Forum Onderwerp - GEBOEKT l'amfora (Gesloten voor reacties)

chantal S 12.03.2008 10:00
Yes, we gaan. Na een aantal jaren Frankrijk toch nu naar Spanje. Veel jeugdsentiment. Hebben er erg veel zin in en gaan met 2 volw. en 2 kinderen 7 en 10. We gaan naar amfora. Wie gaat er ook en wanneer?
Wij van 7-7 t/m 24-7.

Hebben er zin in, rijden met sleurhut, route du soleil en lang Lyon. (Bevalt prima)
doe er 2 overnachtingen bij voor onderweg.

Groetjes

tommie 12.03.2008 11:52
uiteindelijk ga je gewoon weer naar spanje.
wij gaan al jaren naar spanje meestal een andere grote camping dit jaar voor de tweede keer naar international calonge playa de aro erg leuk.
Kinderen 1 nog wil wel lekker gaan stappen dus moet je wel naar een grote plaats maar das niet erg vind zelf ook erg leuk.
veel plezier en goed weer .

Geplaatst door: kes 12.03.2008 16:22
Leuk naar Spanje toe.

Maar waarom dan deze onpersoonlijke camping, had er één gekozen dan in bijvoorbeeld Playa D'aro, Lorret D'mar, Blanes of Salou.

Meer te doen in de omgeving o.a. voor de kids.
L'amfora is één van de duurste campings van Spanje.
Ongezellig met haagjes van de buren gescheiden, zonde dat je dan naar deze camping gaat. Er zijn er zoveel meer, maar oké je volgt gewoon de gehele meute, want je hoort van L'amfora en denk dat is het, sorry had iets anders gekozen.

Ik ben geen anti L'amfora, nee absoluut niet heeft daar ook geen negatieve ervaring mee dat ik daar niet meer heen zou willen, maar de sfeer van Spanje proeven is gelijk weg. En dat is zo zonde van je vakantie jeugdsentiment

tommie 12.03.2008 18:11
Het is wat een ieder wilt toch, het is daar best een prettige streek voor leuke uitstapjes en zeker een lekker strand dus echt ik vind geen verkeerde keus.
Trouwens heel goed 2 overnachtingen lekker rustig aan en nog een tip op zondag vertrekken bij macon naar een camping en wat wij doen is nog in Le Boulou overnachten en s'morgens laat weg ik weet het klinkt belachelijk want waarom niet gewoon doorrijden nou daarom niet

Geplaatst door: C 12.03.2008 23:11
Er is genoeg te doen voor kinderen van 7 en 10 jaar. Nog een tip: vlakbij zit een bodega waar je heerlijke tapaz (ook patatjes) kunt eten. Aan de ene kant is het restaurant van het gebouw, aan de achterkant terras met de Tapaz etc. Na 18.00 uur zit het bomvol, dus op tijd gaan als je kinderen honger hebben.
Je kunt bij de Bodega ook heerlijke wijn (proeven) kopen in vaatjes.

wil 13.03.2008 12:12
Zijn 2 jaar geleden ook bij deze camping wezen kijken omdat kennisen vertelde dat deze best leuk was.
Wij vonden het in één woord een grote K*T camping, allemaal tussen de heggen verscholen, chaotische camping, niet erg verzorgd hele onpersoonlijke camping vonden wij.
En we hebben 'n goed bekeken dwz niet alleen d'r op en d'r af gelopen, nee zijn anderhalf uur rond wezen lopen en echt alles bekeken maar een echt pluspunt konden wij niet vinden.
En ook voor de omgeving zit je daar niet echt op een toplokatie.
Het is behalve het dorp zelf ( St Perre Pescador )een afgelegen bedoeling.
Sorry wij zouden ook nooit daar gaan staan, terwijl we niet eens houden van de drukke steden om daar wel te zijn, nee het is echt "in the middle of no where" alleen drukte door de vele camping daar.
Wil je naar iets toe om bijvoorbeeld even te winkelen o.i.d. moet je altijd lange reizen maken. Empurio-Brava dichtsbijzijnde altijd nog 15 km, Rosas 25 KM, Figures 20 KM, Girona 50 Km, dus echt niet dicht bij de bewoonde wereld, maatr oké ieder zo zijn eigen mening, maar onze camping zou het nooit worden, en zeker gelet op de prijzen van deze camping deze steek met kop en schouders boven de rest van de campings uit in die streek daar. (CostaBrava)
Een aanrader zeker niet van ons uit, maar ach ja gelukkig zijn niet alle mensen het zelfde.

brit 13.03.2008 13:59
Wat kunnen smaken toch verschillen.Gelukkig vindt niet iedereen hetzelfde leuk.Wij gaan aankomende zomer na een aantal jaren Frankrijk ook naar deze camping .Kenissen die dit hoorden vertelden ons dat dit een van de mooiste campings in deze streek is en dat we een goede keus gemaakt hadden. Ach we zullen het wel ondervinden in Juli.

hans 13.03.2008 16:25
Lamfora ???

Nee bedankt hebben hier gestaan, en je voelt je net een legbatterij kip, ruimte is er niet, sta je naar achteren dan word je vanzelf een broedkip van de schaduw loze plaatsen puff puff, en een scharrel kip op het strand die door het gezandstraal van de zee graag een diepvries kip wil worden.
We zijn op tientalle campings geweest en als er één met grote stip op de aller-aller-alerlaatste plaats staat is het wel Lamfora.
Lees de meningen over deze camping ook maar eens door, en probeer jezelf eens te verplaatsen / verbeelden in wat men schrijft
En dan nog naar Lamfora ???
Bezint eer gij begint.

tommie 13.03.2008 21:59
Hans en Wil naar welke top campings gaan jullie eigenlijk ben wel zeer benieuwd.
Hopende dat je dat met ons ontwetende wilt delen.

Geplaatst door: Donny 13.03.2008 22:55
Wij zijn afgelopen zomer naar camping l amfora geweest. Het is een leuke camping. Alleen de plaatsen hebben weinig/geen schaduw! Verder hebben onze 2 zonen van 12 en 15 jaar prima vermaakt. Er waren bijna alleenmaar nederlanders. In omgeving ook leuke dingen te doen. Wij hebben ons er wel vermaakt! Komen hier misschien nog weleens terug!

Christien 14.03.2008 10:01
De meningen zijn dus erg verdeeld over deze camping en ik moet me aansluiten bij de minder enthouisaste gasten.
Wij hebben een aantal keren in Spanje gestaan op Laguna in Castello DÉ.
Daar verschillende verhalen gehoord over deze camping, en hebben in 2005 daar een blik geworpen, mijn man was niet echt onder de indruk hiervan maar desondanks in 2006 hier heen gegaan.
Het was de bedoeling 3 weken hier te blijven maar na 1 week hadden we het hier al gezien, nog geprobeerd de 2e week vol temaken maar zijn vertrokken. Te massaal, geen frisse camping, zwembad te klein en echt opgesloten gevoel. Natuurlijk niet alleen negativiteit, nee absoluut niet maar inderdaad je zit ver van de bewoonde wereld af, je heb de directe omgeving binnen 2 dagen van haver tot gort gezien
En wat je betaald daar voor 3 weken kamperen is schandalig veel vergeleken de meeste campings in Spanje die bovendien meer luxe en uitstraling hebben dan deze camping.
Ook voor ons geld ééns maar nooit meer.
Niemand zou ons meer kunnen overtuigen dat dit zo'n geweldige camping is.

pojo 14.03.2008 19:14
Geen mooie camping ? Geen schaduw ? Hadden een plaats van 180 m² met schaduw en ook prive sanitair,welke campings kunnen dit allemaal aanbieden met de nodige infrasstuctuur van zwembaden en restaurants. Je weet ook dat je daarvoor de prijs moet betalen maar als je op verlof gaat dan weet je dat. Voor mij is dit een topper maar zoals je zegt ieder zijn mening
mvg pojo

Ellen 14.03.2008 22:02
Tis ook net hoe jezelf er in staat,omgeving binnen 2 dagen gezien?In een straal van 10 min rijden ofzo,maar als je laat zeggen max uur uitrekt om omgeving te berijden dan is er zoveel leuks,moois te ontdekken.

Christien 15.03.2008 11:45
Ja inderdaad binnen 2 dagen de omgeving gezien, wij trekken ieder jaar binnen Spanje er gemiddeld 1000 km op uit, dus vanaf Rosas tot Barcelona bezoeken we echt van alles, maar St Perr P ligt gewoon niet op loopafstand van bijvoorbeeld leuke uitgaansgelegenheden.
Hebben dus een aantal jaren op Laguna gestaan, Loop afstand Empurio, 5 minuten met auto naar Rosas, Playa D'Aro geweest, alles onder hand bereik, Eveneens rondom Lorret D'Mar, Blanes geweest alles in de omgeving.
Salou Geweest, ook alles in directe omgeving, en je moet eerlijk zijn dat St P-P niets voorsteld.
Hebben zeker één pluspunt t.o.v. andere namelijk het heeft wel één van de enigste op de Costa waar een winkel voor kampeersspullen zit.

Stokken, haringen, slangen etc etc allemaal daar te verkrijgen en dat is zeker een plus voor St P-P.

Gelukkig zijn de meningen verdeeld, maar je leest toch zelf ook dat er best veel mensen zijn die hier niet gauw of graag terug komen, en ik ken er ook persoonlijk die niet meer terug gaan.

Ik zeg vaak tegen mensen als ze heel enthouisast zijn over een camping waar ze nog niet/nooit geweest zijn maar gaan van horen zeggen.
Ga erheen verwacht niet heel veel van de camping, en als je er ben en het is ook Super kan het alleen maar meevallen.

Christa 12.04.2008 12:06
Ook wij lieten ons meeslepen in de positieve uitlatingen over deze camping en dachten nog Oh Jah er zijn altijd wel mensen die wat te zeuren hebben we zien het wel.

Gelukkig zijn we niet met grote verwachtingen hierheen gegaan, en inderdaad dat was maar gelukkig ook, namelijk wij vonden het tot nu toe één van de minste camping van de Costa, en we hebben er al tientalle gehad. Erg druk en massaal, schoon en frisheid was niet de boventoon op deze camping, er werd wel schoongemaakt zo nu en dan, maar dan met de Franse slag (als het maar voor het oog schoon is) erg ongezellige plaatsen verstop achter schuttingen van hoge struiken dus contact met de buren was er niet echt. Zwembad veel te klein en op het strand was een windscherm (zicht op zee) niet overbodig anders werd je gewoon gezandstraalt. Ook het stadje zelf stel niet veel voor een handje toeristische winkeltjes en voor fatsoenlijke goedbetaalbare boodschappen moet je naar Empurio Brava rijden. Een behoorlijk afgelegen bedoeling daar.
Voor ons staat deze camping Stip op de onderste plaats. We zullen hier echt nooit meer terug gaan dat is één ding wat zeker is.
Mede door de duurste camping ooit in Spanje.

Geplaatst door: monique 13.04.2008 13:35
nou Chantal , je vroeg wie er ook gaan maar je krijgt eigenlijk de meeste antwoorden van mensen die niet willen , daar heb je niks aan natuurlijk.
ik hoop dat het je vakantievoorpret niet bedorven heeft en ach het kan nu alleen nog maar meevallen toch.

willem 14.04.2008 11:34
Ja oké monigue daar heb je gelijk in, maar ben je er zelf weleens geweest op die camping ?.
Nou ik wel dus en nou kan ik natuurlijk ook mijn hele verhaal kwijt over waarom ook wij daar nooit meer terug gaan, maar dat zou voor 80 tot 90% overeenkomen met wat de andere al schreven en de rest aanvulling die eigenlijk ook niet zo best zijn.
Laten we eerlijk zijn, iedere camping heeft zo zijn eigen plus en minpunten. Vaste gasten die dit lezen kunnen soms gelaten reageren en denken ach dit is niet zo, of het val wel mee je bent tenslotte op vakantie, terwijl andere vaste gasten helemaal uit hun dak van woede gaan. Veronderstel je gaat hier al 5 jaar achter elkaar heen, en jij vind het een leuke camping "De hele wereld mag dit van jou weten want het is fantastisch daar" en er worden alleen maar negatieve dingen geschreven kan jij als vaste gast daar je eigen behoorlijk in je hemd gezet voelen. Dus ik kan de tegen aanval van de gasten die daar komen best wel begrijpen, maar je moet eerlijk zijn dat er meer negatieve dingen over deze camping geplaatst worden dan positieve, en dan niet alleen in dit onderwerp, maar L'amfora is best vaak besproken geweest in al die tijd en de negative berichten dus de onvrede over deze camping wint het wel, en opvallend veel de zelfde soort ervaringen van de mensen.
Ongezellig/niet schoon/opgesloten gevoel/ geen schaduwplekken/afgelegen/ onpersoonlijk/ VEEL TE DUUR BIJNA DE DUURSTE VAN DE COSTA-BRAVA.
Dat zegt toch best wat vind je ook niet.

Maar oké een ieder moet er van maken wat ze zelf doen of vinden.

Geplaatst door: monique 14.04.2008 12:06
willem , ik ben inderdaad eens op deze camping wezen kijken en dat was voor ons al voldoende om deze camping niet te gaan boeken, ik ben het ook wel eens met een deel van de kritiek maar wat ik gewoon jammer vind is dat de vraag was wie er gaat naar deze camping ?en Chantal niet om meningen over de camping vroeg , omdat ze schreef er erg veel zin in te hebben vond ik het sneu om zo iemand zijn voorpret te bederven.
om je mening te geven kun je dat toch doen bij de meningen en hoef je toch niet ongevraagd je negatieve mening te geven zonder dat erom gevraagd wordt.

Willem 14.04.2008 16:35
Monique, je heb gelijk, maar en ja ik zeg maar ik vind het ook niet verkeerd dat mensen hun mening hier schrijven, namelijk deze mensen (Chantal)schrijft na jaren Frankrijk nu naar Spanje Veel jeugdsentiment, en ze hebben er veel zin in. Heb ik ook ieder jaar weer ruim van te voren als we gaan vertrekken.
En mij kom het zo over van veel verwachtingen dus helemaal Toppie in L'Amfora. En deze berichten kunnen voor hun een aantal dingen betekenen.
Of ze gaan naar L'amfora en weten dat ze het e.e.a. kunnen verwachten maar door de meningen die ze gelezen hebben kan het achteraf alleen maar meevallen, ze wisten dat....
Of ze kiezen eieren voor hun geld en boeken ergens anders.
Ik zelf zou persoonlijk voor dit laatste gaan, maar oké wie ben ik !!!!!

En dat erop hun vraag wie gaat er nog meer heen, en ze krijgen het grootste deel advies en/of opmerkingen dat het daar niet zo florisant en lekker is dan het lijkt, zeg waarschijnlijk ook wel wat over het aantal forum bezoekers dat daar gaat kamperen.

Dus ik ben het best met je eens dat de antwoorden die er gegeven worden niet het antwoord is waar ze op zitten te wachten, maar de reactie's zeggen toch wel wat.
Je geeft desondanks zelf ook wel iets aan over deze camping.



Geplaatst door: monique 14.04.2008 20:58
tsja willem daar is ook wat voor te zeggen , een gewaarschuwd mens telt voor 2. mischien zou ik het toch ook wel vantevoren willen weten.

Begin Vorige Volgende Eind 1 2 3 

Pagina 1 van 3