Forum Onderwerp - internet op de camping (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: ola 17.06.2008 14:48
de camping waar wij deze zomer naartoe gaan heeft WIFI op het ganse terrein.
We zouden onze laptop (met bluetooth) meenemen. Thuis hebben we een vaste internetaansluiting.
Iemand enig idee hoe we op de camping kunnen internetten (zou moeten dienen om info over uitstappen op te zoeken, routeplanning,... Er bestaan uiteraard abonnementen voor draadloos internet, maar daar hang je dan voor min. 1 jaar aan vast (aan kostprijs van 20 € per maand). Hier moet toch een andere oplossing voor zijn ?

Uit ervaring weten we dat de vaste PC's op de meeste campings slechts op bepaald momenten te gebruiken zijn, het dan dikwijls overvol is, of dat die doordat iedereen er aan prutst meer stuk zijn dan dat ze werken

dick 17.06.2008 20:18
Met je draadloze laptop en wifi op de camping kan je op de camping internetten.
Aan de receptie krijg je een toegangscode die je tijdens het netwerk zoeken en inloggen moet invoeren. Je betaald voor de periode dat je die gebruikt een paar euro per dag denk ik. Wat je natuurlijk ook kan doen is met je laptop een rondje door de bebouwing rijden en laten zoeken naar onbeschermde verbindingen. Hoef je alleen maar op het netwerk te klikken en ziedaar Verbinding, helemaal gratis.

Geplaatst door: internetter 17.06.2008 22:16
Bluetooth ga je niet gebruiken voor internet. Gebruik je voor apparaten tot ongeveer 10meter.
Je laptop zal een wifi-adapter (intern of extern) moeten hebben. Meestal zit boven de toetsen een serie knoppen een WiFi-activeer knop. Bij mij staat hij standaard uit.
Je koopt op de camping een "code", activeert internetprogramma (soms moet je naar een bepaalde website) en voert daar de code in.
Vraag eerst even aan buren hoe de ontvangst is. Wij hebben nl. verschillende ervaringen mee

wil 18.06.2008 20:53
Zaten vorig jaar in Blanes, hadden daar ook WiFi alleen lukte het niet te internetten.
Je kreeg bij de receptie een gratis uitprobeer code van 1 uur gratis internetten.
Met deze code lukte het niet, ondanks dat het allemaal geaccepteerd werd, de verbinding volle sterkte had, deed hij het niet.
Een tweede code, derde, en zelfs vierde code gaf geen succes.
(geen slimme set van de spanjaarden, je kon net zoveel code's krijgen als je zelf wilde hebben, werd niet geregistreerd o.i.d.)
Nog naar NL gebeld, oudste zoon geinformeerd ( is PC NERD) maar zelfs met zijn kennis die hij per telefoon doorgaf lukte het niet.
2 caravans van ons vandaan lukte het ook al niet bij deze mensen, en naar wat ik hoorde elders ook niet. (ook niet de betaalde toegang codes)
Terwijl in de huisjes op de camping werkte het wel.
Erg vreemd maar toch waar.
Maar het zou kunnen omdat daar de antenne's stonden.
Zwak signaal mischien ?? denk het haas van niet, want op Laptop gaf deze aan volle sterkte.

Dit jaar proberen we het gewoon weer, onze oudste zoon kom langs op de zelfde dag wanneer wij arriveren, en blijf een week, dus als het dan niet lukt begrijp ik het ook niet.

Dus de betrouwbaarheid van WI-FI ik weet het tot nu toe nog eens niet zo.

Geplaatst door: daphne 19.06.2008 23:02
wij hebben op campings in Frankrijk en Spanje gewoon onze laptop met WIFI kunnen gebruiken. Als het op de plaats niet lukt, kun je proberen om bij de bar of het terras te gaan zitten. Soms is het signaal gewoon niet sterk genoeg.

Meest gebruikelijk is dat je internet uren koopt. Je krijgt dan een code. Wij maakten dan altijd onze emails offline en maakten verbinding en verzenden en ontvangen dan alles. Zo hadden we meestal voor een week maar een uur internet nodig.

Geplaatst door: - 26.04.2013 16:54
Weet iemand hoeduur wifi op camping cypsela is?

Geplaatst door: as 07.05.2013 17:20
beste '-'
Wifi (€ 2/uur, € 5/dag, € 15/week, € 30/maand)
Heb ik gewoon van de site van Cypsela gehaald, had je zelf ook kunnen vinden.