Forum Onderwerp - Wat kost een staanplaats voor 2 persoonstentje of 2x1pers tentje? (Gesloten voor reacties)

Nikki 19.04.2008 17:38
Samen met mijn dochter van 17 ga ik in juli 10 dagen met een 2 persoonstentje de campings in Spanje af. Het kan ook zijn dat we kiezen voor 2x een 1 persoons tentje.
Mijn vraag; weet iemand of je dan gelijk een complete staanplaats betaald of dat je allen betaald voor de personen en de tentjes (geen auto)
En is er een kans dat we nog een plaatsje kunnen krijgen in het hoogseizoen als we ad hoc binnenwandelen? We willen nl niet van tevoren boeken, maar gewoon avontuurlijk maar zien waar we terecht komen.
Als iemand hier ervaringen mee heeft dan hoor ik het graag.
thanx alvast

groetjes,
Nikki

PetraHM 19.04.2008 18:04
Zeker doen, zo op de bonnefooi. Als het niet bevalt, of het weer wordt minder, dan kun je weer vertrekken. Waar ga je heen?
Juli is in Spanje nog geen topdrukte. De Spanjaarden zelf gaan massaal in augustus.
De tarieven: je betaalt meestal per persoon, per tent, per auto etc. Meestal niet voor een plek. Vaak staat bij de prijzen apart vermeld dat er nog 7% BTW bij komt. Samen in een tent ben je zeker voordeliger uit.
Ik weet niet welke kant je op wilt. Ik ken in de Pyreneeën een paar aardige campings:
onder Bielsa, Salinas de Sin: acampada rural San Marcial. Dit is een SVR-camping, maar met een Spaanse eigenaar. Je kunt hier zonder SVR-lidmaatschap terecht. In juli ws wel veel Nederlanders en Vlamingen. (wij waren er begin aug.) Bij Bielsa bevindt zich de Valle de Pineta, onderdeel van het Parque Nacional de Ordesa y Monte Perdido, een schitterend wandelgebied. Hier betaalden wij met 2 volwassenen, 2 kinderen, 3 tenten, een auto en electra ruim 28 euro.
Iets meer naar het oosten: aan de Río Noguera Pallaresa: in Llavorsí camping Aiguas Bravas. Een stukje ten noorden hiervan, bij Espot, is het Parque Nacional de Sant Maurici. Deze camping is wel een stuk duurder: bijna 42 euro waren we hier kwijt.
Alvast een fijne vakantie gewenst, Petra

Nikki 19.04.2008 18:13
Hoi Petra,

Bedankt voor je reactie. We hebben de vlucht geboekt van 8 t/m 18 juli naar Barcelona en dan is het de bedoeling dat we richting de kust gaan en daar maar zien of er nog een leuke camping vrij is.
Mijn dochter vindt het helemaal te gek om juist niks te plannen en ik ook wel maar ben een beetje bang dat alles vol is en dat je de nacht ergens op een bankje kan doorbrengen haha! Tja en dan met een meissie van 17 (!)
Maar goed, ik lees op deze en andere forums dat er zelfs campings zijn waar je gedeeltes hebt die speciaal zijn voor mensen die zomaar langs komen dus dan moet het gaan lukken.
Wat denk je dat we kwijt zouden zijn voor 1 tentje en twee personen? Electra ed is niet nodig, volgens mij kunnen ze ons toch gewoon ergens tussen proppen?

Groetjes,
Nikki

Geplaatst door: monique 19.04.2008 19:00
nikki de meeste campings hebben wel afgebakende plaatsen en wordt je dus niet ergens tussengepropt, tenzij je zoekt naar een camping met vrije plaatsen maar helaas ken ik die niet aan de spaanse kust , mischien weet een ander forumganger dat.
m.i betaal je dus gewoon voor de plaats en 2 personen en maakt het niet uit wat je daarop zet, tent of caravan.

ivonne 20.04.2008 08:23
Zat campings waar je per tent betaalt, vooral die trekkerstentjes zijn goedkoper. Ga met 1 tent zou ik zeggen, scheelt veel in kosten.
Om er een paar te noemen: in estartit, el molino, estartit, volgens mij die camping bij de rotonde ook (ben naam ffkwijt) emporda ed. Hier rekent men voor zover ik weet per tent, en is een trekkers tent goedkoper.
Geen zorgen maken, hoogstens ter plekke bellen.
Persoonlijk zou ik vanaf vliegveld barcelona (el prat de Ll obregat) kiezen voor het zuiden, dan kun je met de trein snel ergens naar toe, scheelt veel reistijd, als je eerst door barcelona moet ben je (wat) meer tijd kwijt. Je hebt maar tien dagen. Bovendien is de kans op goed weer groter. (minder wind dan noorden costa brava, daar is het een enkele keer toch iets koeler)

Nikki 20.04.2008 17:47
Thanx, dat is inderdaad ook misschien wel een goed idee , om wat meer naar het zuiden te gaan. Qua wind zit je dan ook beter.
Heb jij ook enig idee wat ik dan zoal betaal voor 1 trekkerstentje? (dan weet ik even waar ik rekening mee moet houden)
Ik kom er op de campingsites niet zo uit want daar staan alleen de prijzen van de normale staanplaatsen op en dan de extra tentjes maar dat zal wel een ander tarief zijn ,,
Ik schrijf alle namen op van campings die ik doorkrijg.. Onwijs bedankt !

Groetjes,
Nikki

Geplaatst door: ® karla 20.04.2008 20:02
Het kamperen is Spanje is niet zo goedkoop als in Frankrijk. Je betaalt voor iedere tent en voor iedere persoon en voor de plaats,
Sitges is een leuk stadje onder Barcelona.
Bekijk de de site van de camping maar eens.
http://www.spanje-camping.nl/Meningen.asp?CampingID=190

ivonne 20.04.2008 20:25
Net gekeken bij emporda, een derde categorie camping, kost ruim 22 euro voor jou met dochter.
Campings in spanje zijn vrij prijzig, dat klopt. Eten vind ik iets goedkoper, maar dat zal voor jou (lopend) mogelijk niet gelden.

Je gaat 10 dagen, ik verwacht dat je toch echt wel een 250 euro kwijt bent, als het niet meer is.

Let bij camping keuze op het volgende: staanplaats tarief (is meestal vrij hoog, ook geldig voor klein tentje, soms heeft even bellen zin, kun je vragen of je voor een canadiensis (of hoe je dat ook maar uitspreekt) korting krijgt. Maar ik kan mij van onze reizen door spanje nagenoeg geen standplaats tarieven herinneren, meestal tarief per tent, per persoon, auto en electra. als een camping standplaats tarief aangeeft houd er dan maar rekening mee dat dat ook geldt!

WIL 01.05.2008 21:26
Ik denk dat wanneer je zoek je best goedkoop kunt uitkomen, sommige campings hanteren per plaats ongeacht of je nu met een caravan of tent komt. Maaar zonder auto en caravan scheelt het natuurlijk een hoop.

Nou is gelukkig het een bewezen feit dat kamperen in Spanje eeen heel stuk goedkoper is dan in Frankrijk, juist omdat het levensonderhoud nog niet eens éénderde is van het gene je in Frankrijk betaald.

Dus ik kan je geen vergelijking geven tussen twee man in tentje, omdat wij met z'n zessen in een caravan gaan.

ivonne 02.05.2008 07:18
Levensonderhoud een derde is mijns inziens niet waar.
Kijk op sites van bv de lidl dan zie je dat de prijsverschillen die genoemd worden niet kloppen. Levensonderhoud is in spanje iets goedkoper, dat klopt. Maar het is lang niet meer zo als tientallen jaren geleden.
De campings in spanje zijn door de bank genomen duurder. Ik heb net met stomme verbazing naar een camping gekeken waar je geen stroom kunt krijgen, je spullen met een kruiwagen naar je plek moet brengen, geen zwemwater is, en je toch 30-35 euro moet betalen. In Spanje, kom daar maar eens voor in Frankrijk (nou ja, Nederlandse eigenaars doen er altijd een flinke schep bij op....)
Maar als ik in Frankrijk lekker aan een zwemriviertje wil staan kan ik dat , met stroom, en mijn hele gezin (5 in totaal, grote kinderen) voor 16 euro goed vinden. Niet overal, maar ze zijn er. Kom daar maar eens voor in Spanje HOOGSEIZOEN. Laagseizoen kun je in Spanje heel goedkoop terecht als je lang op een camping blijft.
Ik kan in Spanje ,aan/dichtbij zee maar een betaalbare camping vinden, helemaal in het zuiden.

Deze Wil beweert wel meer van deze niet bewijsbare zaken, zie ook de topic op het frankrijk forum genaamd goedkoper

Geplaatst door: ® karla 02.05.2008 09:56
Ik kan ook geen goedkope adressen vinden van Spaanse campings. Ik heb WIL gemaild voor al die goedkope campings, maar krijg geen antwoord. In Spanje zijn we wat goedkoper uit met de dagelijkse boodschappen en de benzine. De entreeprijzen bij de musea van de staat zijn ook vaak goedkoper. De particuliere instellingen zijn ook prijzig, net als in Frankrijk. Maar dat maakt het totaal plaatje toch altijd duurder dan in Frankrijk. De goedkoopste camping die wij in Spanje hebben ontdekt was 22 euro per nacht voor 2 personen met caravan en stroom. In Frankrijk hebben we vorig jaar 8 euro betaald als goedkoopste camping. We trekken in juni juli en augustus rond door Spanje en Frankrijk.Wie goedkope adressen weet in Spanje mag me mailen.

Geplaatst door: ® Karla 02.05.2008 10:12
Ik heb mail van Wil ontvangen sorry voor het bovenstaande. Alleen de campings die hij in Spanje bezoekt kosten 40 euro per nacht. Die zoek ik dus niet.

wil 02.05.2008 10:37
Ik heb al een bericht gestuurd naar Karla, en zij bevestig nu ook dat zij deze ontvangen heb, maar wij gaan uitsluitend naar de luxe grote campings, dus met alle voorzieningen die er zijn, zee/strand/boulevard/zwembaden etc etc.
En dan ben ik in Frankrijk stukken duurder uit. Soms wel € 20,- per nacht of meer, dus dat ruim 3 weken..
En wat betreft het levensonderhoud, wij gaan altijd met z'n zessen en merken een drastisch verschil wat zeker tot 1/3 van de prijs t.o.v. de boodschappen in Frankrijk. Ik heb al eens vaker dit onderwerp aangehaald, en ik ben altijd iemand geweest die de bonnetjes van de supermarkten, winkels etc etc bewaard, en heb ooit een meneer uitgenodigd bij mij thuis die het ook niet geloofde, maar nadat hij het verschil van een paar jaar frankrijk met spanje naast elkaar legde heb hij het mij ook bevestigd en het in een Topic op Frankrijk bevestigd aan een ieder die het wilde lezen dat hij mij gelijk moest geven.
Dus ik dacht dat de mensen nu eindelijk eens wat vaker elkaar gingen geloven, ten slotte hou iedereen zijn eigen vakantie zoals deze is, de ene zoek de goedkoopste/saaiste campings op, terwijl de andere het meest luxe neemt, bij sommige mensen gaan er in 3 weken iedere dag één tot twee flessen wijn door, terwijl bij andere (zoals bij ons) geen enkele want ik vind wijn iets afschuwelijks. De ene zit de hele dag te lezen in zijn/haar boek moeten ze ook zelf weten, terwijl andere de gehele dag geld aan het uitgeven zijn aan vanalles en nog wat.
Met dit forum worden er ervaringen en tips uitgeleverd met elkaar, en als iemand zegt dat bij de winkel X in die en die plaats een fles Limonade maar € 0,20 kost waarom zou iemand dan dit niet willen geloven ?? en al in de aanval gaan alvorens ze zelf gezien hebben of dit nu wel of niet waar is.

wil 02.05.2008 10:45
@ ivonne........

Waarom zou ik iets ongeloofslijk schrijven bij het onderwerp goedkoper bij Frankrijk Forum, het is zo dat je eigenlijk de laatste jaren niets goedkoper kan rijden dan op LPG.
leest het dan nog maar eens goed verder, bel de BOVAG op, de ANWB en deze zullen het ook bevestigen dat LPG-3 nauwelijks meer wegenbelasting kost dan benzine.

En al enige jaren krijg je voor aantrekkelijke prijzen Lpg installaties ingebouwd, bij sommige merken zelfs gratis, terwijl je bij andere merken voor een paar honderd euro's een LPG instalatie ingebouwd krijg.

ivonne 02.05.2008 16:33
@ Wil

Ik bedoel dus net niet op dat lpg verhaal ,want dat geloof ik wel, ik bedoel de andere zaken in dat topic genoemd.

Spanje is niet per definitie goedkoper dan frankrijk. Als je op dure campings gaat staan en die vergelijkt met dure campings in frankrijk, waar baseer je je vergelijking dan op? Kan allemaal best zo zijn, maar we zijn hier bezig over goedkoop. Als je goedkoop op vakantie wil is Spanje niet direct het aangewezen land, de levensmiddelen zijn slechts een fractie goedkoper (ijs veel goedkoper, maar dat is niet noodzakelijk) en de goedkoopste campings zijn veel duurder dan de goedkoopste campings in frankrijk. Dat is waar het in dit topic om gaat, niet om dure campings met dezelfde luxe vergelijken in beide landen, maar om totaal plaatjes. Dan valt Spanje door de mand als duurder. Voor ons de reden om dit jaar voor frankrijk te kiezen, alhoewel we een zeer sterke voorkeur voor spanje hebben.
Let wel: wij gaan naar goedkope campings in beide landen, luxe interesseert ons niet zo veel, en gaan in beide landen naar Lidl ed om kosten te besparen. En dan vergelijk je prima.

wil 02.05.2008 17:10
@ivonne.....

Ik wil je ook helemaal niet aanvallen, het tegendeel zelfs, maar het kwam me wel even zo over, van kijk maar even op frankrijk onder topic goedkoop en daar zie je dat wil uit zijn nek lopp te l.ll.n (vul maar in). Dat terwijl ik juist zo iemand ben die dan wil bewijzen en aantonen dat ik gelijk heb, en dan ben ik geen beter weter absoluut niet, maar laat dan ook de bewijzen zien.
En wij gaan inderdaad naar luxe uitgebreide campings omdat anders wij echt letterlijk binnen één dag ons stierlijk vervelen, en daarvoor moet een prijs betaald worden dat weet ik, en dan zijn we tot nu toe nog steeds stukken goedkooper in spanje uit geweest dan in Frankrijk.
En ook met de dagelijkse boodschappen, zien wij een drastisch verschil, in frankrijk gemiddeld 40 tot 50 euro per dag, in Spanje 20 tot 25 euro per 2 dagen, wij gaan ook naar de Lidl, Aldi en Plus ( andere dan in NL) en deze vinden wij haast niet in Frankrijk, althans nog nooit in de buurt waar wij geweest zijn. En dan scheelt het een enorme slok op een borrel moet je helemaal met me eens zijn. Of je nu 2 Ltr frisdrank koop voor € 0,20 in Spanje of je koop het in Frankrijk voor € 1,50 of meer ( oké ander merk) of Bier in Frankrijk v/a € 0,80 en in Spanje v/a 0,18 ct en ga zomaar door dan is met een gezin van 6 personen het verschil zo gemaakt.

dick 02.05.2008 23:14
Wij, man/vrouw, doen dit ook geregeld. Vliegen met een tentje en een beetje rond zoeken naar een camping. Vanaf Barcelona moet je eerst ebdenken welke kant je op wilt. Barcelona ligt aan de zuidkant van de stad dus richting Tarragona- de Costa Durado is het meest logisch. Natuurlijk zijn daar campings die al ver van te voren met meestal nederlanders zijn vol gereserveerd, maar er zijn nog veel meer campings die zeker niet vol zitten. Gewoon rondtouren, catalanen zijn een goed en eerlijk volkje.

ivonne 03.05.2008 07:19
Misschien voor velen een gek idee, maar wij hebben de lidl locaties gedown load op onze tomtom. En als we dus een camping zoeken kijken we of er een lidl in de buurt is. (aldi locaties heb ik nog niet gevonden). Als wij naar de carrefour gaan is het ook duur, maar daarbij speelt ook mee dat de verleiding iets grroter is.

tineke 03.05.2008 10:40
Ivonne, hier is de link naar de Aldi in spanje:
http://www.aldi.es/

http://www.aldi.es/ADR_E/index.shtml


ALDI in FRANKRIJK: http://www.aldi.fr/

ivonne 04.05.2008 08:17
Dank je, deze lijst ken ik, maar ...als we onderweg zijn en ff snel willen zien of er een betaalbare supermarkt in de buurt zit is dat lastiger dan met de locaties van de lidl die op de tom staan. Ik neem deze lijsten trouwens wel mee.