Forum Onderwerp - camping aan zee èn vlakbij gezellig plaatsje aan de Costa Brava (Gesloten voor reacties)

esther 16.05.2008 11:30
Wij zoeken een leuke camping aan zee(costa brava),die leuk is voor een kind van 4 jaar, en waar je ook een gezellig plaatsje in de buurt hebt waar je naar toe kan lopen met een gezellige boulevard. Weet iemand zo'n camping?, ik heb gemerkt dat het lastig is om én een strand én een plaatje op loopafstand te hebben. We hebben geen eigen caravan , willen een bungalowtent huren.

Groetjes Esther

Joke 16.05.2008 21:37
Kim's camping in Llafranc

dick 17.05.2008 16:06
Hier kan je prima een camping zoeken.
http://www.campings.net/Espana/Catalunya/Girona/
Advies: La siesta in Callela de Palafrugell

esther 23.05.2008 09:47
Joke en Dick,
bedankt voor jullie reacties, ik zal is op de camping sites gaan kijken.

Joke 23.05.2008 21:40
De beide campings liggen niet zo ver van elkaar. Llafranc en Calella zijn buurdorpen en je loopt zo van het ene dorp naar het andere. Ik heb wel eens gehoord dat er bij La Siesta (of daar in de buurt) een nogal luidruchtige openlucht disco zou zijn, maar dat weet ik niet zeker.

esther 26.05.2008 19:02
Als iemand nog andere tips heeft, heel graag1 Kan ik een beetje vergelijken.

dick 26.05.2008 22:56
Je zou ook Interplas in Platja de Pals kunnen proberen. Daar verhuren verschillende bedrijven tenten en heeft een niet groot maar voor kleintjes zeker zeer veilig zwembad. Ook schaduw. Strand en dorpje op steenworp afstand, zij het dat de zee te wild is voor kleintjes. Campings in LaFOsca naast Palamos, hebben voor kinderen zeker veilige strandbaaitjes en een mooi dorpje maar de campings ken ik weer niet.

Anita 22.06.2008 01:39
Ik reageer waarschijnlijk wel wat laat, maar mogelijk een leuke tip voor volgend jaar.
Wij gaan al jaren met veel plezier naar Playa d'aro, afwisselend camping Cala Gogo of Valldaro. Cala Gogo ligt aan zee, een treintje rijdt je naar het strand, aan het strand een bar/restaurant en toiletten.Valldaro ligt 1 kilometer van het strand af. Beide campings vrij groot maar zeer netjes. Playa d'aro op loopafstand, veel terrasjes, winkeltjes en vertier.