Forum Onderwerp - fuik aan het einde van de A75 naar Bezier (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Tineke 15.04.2008 19:31
Vorig jaar stonden we giga in de file bij het verlaten van de snelweg A75 vanaf Millau (2.3 baans) richting Bezier. Snelweg werd daar verlaten en vervolgens reden we daar in een fuik waar we behoorlijk wat tijd vast hebben gestaan. Je moet daar via een 2 baans weg weer op de autoroute komen (Peage) naar de grens Frankrijk/Spanje. Ik heb gehoord dat inmiddels deze weg aansluit op de snelweg? Is dat zo? Weet iemans een goede alternatieve route naar de grens zodat je deze fuik kan ontwijken?
We horen het graag.
Vriendelijke groet Tineke

Joke 15.04.2008 21:43
Ik heb gehoord dat alle werkzaamheden pas in het 1e kwartaal 2010 klaar zullen zijn.

Geplaatst door: Cindy 15.04.2008 22:01
Gewoon via route du soleil (luxemburg- dijon- Lyon- orange- richting spaanse grens) gaan, dit zorgt voor geen problemen en is de snelste route.

Geplaatst door: monique 17.04.2008 09:20
parijs- limoges-toulouse-spaanse grens ideale route lekker rustig en minder hoogteverschil dan via clermond ferrand

Geplaatst door: Barbara 17.04.2008 16:45
Dat werd ons ook een keer aangeraden om via toulouse- limoge te rijden, nooit meer! Eindeloos duurt deze route. Wel inderdaad minder hoogteverschillen, maar hoogteverschillen heb je ook minder op de route du soleil. Wij gaan dit jaar gewoon weer via route du soleil, blijft voor ons zeker de fijnste route naar Spanje/Zuid-Frankrijk

Margreet 18.04.2008 16:26
Misschien heb je net pech gehad die dag. Wij hebben de route A75 vorig jaar ook gereden, vrijdag begin augustus, maar wij hebben geen file gehad. De route via limoges-Toulouse ook al 2x gereden, maar wij vinden het ook een eindeloos saaie, lange weg. Vanuit het westen van nederland is de A75 het kortste (qua kilometers)richting Spanje, maar ik vind de route du soleil het leukste rijden.

Geplaatst door: Tineke 18.04.2008 20:36
Bedankt voor alle reakties..Iedereen heeft zo zijn voorkeur. Route de Soleil of A75. We houden het erop dat we op dat het toeval was die dag met file. We gaan deze vakantie weer over de A75 naar Spanje en hopen op een file vrije route.
Groetjes Tineke

Geplaatst door: Saskia 18.04.2008 20:39
Tineke, overal is weleens een keer file dus ik denk dat je gewoon pech had. Wij rijden vanuit het westen via de route du soleil naar Spanje, vinden wij het fijnste en snelste rijden! mvg