Forum Onderwerp - openbaar vervoer camping costa brava (Gesloten voor reacties)

Anita 26.03.2008 08:51
Wij reizen met de camper en dit jaar willen we ook graag naar de Costa Brava. Het liefst een leuke camping waar het niet nodig is om te bespreken en graag op 5 min. afstand van het openbaar vervoer en op loopafstand van strand en een leuk stadje. We willen graag Barcelona bezoeken. De camping hoeft niet aan veel voorwaarden van georganiseerd vermaakt te voldoen.
Omdat we nog nooit in Spanje zijn geweest vraag ik me af dit een redelijke vraag is, graag reacties.

Geplaatst door: gw 26.03.2008 17:59
Als je iets verder wilt reizen, raad ik je camping sitges in sitges aan

wilmaV 28.03.2008 17:48
Kijk eens naar Camping Palamos in Palamos.
Op loopafstand van het strand en het stadje. Vanuit de stad heb je goede busverbindingen naar elders. Bij de camping stoppen regelmatig bussen, zowel excursiebussen als lijndienstbussen/busjes naar oa. het strand.

Inge 09.04.2008 03:35
Ik zoek voor mei ook een camping op een korte reis afstand van Barcelona. Liefst met openbaar vervoer.

Inge 10.04.2008 10:30
Hoe ver is palamos van Barcelona?

We denken nu eerst naar Barcelona te gaan op een camping binnen een straal van 20km verwijdert en daarna nog een paar dagen naar camping La Siesta bij Paralfrugel. La Siesta was ik 40 jaar geleden voor het laatst, toen was ik 12 jaar oud. Ik zag op hun website dat het oude zwembad er nog steeds ligt, maar ze hebben ook nu nog een ander zwembad gebouwd. Wie kent in deze omgeving ook andere campings?

dick 10.04.2008 23:11
Kijk hier eens http://horarios.renfe.es/hir/index.jsp?page=hjhir130.jsp&O=79300&D=BARCE&AF=2006&MF=MM&DF=DD&SF=NaN&ID=i
Deze rijdt aan de noordkant van barcelona tot ongeveer girona.
Het gaat met de trein veel makkelijker dan met de auto. Het is zomers ontzettend druk op de wegen. Palamos is naar mijn idee te ver weg als je voornamelijk Barcelona wilt bezoeken. Voor de rest ben ik rond palamos goed bekend.