Forum Onderwerp - roca grossa (Gesloten voor reacties)

mariska appel 19.04.2008 13:47
wij gaan deze zomer voor het eerst naar spanje met 4 kinderen van 8 t/m 16 jaar, nu lazen we in de krant afgelopen week dat het nogal spannend kan worden met de stroomvoorzieningen in de Costa Brava, we hebben besproken in Callela Roca Grossa.
Wie heeft hier ervaringen mee gehad, het schijnt eerder voorgekomen te zijn , dat als het heel heet is dat het moeizaam is met de stroomvoorziening. We dachten zelf, misschien heeft de camping wel noodvoorzieningen voor dit probleem.maar ik lees heel weinig zo over camping Roca Grossa. Vandaar deze vraag voor het forum.

Geplaatst door: Tineke 20.04.2008 11:14
Heb ook die berichten gelezen. Geen idee hoe groot de consequenties kunnen zijn. Wij hebben geen ervaring op deze camping. Mogelijk dat er tijdens piekuren de stroomvoorziening laag gaat. Dan maar geen koelbox gebruiken. Mogelijk zou je rekening moeten houden met wat je in koopt qua voedingswaren?
Kaarsjes branden ipv elektrisch licht is ook wel wat. Kortom we zien het wel als we daar zijn.Als je perse elektrische voorzieningen nodig hebt bv om gezondheidsredenen zou ik me wel bedenken.
mvrgr. Tineke

Elise 28.04.2008 19:35
Wij zijn 2 jaar geleden op Rocca Grossa geweest. De electriciteitsvoorziening en warm water waren ook bij zeer warm weer geen probleem.
Leuke Tip: Met de trein (voor maar 4,95 euro pp) naar Barcelona. Je komt dan midden in het centrum aan. Het spoor loopt helemaal langs de kust. Je kunt vanaf de camping naar het station lopen.

wil 28.04.2008 22:11
Hebben nog nooit stroomvoorziening problemen gehad op de CostaBrava, wat niet is kan natuurlijk altijd nog komen, maar 2 jaar geleden had men het er ook over, en zodra de temperatuur boven de 40 graden zou gaan komen was het gebeurd zeiden ze.
Wij zaten toen bij Empurio-Brava, en daar was het toen 40 plus, volgens de tv toen (weersberichten) was het toen net over de pyreneën (baai Rosas) het warmste punt van Europa met 43 graden, en daar geen enkel stroomprobleem gehad.

Dus ik denk zelf dat het meer een overtrokken reactie is.