Forum Onderwerp - GEBOEKT l'amfora (Gesloten voor reacties)

tomboy 14.04.2008 21:49
Het is erg moeilijk om een algemeen beeld te geven van een camping.
Bv. mijn schoonzus is werkelijk een Frankrijk fanaat persoonlijk zou ik er nog niet dood gevonden willen worden dus is er met elke camping die ik aan doe in mijn geleurde ogen bijvoorbaad al iets mis (onzin natuurlijk maar het zit nu eenmaal tussen de oren).
Als je bv. al jaren op een en de zelfde plaats komt dat ben je volgens mij niet meer objectief en zal de waar van jouw oordeel ook niet erg groot zijn.
Nu is dat natuurlijk ook zo in Spanje sommige van jullie schrijven dat er zijn geen schaduwrijke plekken maar misschien vindt de Chantal dit geen probleem (ik persoonlijk ook niet want dan kan ik net zo goed ik Nederland blijven haha.
Ik bedoel er maar mee te zeggen dat meneer A camping B het einde vindt en meneer C het de meest verschrikkelijke camping vindt die hij ooit heeft gezien.
Dus Chantal gewoon lekker naar L'amfora en volgens de recensies van de ANWB enz. is het toch echt geen misser.
En dat gel.l over een gewaarschuwd mens telt voor twee slaat natuurlijk ook helemaal nergens op het is geen achter gebleven gebied hoor waar ze nog met neusbotten en peniskokers lopen
Verder wens ik een ieder een prettige vakantie met veel mooi weer want dan heb ik het ook


Geplaatst door: mieke 15.04.2008 09:36
Nou Chantal, wij zijn een aantal jaren geleden op deze camping geweest en wij hebben het heerlijk gehad!!! Vorig jaar nog even op bezoek geweest daar en we vonden het nog steeds erg leuk! Dus niets van de meningen aantrekken die negatief zijn en gewoon zelf je mening vormen. Er zijn genoeg positieve meningen over deze camping. Hij is erg groot maar hij ligt heerlijk direct aan het strand. Wij gaan zeker nog een keer terug. (Ook met kinderen die toen net zo oud waren als die van jou nu). Heel veel plezier.

wil 16.04.2008 11:12
Ik heb al eerder mijn mening gegeven over deze camping, en die staat hierboven geschreven en daar blijf ik bij.
Toen wij dus 2 jaar geleden op een bij Empurio-Brava stonden kregen wij schuin tegenover mensen staan uit Nederland, die op verzoek van de kinderen voor het eerst naar Spanje gingen, zij hadden ook veel verwachtingen en hadden ook bij Lamfora geboekt, en zijn daar volgens hun zeggen na 2 dagen al vertrokken omdat ze van Spanje een andere verwachting hadden, en deze camping omschreven als een a-sociale camping die beter het predikaat ............(vul zelf maar in wat zij zeiden) verdiende. En dat terwijl het ook gewoon normale burgelijke mensen waren zonder sterallures of hoge verwachtingen. Zij hebben toen nog anderhalve week schuin tegenover ons gestaan en vertelde dat de camping waar ze nu opstonden tenminste een fatsoenlijke camping was, en in de gesprekken met mede camping gasten kwam Lamfora nou niet bepaald als een toppertje uit de bus.
Dus ook de hoge verwachtingen van deze mensen die voor het eerste naar Spanje gingen, werd door deze camping behoorlijk weggevaagd.
Daarom Chantal als jij dit leest, ik hoop dat je het er reuze naar je zin zal hebben, aan mij zou het niet liggen of jij het nu geweldig vind of niet. Maar wees wel bedachtzaam dat het met name door wat ik eerder hier las door vaste bezoekers enorm word opgehemeld alsof het de camping van Spanje zou zijn, terwijl er veel kritiek over deze camping is, zowel hier op dit forum als ook op de campings in Spanje zelf waar Lamfora door zijn omvangrijke grote vaak bezocht is door mensen.

Nogmaals ik wens je er een prettige vakantie toe, en ik hoop dat je na afloop hier een reactie kan schrijven dat jij niet bij de grote hoop hoort die het een K*T camping vinden, maar het leuk en fantastisch camping hebben gevonden.
En als dit ook zo is, dan hoop ik wel van harte dat je ook in de toekomst eens bezoek gaat brengen aan de vele andere grote en kleine camping die de Costa-Brava heeft, als vergelijking materiaal en niet vast gaat roesten op één en de zelfde camping.

chantal 18.04.2008 14:40
Lange tijd geleden stelde ik deze vraag op dit forum. Wij hebben al maanden voorpret als we weer op vakantie gaan. We boeken na veel wikken en wegen en vooral na veel lezen op forums een camping die in ONZE ogen redelijk goed uit de bus komt. De keuze die wij maken heeft veel te maken met wat er te doen is op de camping, liefst aan het strand en ruime plekken omdat we deze ruimte ook nodig hebben. Dat ik bij de buurman Fransje Bauer hoor stoor ik me niet zo aan. (Hou er totaal niet van maar ook hun hebben vakantie) Waar ik me wel aan erger is zuipende mensen die totaal geen rekening houden met anderen of met kinderen. Deze mensen komen op alle campings voor, dus niet alleen op deze campings.

Na lezen van meningen op dit forum en het lezen van de ANWB commentaren zien wij dat deze camping een 8,0 en 9,3 scoort.

Na het lezen van alle bovenstaande berichten vraag ik me af of deze mensen hun mening niet op dit forum bij de meningen geplaats hebben? En vraag ik me af hoe het kan dat deze camping toch zo hoog scoort.

Ik heb nog steeds enorm veel zin om richting Spanje te vertrekken en het is zo mooi als je een sleurhut hebt namelijk als het niet is wat WIJ verwachten gaat de caravan weer achter de wagen en zoeken we lekker iets anders.

Iedereen heel veel plezier op zijn/haar camping. Vooralsnog AMFORA.

Groetjes Chantal

wil 18.04.2008 15:29
@Chantal...

Natuurlijk moet je niet alleen op de negativiteiten letten, er gaan ook zoveel mensen heen die deze camping geweldig vinden, gelukkig is dat bij iedere camping zo.
En je moet het zelf ook maken de gezelligheid, het plezier en het contact.
Maar ik blijf desondanks kritisch over deze camping de comentaren van de verschillende mensen komen toch wel in één en dezelfde lijn.
Het zal alleen jammer zijn dat wanneer je erheen gaat en de commentaren niet gehoord zou hebben en het blijkt achteraf tegen te vallen en je zou dan achteraf deze dingen horen, dan denk ik ook dat jullie bij jullie zelf denken waarom horen we dit nu pas.
Ik zal zelf als ik jullie was gewoon gaan, het beste er maar van hopen, en mocht het toch naar tevredenheid zijn (wie ben ik om over jullie te oordelen)dan hoop ik dat een fantastische vakantie hebben gehad.

En achteraf niet met de gevreesde commentaren op vakantie gegaan zijn.

Veel vakantie plezier gewenst, en als je in Spanje ben neem dan gerust even de tijd om in de omgeving te kijken, er zijn daar zoveel campings die zeker de moeite waard zijn te bezoeken voor de andere jaren.

Marian 21.04.2008 09:06
Wij zijn vorig jaar hier geweest, en vonden het in één woord geweldig hoor, en ik vond de prijs ook reuze meevallen, met wat we in Frankrijk gewend waren. Ook vond ik het er heel erg netjes. En die wind, nou wees blij dat ie er staat, anders brandt je weg. We waren dit jaar te laat met boeken, anders waren we er dit jaar weer heen gegaan. Nu een paar campings verderop. Maar wel hetzelfde lekkere strand, waar je heerlijk lang kan wandelen.
Ik zou zeggen, voor iedereen die heengaat. Heel veel plezier en genieten van het lekkere weer daar.

Gr.Marian

Isabelle 21.06.2008 12:30
Nou, zo alles gelezen te hebben..... wij gaan nl ook naar L'amfora, en wel vanaf 6 juli. Het was niet onze eerste keuze, maar andere campings zaten al vol. Las Dunas, daar gaat hier de halve woonplaats naartoe, dus gekozen voor L'amfora... Blijkt dit een van de duurste campings te zijn... We hebben zin in onze vakantie, en mocht het daar uiteindelijk toch niet bevallen, pakken we gewoon ons spulletje op en gaan we verder kijken.... We verheugen ons er toch op, en ook de kinderen van 7 en 9...

Geplaatst door: anke de vries 21.06.2008 15:57
hoi mensjes,
wat een leuk forum
dit is so tha shizzle.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
love you
anke

Geplaatst door: Harry 21.06.2008 19:53
Wij gaan ook naar l 'amfora met eigen caravan en jawel wij vertrekken op zondag 6 juli en willen overnachten net boven Lyon en dan maandag 7 juli aankomen. Wij vertrekken dinsdag 22 juli weer naar Nederland.

brit 22.06.2008 12:49
Ook wij gaan naar Lämfora van 18 juli tot 9 augustus en we hebben er zin in !! Tegenover de vele negatieve reacties in dit stukje van het forum hebben wij van vrienden, kennissen en familie ander berichten gehoord en daar zat niet 1 negatieve bij dus je moet maar denken ieder heeft zijn eigen smaak !!

Peter 22.06.2008 20:32
Ik ben hier vorig jaar geweest met mijn gezin.
Gelukkig hebben we allemaal een eigen mening en een ander beeld van hoe we een camping en vakantie willen zien.
De een vindt het geweldig en de ander vindt het waardeloos.

Wij vonden deze camping echter grandioos,op welke camping worden de toileten gelijk na en bezoek schoongemaakt??
Schaduw??? op het oudere gedeelte genoeg,ja op het nieuwere terein npg niet maar een tarp doet wonderen.

De wind kan je caping niet aanrekenen.


Chantal 22.06.2008 20:39
In maart heb ik dit bericht geplaatst, blij dat we de camping voor 2008 hadden gevonden en geboekt. Nog 2 weeekjes en dan vertrekken wij ook naar de camping die vele reacties bij mensen teweeg brengt. Nog steeds vol goede moed vertrekken we hierheen. Voor de laatste reacties bij dit bericht, we komen elkaar vast tegen, ook wij vertrekken 7 juli en hopnen 9 juli aan te komen en blijven tot 28 juli op de camping. 2 kids 8 en 10 en eigen spulletje dus geen huur acc.

Wie weet tot ziens en als je ons herkend kom je maar een drankje halen. Bustner caravan met blauwe VW.
Tot ziens en voor iedereen een heerlijke vakantie

fleurtje 27.06.2008 22:21
Hai Chantal,

Vorig jaar op deze mooie camping geweest en in 2008 gaan we weer.
Lees dat er veel negatieve reacties zijn maar ik kan me daar niet in vinden.
Camping ligt lekker aan zee en wordt door het vriendelijke personeel perfect schoongehouden.
Wat wil je nog meer 24 uurs schoonmaak bezetting bij de toiletblokken PERFECT !
We zijn er dezelfde periode als dat jij op de camping bent.
Hopelijk net als in 2007 3 weken mooi weer ,)

chantal 28.06.2008 10:13
Hai Fleur,

Leuk wie weet komen we elkaar tegen, heb je ook kinderen?

Groetjes en goede reis volgende week.

Chantal

Isabelle 26.07.2008 14:41
Chantal : hele vakantie lopen uitkijken naar een Bustner en blauwe VW maar niet gevonden....
Wil graag van Chantal S en Chantal (en eigenlijk wel iedereen die hier geweest is) weten hoe ze het ervaren hebben.

Wij hadden plaats 3061, in het 'kalere' gedeelte, dichtbij een sanitairblok (wie zegt dat hier niet goed schoongemaakt wordt...!!), en vrij dicht bij het strand. Altijd heet water beschikbaar voor douche of afwas. Wel wat verder weg van zwembad en pleintje, maar na het 'lawaai' van de animatie, vonden wij dit helemaal niet erg. Ook het feit dat we nauwelijks bomen hadden wat geen ramp, want eerlijk gezegd, viel ons het weer en de wind wat tegen. Veel mensen hadden zelf een soort luifel gemaakt van zg. uienzakkendoek. Wij kenden het nog niet..
De camping is verzorgd, en recht toe recht aan, dus doet georganiseerd aan. Ruime plaatsen van 100m2.
De zwembaden waren druk maar niet te. Niet echt spectaculair en de kinderen misten wel een leuke glijbaan.
De afscheidingshagen tussen de plaatsen vonden wij persoonlijk wel een pre. Ik hoef niet te zien wat de buren eten of doen.
Ook een grote 'camping' winkel, meer een supermarkt met veel vers brood, eigen slager.
Tot zover positief.

Nu de wat mindere kanten:
De wind in die hoek (maar idd, dit hangt niet af van de camping)
Lawaai van de net buiten de camping gelegen disco, soms tot 02.30.....
Animatie laat regelmatig te wensen over, te onprofessioneel. Geluidsinstallatie moest zelfs een avond uit een stucadoorsbusje uit Almere komen (goede reclamestunt?) De minidisco is op zich leuk, ware het niet dat de liedjes niet erg origineel zijn, en de kinderen al van jaren geleden uit Italie en Turkije kennen. Ook de 'volwassen/avond' animatie was soms erg stuntelig. Gelukkig zitten wij ook 's avonds graag bij onze caravan gezellig te borrelen...
Alhoewel de oppervlakte van plaats ruim was, gaat onze voorkeur uit naar iets vierkantere plaatsen. Maarja, nou zeur ik wel heel erg....

Conclusie: wij gaan niet meer terug (doen we overigens toch al zelden) en vanwege het weer en de grootte van de camping gaan wij volgend jaar weer naar de Cote d' Azur...
En mensen: het kan altijd nog (veel) erger: Las Dunas......


chantal/chantal S 29.07.2008 23:41
Hallo allemaal,
Vandaag terug gekomen van camping Amfora. Best wel met gemixte gevoelens vertrokken, mede door alle hier bovenstaande meningen. We hebben een tussenstop gemaakt in zuid frankrijk om daar 2 nachten bij vrienden te slapen. Bij aankomst werden we gelijk blij verrast, de entree is top, ook werden we super vriendelijk door de receptie ontvangen en hadden we een plek bij het zwembad (het oude, dus schaduwrijke gedeelte - plek 004)Voordelen hiervan waren dat we super dicht bij alles zaten behalve het strand, minder was het lawaai, waar wij overigens geen last van hadden omdat het stipt om 00.00 uur stil was en onze kinderen er wel doorheen sliepen. De hagen tussen de plekken perfect, sanitair super schoon, kind vriendelijkheid super, winkel top, de wind geen last van gehad, geen stankoverlast en zo kan ik nog wel even door gaan. We hebben 3 heerlijke weken gehad. Tuurlijk wel wat mindere dingen maar deze zijn meer te danken aan mede campeerders dan aan de camping zelf. Ook wij gaan denk ik niet meer terug maar dat heeft meer te maken met dat we graag iedere jaar een andere camping willen bezoeken, maar wie weet.

Ook wij zijn nog bij andere campings wezen kijken, La balena en las dunas voor geen goud willen wij daarheen. Nautic almata wilde € 6 nogwat per persoon innen omdat we wilde komen kijken maar dit konden we terug krijgen als we binnen 1 uur weer van de camping af zouden zijn, dit vonden we zo onvriendelijk dus ook deze zal door ons niet bezocht worden, Cypsela wordt het ook niet. We gaan gewoon weer lekker kijken, meningen lezen en een voor ons geschikte camping uitzoeken.

Zo zie je maar dat iedereen toch een eigen mening heeft. Voor ons van Amfora een SUPER camping.

Chantal alias Chantal S.

Geplaatst door: Ineke 30.07.2008 12:53
Hallo Chantal!
Fijn dat je zon leuke vakantie hebt gehad! Wij willen volgend jaar voor het eerst naar Spanje toe. Zie ook onderstaande forumbericht. L'amfora leek ons ook een erg leuke camping, maar heb je daar genoeg schaduw? En is er een disco voor de jeugd, waar wij als ouders geen last van hebben. En de omgeving ook leuk?! Volgens sommige moet camping Las Dunas ook erg mooi zijn, waarom zou je daar niet willen staan?
Alvast bedankt
Ineke

chantal 01.08.2008 12:00
Hallo Ineke,

als je in het oude gedeelte staat heb je best veel schaduw, wij stonden voorin plekje 004, vlakbij het zwembad en de animatie. wij zelf zijn niet zo moeilijk dus hadden we niet echt last van het lawaai, om 24.00 uur is het stil. Er is een disco op de camping waar wij totaal geen last van gehad hebben. Er waren ontzettend veel jongeren die in hele groepen naar het strand/zwembad/disco gingen en ook dat vonden wij eigenlijk alleen maar gezellig. Het nieuwe gedeelte van de camping is vlakbij het strand daar zijn nagenoeg geen bomen en van de mensen die daar stonden kregen we gemengde antwoorden, de ene vond het niet erg want de wind kan daar lekker doorwaaien en dan koelt het sneller af een ander vond het wel erg. Er waren daar veel mensen die een luifel improviseerde met zwart doek, dit hielp goed.

Wat betreft Las Dunas, we zijn er herhaalde keren lang geweest, het is enorm enorm groot, je staat daar echt hutje mutje en wij vonden het daar zeker niet schaduwrijk. Er is een enorme druk bezochte disco op de camping. Wij vinden dit geen camping meer maar een fabriek die zoveel mogelijk mensen wil herbergen. Het zal ongetwijfeld goed geregeld zijn daar dat moet ook wel als het zo masaal is.

Als je meer wilt weten over de camping of foto's wil zien mail me maar.

Voor ons is amfora een goede keuze. (Dat je dan toevallig rare buren heb kan de camping niets aan doen)

Bagger camping, nou dan wil wel eens weten waar deze mensen hun vakantie doorbrengen!!

Groetjes Chantal

Geplaatst door: Ineke 01.08.2008 13:02
Er zijn altijd mensen die negatief zijn over een camping, maar de meningen van deze camping op verschillende sites zijn ook erg goed! Verder lijkt ons camping Las Dunas ook erg mooi en zijn de meningen ook erg positief. Ik ga wel liever voor een iets kleinere camping, zoals l'amfora!

Geplaatst door: Dunas 01.08.2008 19:19
Op Las Dunas hebben campingjongeren vrije toegang tot de geluidsdichte disco Fata (vanaf 16jr, wordt streng op gecontroleerd).
Buurcampingjongeren moeten 15 euro entree betalen.
Als je 2 pubers hebt, dan is dit wel 30 euro per keer.
Entree van Thema-avonden (1x per week) moet door iedereen betaald worden.
Wij hebben geen hutje-mutje gevoel gehad op Las Dunas, de plaatsen zijn 100m2, enkele zones zijn 80m2, scheelt volgens mij ook in prijs.
Wij zijn ook aan kustcampings geweest in Z-Frankrijk. Doe me dan maar Spanje, veel betere orde/rust-bewaking 's nachts en veel schoner sanitair.

Begin Vorige Volgende Eind 1 2 3 

Pagina 2 van 3