Forum Onderwerp - verkeer op 15 juli in Frankrijk (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: lb 16.06.2008 15:48
Wij hebben onze reis geboekt vanaf 16 juli en zouden vertrekken op 15 juli. We hadden dit speciaal gedaan om niet te hoeven rijden op "le quatorze juillet", met het idee dat er dan heel veel verkeer zou zijn. Nu blijkt dat er op feestdagen in Frankrijk geen vrachtverkeer is toegestaan. Onze vrees is nu dat we op 15 juli wel degelijk tussen al die vrachtwagens (die het hele lang weekend niet hebben mogen rijden) zullen terechtkomen. We overwegen dus om toch op 14 juli te vertrekken.
Heeft iemand ervaring met rijden op de Franse nationale feestdag : is het dan drukker of net minder druk ?
Alvast bedankt.

Geplaatst door: gw 16.06.2008 17:53
zijn twee keer op de 14e door Frankrijk gereden. Eerste keer super, geen vrachtverkeer. Tweede keer was het vlak voor het weekend dus gingen de fransen op pad en hebben we wel rond Parijs even file gehad. Daarna weer ging het weer heel snel

Geplaatst door: Joyce 16.06.2008 17:58
Ik weet niet waar je vandaan vertrekt maar als je via Luxemburg gaat en dan Dijon, Lyon, zou ik lekker de 14e vertrekken. Het 1e stuk tot aan Beaune waar "Parijs" erbij komt is heerlijk rustig, zeker zonder vrachtverkeer. In Spanje was het op 15 augustus (Maria Hemelvaart) ook goed rijden zonder al die vrachtwagens.

Geplaatst door: Pien 17.06.2008 13:19
Als u gepland heeft om op 16 juli aan te komen zou ik niet nog een dag eerder vertrekken. Dan bent u 3 dagen onderweg. dit is erg veel. 14 juli is het niet druk, maar ook niet rustig op de weg, gewoon heel goed te doen. Persoonlijk als u toch op een andere dag aankomt zou ik kiezen om zondag 13 juli te vertrekken, perfecte dag om te rijden en dan 14 juli op de camping aan te komen. Beide dagen geen vrachtverkeer en dus heel goed te doen.

dick 17.06.2008 20:13
Reken er maar op dat de grote doorgaande wegen op 14 juli zeer rustig zijn. In steden en dorpen zelf is het wel druk.
15 juli is een normale dag http://nl.franceguide.com/Zwarte-Zaterdagen-2008.html?nodeID=124&EditoID=15264 kan best wel drukker zijn, maar in Frankrijk rijden veel vrachtwagens niet op de peage maar op de bison fute(parallelwegen), is goedkoper.