Forum Onderwerp - Prijsberekening verblijf camping (Gesloten voor reacties)

Nadine 22.03.2008 14:07
In de zomervakantie wil ik graag een rondreis door spanje maken met overnachtingen op een camping (eigen tent)
Nu ben ik al een paar camping sites gaan bezoeken maar ik geraak niet wijs uit de tarieven...
Welke kosten moet je bereken als je voor 2 personen 1 of 2 nachten met een eigen tent op een camping wilt verblijven?
Kan je best alles op voorhand reserveren of hebben campings een aantal plaatsen die doorreizigers kunnen gebruiken?

Alvast bedankt,
Nadine

PetraHM 25.03.2008 13:34
In Spanje hanteert men meestal geen prijs voor een plaats, maar een bedrag per persoon, per tent, per auto etc. Vaak zit daarbij nog niet de BTW van 7% in. Voor ons, gezin met 2 kinderen en 3 tenten liep het vorig jaar op een camping op tot bijna 42 euro voor een nacht! Voor jullie zal het dan 2 personen + 1 tent + 1 auto + evt electra zijn. Je zit dan al gauw rond de 25 euro.
Ik weet niet welke plekken je allemaal wilt bezoeken tijdens je reis. Een eenvoudige, kleine camping vind je 8km onder Bielsa: acampada San Marcial in Salinas de Sin. De camping is aangesloten bij de SVR, maar heeft toch een puur Spaanse eigenaar.
Ik denk dat je, zolang je niet naar de megacampings aan de playa gaat, of naar toeristensteden, je niet zult hoeven reserveren. Als je echt een stad wilt bezoeken voor een aantal dagen is het wellicht een idee om op geruime afstand ervan te gaan kamperen, en dan (evt per openbaar vervoer) naar de stad te reizen, waar je dan in een hotel overnacht. Mijn ouders doen dat ook vaak op die manier.