er naar genoeg niets meer. En pas wanneer dit eindelijk ingeburgerd is, dan pas zullen er meer mensen op de aires overnachten.

Geplaatst door: Paul 29.02.2008 17:57
Hallo Wil,
Op een aire overnachten kan inderdaad een goede optie zijn. Wij zullen toch denk ik in eerste instantie gaan voor een overnachtingscamping. Maar waar precies is deze aire? Heeft u er meerderen? Want wij weten niet precies hoe ver wij komen de eerste dag. Wij zullen net voor Lyon waarschijnlijk overnachten. En heeft u misschien enkele foto's hoe het eruit ziet?
mvg

ivonne 01.03.2008 18:24
Dat lijkt mij ook wel wat Wil, maar kun je daar ook je tentje (geen haringen) opzetten?

wil 02.03.2008 17:25
in 2003,2004,2005 hebben wij op een bewaakte aire gestaan tussen Lyon en Orange, was al bewaakt en speciaal voor caravans in gericht.
Hier sliepen letterlijk de mensen met of zonder tent op het gras, sommige leuk op de banken, in de auto's half uit het raam met je benen, echt leuk en gemoedelijk, allemaal een praatje maken met elkaar, wij gingen gezellig kaarten, hapje drankje erbij en met ons vele.
Kwamen we in 2006 hier weer aanrijden, was alles afgesloten, en waren ze aan het slopen.
Jammer dachten wij daar gaat onze vertrouwde stek.
In 2007 was hier echt het mooiste van het mooiste voor terug gekomen, zoals ik al schreef, en ongeveer 100 km verder op waren ze ook volop bezig een zelfde soort aire te bouwen, deze was nog niet klaar, maar ging er naar genoeg ook het zelfde uitzien. Ik zal binnenkort als ik wat meer tijd heb eens opzoeken waar ze precies liggen. Mischien dat sommige mensen hier het herkennen en mij alvast voor zijn.
Echt ik hoop dat de fransosen hun belofte waarmaken en nog meer dit soort dingen voor de kampeerders maken.

Geplaatst door: Paul 02.03.2008 18:06
Dankje Wil. Voor mij hoeft dat allemaal niet hoor om gelijk met mensen drankje te drinken;).
Maar weet u toevallig ook of er voor Lyon zulke mooie parkeerplaatsen zijn met eventueel ook stroom. Op gewone parkeerplaatsen overnachten zie ik nog niet helemaal zitten met 2 kleine kinderen erbij. Overnachtingscampings die goed zijn zijn ook nog steeds van harte welkom.

wil 04.03.2008 10:10
@Paul.......

Ik schreef hapje en drankje, maar dan bedoel ik dus niet met andere , maar met vrouw en kids. En even een praatje maken wanneer je uitstap en de benen strek kan geen kwaad toch??

Ik heb mischien een goede/gouden tip voor mensen die bang zijn onder weg bij het slapen in de caravan en onrustig slapen omdat ze steeds denken iets te horen en dat er mensen proberen de deur te forceren om binnen te komen.

In de handel zijn voor slechts enige tientalle euro's, de zogeheten parkeersensoren te koop.
deze plaats je t.h.v. je caravan onder de deur , sluit deze netjes aan op je 12 volt v.d. caravan, mocht je geen continu stroom aftappen van je auto dan sluit je ze aan op een batterij voorziening, en schakel je de stroom aan wanneer je gaat slapen, de sensoren staan moet je dusdanig richten/plaatsen dat wanneer iemand zijn of haar voeten voor de deur heeft staan dat de pieper van de sensoren afgaan. De persoon die voor de deur staat, kiest het hazenpad, en jij word gewekt in de caravan.

Een kleine investering, een half uurtje werk, en een veilig gevoel.

Dus voor slapen met kleine kids is dit mischien een optie.
En ik weet niet waar deze plaatsen voor Lyon zijn, maar ik heb vernomen dat ze er wel zijn ( vorig jaar gehoord tijdens overnachting op de aire).