Forum Onderwerp - Vastgeroest op één camping De sleur zit erin. (Gesloten voor reacties)

Wil 16.04.2008 11:54
Wij gaan al jaren op vakantie, en hebben 3 jaar achter elkaar op één en dezelfde camping gestaan (laguna) en vonden het toen saai worden, vorig jaar naar Blanes geweest (Bella-Terra) en heel goed bevallen dus dit jaar weer voor de tweede keer hierheen. Dit terwijl wij in het verleden nog nooit de zelfde campings bezocht hadden. Laatst sprak ik iemand en die vertelde dat hij ook nog nooit dezelfde campings bezocht omdat het dan lijkt alsof je na aankomst gewoon weer het ritme van het vorig jaar op pakt en verder ging alsof je niet was weggeweest.
Dat gevoel hadden wij ook toen we op De Laguna stonden, en ik ben bang dat dit weer gaat gebeuren nu we voor de 2de keer achter elkaar naar dezelfde camping gaan.

Wie kent dit gevoel, het ene jaar opbreken naar huis gaan, en volgend jaar op dezelfde camping weer alles instaleren en verder gaan met de dagelijkse beslommeringen waar je het vorige jaar mee gestopt ben.

Ik hoor dan ook weleens mensen die bijvoorbeeld 20 jaar achter elkaar op dezelfde camping komen, mijn achter buurman gaat dit jaar ook voor de 3e keer achter elkaar naar dezelfde camping, terwijl zijn schoonouders dit jaar al voor het 9e jaar op dezelfde camping staan ( staan wel in de zelfde plaats als hun maar niet op dezelfde camping), begin de sleur er dan niet in te zitten ???????
Je weet tenslotte al hoe de omgeving eruit ziet toch??
Je ziet elk jaar dezelfde dingen op de camping !!!

We maken het ieder jaar zo gezellig mogelijk op de camping, dus daar ligt het niet aan, houden van gezelligheid ( buur contacten ) stukje muziek, leuke omgeving (markten) cultuur luieren etc etc dus geen saaie bedoelingen.
En toch na de ervaring van 3 x op dezelfde camping, enigszins bang dat de sleur dit jaar toe slaat om reden van hierboven omschreven.

Geplaatst door: Joyce 16.04.2008 19:20
Helemaal mee eens, we zijn in Serignan 5x naar dezelfde camping geweest, altijd prima naar ons zin gehad tot we weer naast dezelfde mensen stonden als het jaar daarvoor. Iets verderop stonden ook weer bekende gezichten..... Dat was voor ons genoeg. Het lijkt dan net of je thuis de straat inrijdt. Dit jaar gaan we voor de 3e keer naar Calella. Vooral omdat we het achterland nog niet goed gezien hebben en we willen Barcelona nog een keer zien want vorig jaar was 1 dag te kort. We gaan er alleen korter staan en gaan op de terugweg nog een week in Frankrijk staan. Zo hopen we de sleur te voorkomen. Zowel in Serignan als nu in Spanje bevalt de camping gewoon goed, schoon sanitair, vriendelijk personeel, dicht bij het strand. Als je dat zoekt dan kan je wel een dorp verder gaan staan maar dan doe je toch ook weer hetzelfde. Na Serignan zijn we 1x naar Marseillan plage geweest maar dat leek zoveel op Serignan dat je vakantie dan ook weer erg veel op die van het jaar daarvoor lijkt. Niets mis mee hoor als je van hetzelfde houdt, het is tenslotte vakantie maar in Serignan kende ik de weg in de Hyper U net zo goed als hier bij AH. Dat is toch wel ernstig te noemen.

Geplaatst door: monique 16.04.2008 22:31
zolang er nog genoeg dingen in de omgeving te zien zijn die nog niet zijn bezocht lijkt het me niet zo'n probleem eigenlijk en als een camping nou gewoon goed bevalt ga je daar gewoon weer naartoe, helaas zo'n camping zelf nog niet gevonden .

Geplaatst door: dickmail@quicknet.nl 17.04.2008 23:23
Mensen zijn gewoonte en kuddedieren en durven ook niet te kiezen. Dat is het beeld dat allerelei therapeuten/ politici hebben van mensen . En veelal niet ten onrechte. Doe gewoon wat je leuk vindt en kies voor jezelf (is dit het goede forum wel?). Als mensen 30 jaar op dezelfde camping prima vinden, goed; als ze om het jaar een andere camping nemen ook goed. Ik neem af en toe een andere vrouw, goed om mijn sleurgevoel te verdrijven. Maar ja helpt uiteindelijk ook niks.

PetraHM 18.04.2008 09:39
Als we al meerdere keren naar een bepaalde camping gaan, is dat niet zozeer vanwege de camping zelf, maar meer voor de activiteiten die we daar in de omgeving kunnen doen: wandelen, kanoën, klimmen. Onze favoriete plekken: de Río Noguera Pallaresa, Ordesa, en hopelijk binnenkort de Sierra de Guara. In Frankrijk: de bovenloop van de Allier, de Hautes-Alpes.

Geplaatst door: Sandra 18.04.2008 10:05
Ook ik herken het. Wij zijn jaren achter elkaar (5x!) naar dezelfde camping geweest, in Frankrijk. Het laatste jaar viel het toch allemaal een beetje tegen. De reis ernaar toe wordt saaier, of je nou andere overnachtingsplekjes zoekt of niet. Op de camping zelf kwamen we altijd wel een paar mensen tegen van de jaren daarvoor, lijkt alsof je een praatje met je buren maakt. De omgeving ken je nu ook wel, foto's namen we al bijna niet meer, want die leken toch op de foto's van een jaar daarvoor. Kortom wij werden steeds luier. En dan kom je weer thuis en heb je helemaal geen bevredigend gevoel van de vakantie. Toch jammer. Onze dochter van 7 wil dolgraag terug naar deze camping, maar ja, ze weet ook niet beter, heeft nog niets anders gezien en zij heeft het altijd reuze naar haar zin gehad. Maar wij hebben dit jaar toch besloten om niet naar dezelfde camping te gaan. Sterker nog, wij verruilen Frankrijk nu voor Spanje, wij gaan naar camping Laguna. En ik merk dat ik het allemaal wel weer spannender ga vinden, hoe is de camping, hoe zijn de staanplaatsen, hoe zijn de mensen, hoe is de omgeving enz. enz. En dit maakt de voorpret eigenlijk wel weer een beetje leuker. Misschien valt het wel gigantisch tegen, maar ja, dan hebben we wel weer iets om over te praten, toch?

Wil 18.04.2008 11:12
@Sandra...

Je vraagt hoe het op camping Laguna is.
Toen wij er in 2004 voor de eerste keer kwamen, hadden we een hele grote plek,Caravan incl voortent en luifel, losse tent, + auto erop en dan nog zou er een auto en tent bij kunnen, een Gigantische grote plek.
Was gezellig leuke buurtjes , één verrassing was groot, namelijk een inmiddels ex-werkneemster (maar toen nog wel een werkneemster) van ons stond op de zelfde camping terwijl wij niet wisten waar zij stond in Spanje. Leuk (privé)strand verzorgde camping en in dat eerste jaar daar wel wat v/d omgeving gezien maar in hoofdzaak op de Camping en op de boulevard van Empurio doorgebracht. één ding was zeker we zouden in 2005 hier weer heen gaan. In 2005 weer veel plezier daar gehad, er wat meer op uit getrokken In Figures geweest (2004 ook maar even heel snel), Girona geweest, Rosas geweest wat op andere campings in de regio wezen kijken.
Wel zagen we een hoop dingen al die we het jaar daarvoor gezien hadden net als bekende camping gasten inmiddels (ook werkneemster weer gezien)en jah ach we vonden het nog niet zo'n slechte camping dus in 2006 maar weer boeken ?? Eh jah en dan voor de 3e keer oprij naar dezelfde camping.
Kwamen op een plek te staan aan de buitenste rij van de camping ( niet hierom gevraagd) en dat was volgens vaste gasten zo'n beetje het mooiste wat je maar kon overkomen de buitenrand plaatsen zijn zelden vrij.

Nou iets erger dan dat kon in onze ogen niet, en gekgenoeg hadden we juist aan ons zelf beloofd er in 2006 iets mooi's van te maken daar.
Na 3 of 4 dagen begon de sleur er al in te zitten, we kende de omgeving (bijna)helemaal. Wisten op de boulevard precies alle winkels uit ons hoofd te zitten, zelfs de weekmarkt (en die is groot) zag er nog het zelfde uit als het jaar daarvoor. In Rosas wist ik precies waar ik mijn auto neer kon zetten en via welke steeg ik snel naar de winkels en vice-versa naar de auto kon. Dus dan heb je het gauw bekeken in een paar dagen.
Zijn lekker gaan toeren.van Barcelona tot Rosas in zo'n beetje iedere plaats wezen kijken dus een aantal dagen toeren om Spanje te bezichtigen voor de toekomstige kampeer jaren. Hebben inmidels al een paar leuke plaatsen en campings gezien waar we de komende jaren nog weleens een bezoekje aan brengen.
Maar nog even terug komen op camping Laguna.
In de meningen over deze camping heb ik al het e.e.a. geschreven.
Op zich zelf is het een ruim opgezette camping, in 2006 was het nieuwe zwembad geopend niet dat dit zo spectaculair is geworden maar zeker een (kleine)aanwinst. Wat wel een aanwinst was, is dat er meer waterpunten en lantaarnpalen zijn gekomen.
Als eerste keer naar Spanje gaan deze camping gekozen is, heb je zeker geen verkeerde camping gekozen. Je hoort het verkeer in de omgeving niet rijden omdat je vanaf de doorgaande weg eerst 3 km over een eigenweg moet rijden naar de camping toe. Op loop afstand naar Empurio toe. Mits de Muga (rivier) bedding droog is, anders even schoenen uit en door water heen lopen en ben je in Empurio-Brava. Wil je over de weg rijden dan moet je zo'n 5 á 6 km rijden om bij Empurio te komen en maak dan gebruik van de doorwateringsplaats over de Muga i.p.v. over de grote weg.
We zullen in de toekomst vast nog weleens naar deze camping gaan, maar voorlopig even naar andere campings.

Geplaatst door: Sandra 18.04.2008 23:55
@Wil: bedankt voor je reactie. Ik laat het allemaal maar op me afkomen. Jullie ook een hele fjne vakantie gewenst.

Geplaatst door: claudia 19.04.2008 12:40
Ook wij gaan voor de 2e keer naar Bella Terra. Gewoon om de simpele reden dat we nog lang niet alles gezien hebben.Dit jaar zijn we in Blanes tijdens het vuurwerkfestival. Zelfs 2 hele dagen in Barcelona vinden wij ( en onze jongens van 8 en 10 ) nog te weinig.
We willen nog naar Girona, Montserat,en.. en... Misschien moeten we nu wat meer kilometers afleggen om al dat moois te gaan zien maar de camping beviel ons goed. We kunnen ons nu ook al verheugen op dat ene tapa-tentje, die heerlijke ijssalon en andere bekende dingen. Op een onbekende camping moet ik zelf altijd even wennen. "Is dit het nou?!" Nu kan de vakantie meteen beginnen !! Na Frankrijk, Spanje willen we volgend jaar eigenlijk wel naar Italie. Combi cultuur en strand bevalt ons erg goed. Tips zijn nu al welkom !!

Geplaatst door: mar 23.04.2008 18:00
De ouders van mijn vriendin gingen al 14 jaar naar dezelfde plaats in Spanje toen ik voor het eerst met hen meeging. Ze waren alleen wel eens van camping verandert omdat de ene te duur werd. Toen vond ik dat ook maar raar.
Maar nu ik zelf ouder wordt (;-)) Denk ik ach...toen we voor de derde keer op vakantie naar Italie reden voelde het als een soort thuiskomen..
En je kunt het ook heel relaxed vinden: wel een andere omgeving als 49 weken van het jaar, voor de rest ken je het, weet je wat je kunt verwachten kun je heerlijk al die boeken lezen die je had willen lezen..en sightseeiing hoeft dan ook niet meer perse...kan ook heel relaxed werken. En als je denkt dat je alles hebt gezien, dan gooi je die toeristische boeken weg en ga je zelf op ontdekkingsreis. Mij lijkt het wel fijn: ga je gewoon naar barcelona om dat ene museum nog te zien, of dat ene deel van het museum wat je de eerste keer niet goed hebt gezien...

Geplaatst door: Rianne 19.05.2008 12:03
Wij hebben meestal vakantie in het voorjaar en het najaar. En als we niet gaan vliegen naar Azië, dan gaan we kamperen met de tent. We beginnen in Frankrijk en eindigen meestal, vanwege het weer, 100 km onder Barcelona. Ook dit jaar. Wij gaan haast nooit naar dezelfde camping terug, alleen die in Spanje blijft op ons lijstje. Waarom? Mooi, ruim, luxe? Nee, maar vanwege de ligging. We kunnen alles lopend doen: naar het strand, de boulevard links en rechts even lopen want we zitten midden in het plaatsje. Veel restaurantjes en terrasjes, ook te belopen. En wil m'n man eens een voetbalwedstrijd zien, gaan we dat ook eens bekijken onder het genot van een drankje (al zal Oranje dit jaar niet zo ver komen denk ik). Is ook wel gezellig met z'n allen te kijken en wij hoeven geen tv mee te zeulen.
Vorig jaar bijv. hebben we 3 campings in Frankrijk gehad, op heen- en terugreis, en die ene in Spanje. Dit jaar starten we ong. 50 km boven Nice/Cannes. We willen toch wel elke keer ook iets nieuws zien.

Isabelle 24.06.2008 22:17
Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Spanje.. vorig jaar hebben we voor een keer Frankrijk uitgeprobeerd (uiteindelijk goed bevallen) en daarvoor eigenlijk altijd Italie, maar dan wel verschillende gebieden. Daar 2x naar dezelfde camping geweest, met een tussenliggend jaar.
We gaan nu naar L'amfora, wat eerlijk gezegd niet onze eerste keuze was. Wij vinden het leuk om telkens een ander deel van een land te ontdekken, maar wellicht is er zoveel te zien, dat we er twee jaar ( 3weken zomer) voor nodig hebben. Kan me ergens wel voorstellen dat het voor kinderen best leuk is als je enkele jaren achter elkaar dezelfde camping vriendjes ziet.
Iedereen een hele plezierige vakantie gewenst, wij gaan 4 juli weg en rijden in 3 dagen naar Spanje. De eerste dag een klein stuk, totaan de Ardennen, en de zaterdag een groot gedeelte Frankrijk (hoop dat het niet veel te druk is die dag....) Zondag aankomst op de camping.