Forum Onderwerp - strand (Gesloten voor reacties)

wagemakers 07.03.2008 19:32
ik kreeg bericht van camping bella terra in blanes en daar stonden foto`s op van het strand weet iemand of het strand opnieuw is opgespoten of is dit maar nep

wi 09.03.2008 22:44
Had jou onderwerp niet gelezen, en zet er kwakkeloos het zelfde onderwerp neer.

De foto's staan ook op de site, en ik mag er vanuit gaan dat het geen nep is, gelet op het feit dat de stranden er in het verleden ook zo uit zagen.

we zullen van de zomer zelf wel zien

wil 30.04.2008 21:44
Als ik op de site van Bella-Terra kijk, en ook van andere sites van campings in Blanes zie ik dat er weer een mooi strand is, alleen hoorde ik pas geleden dat het strand weer helemaal weggeslagen is door de storm, is dit juist of is dit gewoon een fabeltje?
Dus gewoon weer de bekende verhalen van mensen die het leuk vinden om bepaalde plaatsen te kleineren, omdat zij/hij het daar niet leuk vond.

Wie weet hoe het nu is daar met het strand ????

wil 30.04.2008 21:44
Als ik op de site van Bella-Terra kijk, en ook van andere sites van campings in Blanes zie ik dat er weer een mooi strand is, alleen hoorde ik pas geleden dat het strand weer helemaal weggeslagen is door de storm, is dit juist of is dit gewoon een fabeltje?
Dus gewoon weer de bekende verhalen van mensen die het leuk vinden om bepaalde plaatsen te kleineren, omdat zij/hij het daar niet leuk vond.

Wie weet hoe het nu is daar met het strand ????

wil 30.04.2008 21:44
Als ik op de site van Bella-Terra kijk, en ook van andere sites van campings in Blanes zie ik dat er weer een mooi strand is, alleen hoorde ik pas geleden dat het strand weer helemaal weggeslagen is door de storm, is dit juist of is dit gewoon een fabeltje?
Dus gewoon weer de bekende verhalen van mensen die het leuk vinden om bepaalde plaatsen te kleineren, omdat zij/hij het daar niet leuk vond.

Wie weet hoe het nu is daar met het strand ????

Geplaatst door: willem 01.05.2008 11:49
wij zijn vorig jaar in blanes geweest, onze indruk was dat het strand iedere week opgespoten werd.

wil 01.05.2008 20:51
@willem........

Zijn vorig jaar ook 3 weken geweest, maar in die 3 weken heb ik geen enkel verschil gezien.

Zeker de foto's van de verschillende campingsites zien er goed uit, maar klopt het nu van die storm dit jaar. (ga zoiezo wel of geen strand)

cremers 04.05.2008 10:57
De storm is er zeker geweest.
Kijk maar eens bij: www.youtube.com


wil 05.05.2008 10:53
Ik heb ff op youtube gekeken, en daar kun je zien dat het een filmpje is van 2007, inmiddels is er mij bericht dat het strand er groter breder en mooier bij ligt dan dat het er ooit bijgelegen heeft.
Weinig tot geen kiezels of grind maar bijna alleen strand zand zoals het in het noordelijke gedeelte van de costa-brava allemaal het geval is.

dick 06.05.2008 23:21
Kennissen van ons met een huis in Palamos vertelden; vrijwel elke winter zijn er stevige stormen die stukken strand wegspoelen of vervuilen met boomstronken etc. Kort na elke storm worden de stranden schoongemaakt en waarnodig opgespoten. Momenteel worden allerlei strandjes rond Palamos etc weer opgespoten en mooi gemaakt. Ruim voor het grote toeristenseizoen zijn alle stranden weer pico bello in orde.
Dat is anders dan nederland waar strandverbreding alleen wordt gedaan uit veiligheidsmotieven en niet voor commercieel gewin.