Forum Onderwerp - Handige tip voor veilig slapen onderweg. (Gesloten voor reacties)

wil 04.03.2008 10:11
Ik heb mischien een goede/gouden tip voor mensen die bang zijn onder weg bij het slapen in de caravan en onrustig slapen omdat ze steeds denken iets te horen en dat er mensen proberen de deur te forceren om binnen te komen.

In de handel zijn voor slechts enige tientalle euro's, de zogeheten parkeersensoren te koop.
deze plaats je t.h.v. je caravan onder de deur , sluit deze netjes aan op je 12 volt v.d. caravan, mocht je geen continu stroom aftappen van je auto dan sluit je ze aan op een batterij voorziening, en schakel je de stroom aan wanneer je gaat slapen, de sensoren staan moet je dusdanig richten/plaatsen dat wanneer iemand zijn of haar voeten voor de deur heeft staan dat de pieper van de sensoren afgaan. De persoon die voor de deur staat, kiest het hazenpad, en jij word gewekt in de caravan.

Een kleine investering, een half uurtje werk, en een veilig gevoel.

Geplaatst door: Henrick 04.03.2008 11:59
Vorig jaar hebben wij ook deze sensoren laten plaatsen onder de deur dus schuin eronder eigenlijk meer in de bodem.
's nachts ging de pieper af, en ik keek uit het raam en zag nog net twee mannen hard weg lopen.
Oké het was op een verlaten parkeerplaats in Frankrijk dus ik vroeg er zelf om want ik weet dat de grote parkeerplaatsen beveiligd zijn en dat je daar met tientallen caravans en campers staan, maar toch de effectiviteit van deze investering (nog geen € 65,- incl montage) was zeker de moeite waard voor ons.
En nu vind ik dit zo leuk om te lezen dat andere mensen ook dit idee uitvoeren. Terwijl ik dacht dat ik één van de weinige zou zijn die op dit idee zou komen.

jan 04.03.2008 16:49
Goede tip Wil! Heb je ze zelf ook verkocht?