Forum Onderwerp - Overnachtingscamping richting Spanje (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Albert 03.06.2008 14:32
Wij vertrekken zondag 6juli richting Spanje met eigen caravan uit de buurt van Den Helder. Wij willen graag net iets boven Lyon overnachten. Weet iemand een leuke en een goede overnachtingscamping?

Geplaatst door: tineke 03.06.2008 15:22
Camping la Grappe Fleurie in Fleurie is volgens de meningen een goede overnachtingscamping:

http://www.camping-frankrijk.nl/campinginformatie.asp?CampingID=927921

ligging:
http://www.camping-frankrijk.nl/campingkaart.asp?CampingID=927921

Geplaatst door: willem 03.06.2008 19:32
wij hebben een keer een overnachting gemaakt op onderstaande camping
is ongeveer 900 km vanaf den helder.
prima restaurantje speeltuintje voor de kinderen en een klein zwembad, tot mijn verbazing spraken ze op de receptie een beetje nederlands


http://www.camping-lagrappedor.com/

veel vakantie plezier
willem

Geplaatst door: ® karla 03.06.2008 20:05
Den Helder Lyon is 1000 km met een caravan erachter op EEN dag rijden. Dat kunnen we niet onze eerste stop in na maximaal 600 km rijden. Ik kan dus geen adviezen geven.

Geplaatst door: Albert 03.06.2008 23:06
Het is inderdaad een behoorlijke afstand, maar wij gaan dit jaar naar Spanje en willen dus al de eerste dag over de helft zijn. Wij vertrekken op zondagmorgen rond 04.00uur. De afstand is dan makkelijk te halen, vooral op zondag. Heerlijk rijden. Als wij inderdaad in het midden of zuiden van het land hadden gewoond waren we 2 uur later vertrokken en ook net boven Lyon gaan overnachten. Maar iemand nog opties voor een overnachtingscamping?

Geplaatst door: Joyce 04.06.2008 10:24
Wij rijden ook naar Spanje met de caravan maar 1000km is ons te ver op een dag. Uit eigen ervaring weet ik dus geen camping maar vrienden van ons vinden de camping in Dardilly net bij Lyon prima en op camping-frankrijk.nl lees ik veel over een camping in Macon. In Anse zit er ook nog een.

Geplaatst door: Daan 04.06.2008 15:11
Wij vertrekken altijd rond 5 uur vanuit Alkmaar en overnachten dan in Macon. Voor ons goed te doen, met de caravan. Leuke municipal, zwembadje, macdonald tegenover de camping en een leuk stadje. Camping ligt niet ver van de snelweg. de volgende ochtend in het dorp lekkere croissants halen! Afstand vanuit Alkmaar ca. 950 km. We zijn er dan rond 15-16 uur.

Geplaatst door: Albert 04.06.2008 16:37
Dankje Daan. Wij wonen dan iets noordelijker dan Den Helder, maar vertrekken ook dan een uurtje eerder. De overnachtingscamping ziet er goed uit. Wij willen rond 16.00/17.00uur stoppen, wij hopen dat we de we de afstand naar Macon kunnen redden, anders moeten we de tweede dag nog een eind.

Geplaatst door: Rudy 04.06.2008 17:00
Ook een goede overnachtingscamping is: Camping Municipal En Bagatelle in Tournus. Hier kun je perfect overnachten en altijd wel plek. Sanitair is ook redelijk! Wij overnachten hier altijd als wij richting Zuid-Frankrijk/Spanje gaan. Wij komen uit de buurt van Den Haag.

Geplaatst door: tineke 04.06.2008 21:07
We hebben een aantal jaren geleden vlak boven Lyon op een camping gestaan. Vlak aan de snelweg. Afslag Anse of Ance? Ik weet dat het vanaf de snelweg een klein stukje was naar de camping. Veel plekken, was toen rustig. Zwembad en een restaurant. Ik heb geprobeerd op de kaart eea terug te vinden is me niet gelukt. Mogelijk weet een andere hulpvaarige bezoeker meer. Ook zou je het op de Frankrijk site kunnen proberen.

Geplaatst door: mbek. 04.06.2008 21:58
Ik verbaas mij over de afstand, op 1 dag 900 a 1000km, wat is dan jullie snelheid? hoe vaak stoppen jullie? hebben jullie ook kinderen in de auto? en welke periode gaan jullie. Wij komen vanuit Drenthe nabij Assen en rijden ongeveer 700 km op een dag, wij gaan richting Castellon vanaf onze woonplaats tot aan de camping is 2000km, wij doen er 3 dagen over. Hoe kunnen jullie dit zo snel doen??

Geplaatst door: Albert 05.06.2008 14:44
Wij rijden met 2 kinderen van 8 en 12 jaar oud. Dit doen wij al jaren. Wij vertrekken altijd zondagmorgen vroeg, rond 04.00uur. Je kunt dan de afstand makkelijk halen naar Macon. Wij stoppen rond 17.00uur. Dit zal dan ongeveer 50/100km boven Lyon zijn. En dan komen wij inderdaad uit op een camping in de buurt van Macon. Dit is vanuit Den Helder 930km, wij wonen net iets onder Den Helder, dus ongeveer 900KM rijden op 1 dag met caravan. Het is inderdaad aardig veel, maar wel te halen op 1 dagen en vooral als je op zondag rijdt. Als ik in het midden/ zuiden van het land had gewoond dan was ik ook rond Macon gestopt, en konden we iets later vertrekken en hadden we minder kilomters gemaakt, maar het is niet anders en het is goed te doen.

Geplaatst door: Olaf 05.06.2008 15:11
Wij komen uit Noord-groningen en rijden met caravan in 2 dagen naar Spanje. Voor ons is het ook rond de 900KM naar Macon, daar overnachten wij ook altijd. Wij vertrekken ook rond 04.00uur, meestal op zondagmorgen. Perfecte reisdag. Wij denken ook precies hetzelfde als Albert. Wij hebben nu eenmaal het pech dat wij iets verder moeten rijden en vertrekken daarom net een paar uur eerder dan mensen uit het midden/zuiden, zodat wij wel in de buurt van Macon kunnen overnachten. Soms zit het tegen en overnachten we rond Beaune. Maar proberen altijd wel in de buurt van Macon te overnachten, dit zal rond 16.00/17.00uur zijn.

w 10.06.2008 22:15
Rijden al jaren vanaf omgeving utrecht in één dag tot ongeveer Orange.
Vertrekken meestal rond 4 uur 's morgens, en stoppen 's avonds rond 19.00 uur.
Met caravan snelheid lekker rustig 100 - 110 km/h.
Stoppen gemiddeld zo'n 10 keer varierend van 10 minuten benen strekken, tot uitgebreid lunchen anderhalf uur.
Rijd in m'n uppie, vrouw heeft wel rijbewijs maar rijd niet met caravan.
Hebben kids bij ons, oudste 2 gaan inmiddels een aantal jaren niet mee.
Nu kids bij me van 15, 12 jaar en bijna 5 maand.
Zullen diyt jaar kijken hoever we nu doorrijdemn omdat er een baby bij is, maar vertrekken voor de zekerheid 2 uur eerder dan voorgaande jaren.
Om langere stops te maken om zo de kleine niet de gehele reis non-stop in de maxicosi te laten zitten. (lekker op kleed half uurtje met hem spelen)

dick 14.06.2008 22:55
Vind Macon, stukje noordelijk van Lijon ook prima overnachtinsplaats. Overigens is dit een mooie site om je camping langs de snelweg te zoeken. http://users.pandora.be/leo.huybrechts/00frame.htm
Verder rijden wij, ook uit het noorden komend, al weer jaren de route door parijs, Orleans, Limoges en dan Toulouse vervolgens spanje. Rijdt erg vlak allemaal. Wel saai en wat moeilijker campings te vinden.


Geplaatst door: Albert 15.06.2008 19:40
Dankje Dick, overnachtingscamping Macon ziet er goed uit en precies de goede afstand. Wij hebben de route via Parijs -Toulouse al een keer gereden, maar doen dit niet weer. Wij hebben veel langer overgedaan en moeilijk inderdaad weinig overnachtingscampings. Wij vinden via route du soleil veel fijner en sneller rijden.

toos 24.06.2008 15:40
Tineke,
Volgens mij bedoel je les Portes du Beaujolais in Anse,hebben wij ook meerdere malen gestaan.(www.camping-frankrijk.nl)
Succes!